/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a Škoda harmadik SUV-ja

2019. február 26. 16:30   |   DG
címkék:  

A Škoda új modellel bővítette SUV-választékát. A SEAT Arona és a Volkswagen T-Roc testvérmodelljeként piacra kerülő Kamiq a legkisebb a cseh SUV-ok sorában, városi közlekedésre a legideálisabb. Škoda lévén ettől még persze tágas, akár családi autónak is beillik.

A Škoda újabb k betűvel kezdődő és q betűre végződő típusnevű SUV-ja zárja a cseh márka SUV-kínálatát. A Kamiq nagy hasmagasságával és magas üléspozíciójával, ugyanakkor kompakt méreteivel tökéletes városi terepjáró és a Škoda reményei szerint újabb vásárlói csoportokat fog megszólítani. Kizárólag elsőkerék-hajtással lesz kapható.

A Kamiq folytatja a Kodiaq-kal és a Karoq-kal megkezdett formatervezési irányvonalat. Újítása a más márkáknál már bevetett kétszintes fényszórók, felül van a LED-es nappali világítás, míg alul a főfényszóró.

A Kamiq egyébként a Volkswagen moduláris keresztmotoros platformjára épül (MQB), hossza 4241 mm, 1793 mm széles, 1531 mm magas, a tengelytávja pedig 2651 milliméteres. A csomagtér 400 literes, az ülések lehajtásával azonban 1395 literig bővíthető. Felárért az első utasülés támlája is lehajtható, ekkor hosszú, akár 2447 mm hosszú tárgyak is szállíthatók az autóval.

A Kamiq a második Škoda modell az új utastér koncepcióval, amit a Scala kompakt ferdehátúban ismerhettünk meg. A műszerfal közepén egy szabadon álló, 23,3 cm-es érintőképernyőt láthatunk, amit felárért digitális, 26 cm átmérőjű fő műszeregység egészíthet ki. A márka autóira jellemző remek áttekinthetőség és letisztultság a Kamiqban új szintre lépett. Az extralistán eddig olyan ismeretlen tételek is megjelentek, mint a fűthető kormánykerék, szélvédő, illetve első és hátsó szélső ülések.

A Škoda Kamiq összes erőforrása direkt befecskendezéses és turbófeltöltős, emellett fékenergia visszanyeréssel és stop-start technológiával felszereltek, így teljesítik a legszigorúbb Euro 6d‑TEMP kibocsátási normát. A belépőmotor a háromhengeres 1.0 TSI, 95 lóerővel és 175 Nm-es nyomatékkal. Ötfokozatú kézi váltó tartozik hozzá, a 115 lovas variánshoz azonban már hatgangos váltót adnak. A 200 Nm nyomatékú aggregát opcióként 7-sebességes DSG-vel is elérhető. A csúcs benzines a 150 lovas négyhengeres 1,5 TSI, 250 Nm nyomatékkal és hengerlekapcsolás technológiával. A sztenderd hatfokozatú kézi váltón felül ez az erőforrás is rendelhető hétgangos duplakuplungos szerkezettel.

A benzinesek mellett csupán egy dízelmotor képviselteti magát a palettán; a négyhengeres 1,6 TDI 115 lóerőt és 250 Nm nyomatékot szolgáltat. Hatfokozatú kézi- vagy hétsebességes DSG-váltóval konfigurálható. A kizárólag fronthajtással piacra kerülő Kamiq hasmagassága 37 mm-rel meghaladja a Scalaét, de sport felfüggesztés is kérhető hozzá, 10 mm-es megültetéssel és adaptív lengéscsillapítókkal.

A legfrissebb Škodát is teletömik a legkorszerűbb biztonsági és asszisztens rendszerekkel. Az uniós előírásoknak megfelelően alapfelszerelés a városi vészfékrendszer gyalogosfelismeréssel és a sávtartó asszisztens. Plusz pénzért választható adaptív tempomat és fáradságfigyelő, proaktív biztonsági rendszer, ütközés utáni fékasszisztens, holttér-figyelő, hátsó forgalomfigyelő, valamint parkolóasszisztens. Simply clever megoldásokból is immár húsz van a fedélzeten. Új az automatikusan működő ajtóperem-védő, a kivehető LED-es zseblámpa, a kihajtható vonóhorog, de kérhető elektromos csomagtérajtó-nyitás is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/