/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a Rolls-Royce szabadidőautója

2018. május 11. 12:35   |   Autoblog
címkék:  

Az utóbbi években nagyot változott a világ, igény mutatkozott például olyan luxus szabadidőautókra, amelyekkel a világ végére is el lehet jutni a lehető legnagyobb kényelemben. A Rolls-Royce elsősorban az új, fiatal, az üzleti életben rendkívül sikeres vásárlórétegének építette első SUV-ját, a Cullinant. A Cullinan a Phantom összes szolgáltatását nyújtja, és a kiépített utakat elhagyva feledhetetlen élményekben részesíti tulajdonosát.

A Rolls-Royce Cullinan külsejéről talán felesleges is részletekbe menően értekezni; olyan let, mint amilyenre a márkától számítottunk, mégis kicsit úgy érezzük, dolgozhattak volna még rajta. A határozott, függőleges és vízszintes vonalakkal megrajzolt jármű egy óriási arisztokratikus tégla, helyenként furcsa stíluselemekkel. Eleve roppantul rendhagyó, hogy a fenséges pantheon hűtőrácsot egy emelt karosszériájú autón látjuk. A képek nem érzékeltetik a Cullinan valós méreteit, a kocsi hatalmas: 534 centiméter hosszú, 183 centiméter magas és 216 centi széles, a tengelytávja pedig 3,3 méteres.

A hátsó rész a 30-as években gyártott D-farú Rolls-Royce-okra emlékeztet, amelyek még a karosszérián kívül hordták az utasok poggyászait. A Cullinan az első Rolls, amelyik kétrészes hátfalajtót kapott, lenyíló alsó és felhajtható felső résszel. Az ajtópanelek természetesen az autó távirányítójáról, gombokkal működtethetők. A Rolls-Royce modellek jellegzetes vonását, az egymással szemben nyíló ajtókat meghagyták, a Cullinan hátsó traktusát is így lehet megközelíteni.

Akárcsak a Phantom limuzinban, hátulra két egyéni fotel vagy pedig háromszemélyes pad rendelhető. Utóbbi esetben az üléstámlák gombnyomással 40/20/40 arányban le is hajthatók (elsőként a Rolls-Royce történelmében), hatalmas rakodóteret eredményezve. A csomagtér űrmérete 560, a rolót eltávolítva 600 liter, a támlák lehajtásával pedig 1930 literes raktér alakítható ki. Mivel a hátsó székek magasabban vannak az első üléseknél, a támlák lehajtásával marad egy lépcső a csomagtér padlójához képest. Ezt egy motorosan mozgatható elem hidalja át. Ezt követően akár 2245 mm hosszú tárgyak is becsúsztathatók a Cullinanbe. Praktikumból jeles.

A két egyedi hátsó ülésnél középre egy konzolt építenek be, amely viszkis és pezsgőspoharakat, valamint hűtőszekrényt is tartalmaz. Emellett az utasteret a csomagtértől elválasztó mozgatható üvegfal is rendelhető, amely esetben a beállított hőmérséklet például akkor is állandó lesz a kabinban, ha a csomagtérajtó nyitva van.

A Cullinan alá intelligens légrugós felfüggesztést szereltek, amely a nyitás után például 40 mm-rel lejjebb ereszti a karosszériát a beszállás megkönnyítése érdekében. Akárcsak a Phantom esetében, az ajtók belülről gombnyomással, kívülről a szenzor érintésével csukhatók be. A motor beindítása után a karosszéria ismét visszanyeri eredeti hasmagasságát. A sofőr a Phantoménál kisebb és vastagabb karimájú volánt forgathat, az analóg hatású fő műszeregység pedig teljes egészében digitális. A középső információs kijelző a márka történetében először érintésérzékeny. Az infotainment rendszer persze a Spirit of Ecstasy forgókapcsolóval is vezérelhető. Körülötte az Off-road menü, a lejtmenetvezérlő és a légrugózás magasságállító kapcsolóit helyezték el.

A Rolls-Royce Cullinan osztálya legintelligensebb járműve, került bele éjjellátó, nappali és éjszakai állat- illetve gyalogosfelismerő, fáradságfigyelő, kamerarendszer környezeti képalkotással, adaptív sebességtartó, keresztirányú forgalomra figyelmeztetés, sávelhagyásra figyelmeztetés, továbbá szélvédő kijelző és WiFi hotspot is. A különböző elektronikai eszközök töltéséhez öt darab USB port áll rendelkezésre, míg a telefonokat vezeték nélkül lehet tölteni.

Az új Rolls-Royce Cullinan SUV a márka új, méretezhető alumínium architektúrájára épül, amely kiemelkedő strukturális merevséget ad. Ennek terepen is érezni a jótékony hatását. A tervezők fő célja amúgy az volt, hogy a repülő szőnyeg érzést off-road körülmények közé is átörökítsék, hiszen ez volt a fiatal vásárlóik elsődleges elvárása.

Ennek érdekében továbbfejlesztették a légrugós felfüggesztésüket, nagyobb kapacitású légrugókat szereltek be, megerősítették a tengelyeket és a meghajtótengelyt is. A felfüggesztés másodpercenként milliónyi számítást végez és folyamatosan szabályozza a csillapítást. Terepen a rendszer ha bármely keréknél tapadásvesztést érzékel, azonnal az útra nyomja azt, így szavatolva, hogy a hajtónyomaték veszteség nélkül lejusson. A Cullinan így akkor sem jön zavarba, ha mély hóban vagy homokban kell közlekednie vagy patakokon kell áthajtania, gázlómélysége 54 centiméter. A vezethetőséget a négykerék-kormányzás is javítja.

A Rolls-Royce ügyfelei hobbijaira és szabadidős tevékenységeire is gondolt, amikor kifejlesztette a Cullinant. Az autóhoz ugyanis számos különböző “rekreációs” készlet kérhető, amelyet a csomagtartóban lehet elhelyezni. Legyen az drónozás, fotózás, sziklamászás, hódeszkázás, ejtőernyős vízisízés, bázisugrás vagy horgászás, a Rolls-Royce-tól beszerezhető a megfelelő csomag hozzá.

A 2660 kilogramm tömegű Cullinant a Rolls-Royce 6,75 literes ikerturbós V12-es aggregátja mozgatja, 671 lóerős teljesítménnyel és 850 Nm-es nyomatékkal, amely nagyon alacsony, már 1600-as fordulatszámon ébred. A gyorsulásról nincsen adat, de a végsebesség 250 km/óra, amely bőségesen elegendő.

A Rolls-Royce Cullinan luxus SUV alapára körülbelül 90 millió forintnak megfelelő angol font.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/