/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a Porsche Cayenne Turbo

2017. szeptember 18. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon ünnepelte világpremierjét a Cayenne új nemzedékének legerősebb tagja, amely menettulajdonságaival immár felveszi a versenyt a hagyományos felépítésű sportautókkal is. Ezt többek között aktív aerodinamikájának és futóművének, valamint hátsókerék-kormányzásának köszönheti.

A Cayenne Turbo a legjobban éjszaka különböztethető meg a többi Cayenne modelltől, ugyanis duplasoros LED-es fényszórókat kapott. Árulkodó jellemzők a 21 colos Turbo kerekek, valamint a kiszélesített és festett kerékjárati ívek. Hátulról az oldalankénti dupla kipufogóvégek teszik egyértelművé, hogy a Turbo modellel van dolgunk. Az utastérben a 18-irányban állítható elektromos ülések jelentenek újdonságok, amelyek integrált fejtámlákat kaptak. Ezek és a kormánykerék is alapáron fűthető.

A lényeg mégis a motorháztető alatt van, a Cayenne Turbo szíve egy új, 4 literes duplaturbós V8-as erőmű, amely 550 lóerőt mozgósít, 30 lóerővel többet, mint az előd V8-asa. A maximális forgatónyomatéka 770 Nm, ami 20 Nm-rel haladja meg az előző aggregátét. A hajtóerőt egy nyolcfokozatú Tiptronic S automataváltó adja át az aktív négykerék-hajtásnak. A Cayenne Turbo 4,1 másodperc alatt sprintel százra, de a Sport Chrono csomaggal 3,9 másodpercre csökken az ideje. Lenyűgöző érték, akárcsak a 286 km/órás végsebesség.

A mérnökök aktív lengéscsillapítókkal szerelt légrugós felfüggesztést szereltek a Cayenne Turbo alá, amely így többfunkciós járművé lépett elő. Az első és a hátsó tengelyen emellett eltérő méretű gumiabroncsok vannak (elöl 285/40, hátul 315/35), ami jótékonya hatással volt a hossz- és keresztirányú vonóerő-átadásra. Hat különböző hasmagasság állítható be manuálisan, de öt előre beállított menetprogram is rendelkezésre áll. Mindezt az opcionális hátsókerék-kormányzás, a 48-voltos hálózathoz csatlakozó dinamikus karosszéria-szabályzás, valamint a két hátsó kerék közötti nyomatékelosztást variáló PTV+ rendszer egészítheti ki. Az új Cayenne Turbo így új magasságokba emeli a szabadidőautókban megtapasztalható vezetési élményt, úgy viselkedik, mint egy vérbeli sportautó.

A Cayenne Turbo változtatható állásszögű hátsó tetőlégterelőt is kapott, amely az aktív aerodinamikai rendszer része. Pozíciójától függően a spoiler növeli a hatékonyságot, fokozza a leszorítóerőt, illetve csökkenti a fékutat (légfék állásban). 250 km/óráról lassítva például 2 méterrel hamarabb megáll az autó.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/