Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a kemény kötésű Škoda Karoq

2018. október 04. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

Új Scout változata formájában a Škoda még komolyabb terepes képességek jellemezte változattal bővíti nagysikerű kompakt SUV-modellje kínálatát. Már alapkivitelben rendelkezésre álló összkerékhajtásával és a gyenge minőségű utakra összeállított csomagjával a Škoda Karoq Scout a műutaktól távoli bevetésekre is kiválóan felkészült.

Az új Škoda Karoq Scout most tovább bővíti a kompakt SUV-modell eleve sokrétű használhatóságát, amely már alapkivitelben kínált összkerékhajtásával és műanyag védőelemeivel minden eddiginél ideálisabb kísérővé lép elő a műutaktól távol. A Škoda a Karoq Scout választékában szereplő mindhárom motorhoz összkerékhajtást kínál. Ez az ötödik generációs, intelligens összkerékhajtás az útfelület pillanatnyi jellemzői szerint változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az egyes kerekek között, laza talajon is hatékony vonóerőátadási tulajdonságokat, illetve síkos úton is bőséges biztonsági tartalékokat biztosítva.

Érzékelők egész sora értékeli ki folyamatosan a pillanatnyi menethelyzetet, az összkerékhajtás szabályzóelektronikája pedig mindezen bejövő paramétereket figyelembe veszi működése során. Alapesetben elsősorban az első tengely hajt, ezzel is mérsékelve a fogyasztást. A gyenge minőségű utakra összeállított csomag (Rough Road Package) egyebek mellett motorvédő burkolattal és a jármű alját a kőfelverődésektől óvó borítással könnyíti a vezető dolgát műutaktól távoli közlekedés során.

A gazdaságos és környezetkímélő üzemű erőforrások egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak. A belépőmotor szerepét itt a 150 LE teljesítményű 1.5 TSI benzines aggregát tölti be, már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóval és benzinmotor-részecskeszűrővel. Emellett két dízelmotor is szerepel a kínálatban, egyaránt AdBlue-befecskendezéssel kiegészített SCR-katalizátorral, illetve dízel részecskeszűrővel. A 150 lovas 2.0 TDI alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja 340 Nm forgatónyomatékát a kerekek felé. A legerősebb Karoq Scout orrában a 2.0 TDI teljesítménye 190 LE, a hétfokozatú DSG váltómű itt az alapkivitel része.

Mindjárt az első pillantásra feltűnő a Karoq Scout robusztus karaktere. Markáns kerékjárati borításai alatt 18 colos, antracitárnyalatú, polírozott „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal jelenik meg, de extrafelszerelésként 19 colos keréktárcsák is rendelhetők. Miközben hűtőrácsát és oldalablakait krómozott díszlécek szegélyezik, további részletei ezüstszínűek. Az első lökhárító alsó védőlemeze, a kipufogó-végcsöveket is magában foglaló hátsó diffúzorelem, a külső visszapillantó tükrök háza és a tetősínek szintén ebben az árnyalatban, míg az oldalsó küszöbburkolatok az ezüst és a fekete kombinációjában jelennek meg. A különleges modellváltozat egyéni megjelenését színezett üvegek és az első sárvédők Scout-plakettjei teszik teljessé.

A műszerfal fekete zongoralakk-felületű dekorbetétjén az utastérben is feltűnik egy Scout-logó, miközben a küszöblécek Karoq-logót hordoznak. Az ajtókárpitok Ash Brown dekorbetétjei sötét kőrisfa felületűek, extrafelszerelésként pedig Dark Brushed dekorbetétek is rendelkezésre állnak. Az ülések új kárpitozása fekete-barna kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal, valamint hímzett „Scout” felirattal egészül ki. Ugyancsak kontrasztárnyalatú varrások díszítik a középső kartámaszt, míg a multifunkciós kormánykerék bőrbevonattal, a pedálok pedig nemesacél felülettel készülnek. A modell utasterének kényelmét LED-technikájú hangulatvilágítás teszi teljessé.

Az extrafelszerelésként rendelhető Virtual Cockpit révén a vezető teljes mértékben egyéni ízlése szerint alakíthatja a kijelzőtechnika működését. A menetprofil választás a műutaktól távoli használatra ez esetben egy terepes beállítást is kínál. A konfiguráció során a vezető különböző kijelzési módok közül választhat. Az autó átfogó hálózati kapcsolatai kívánságra a SmartLink+ technika használatát is lehetővé teszik, amely az Apple CarPlay, az Android Auto, a MirrorLink és a SmartGate rendszereket is elhozza a fedélzetre.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!