Elkészült a Volvo autonóm vezetési rendszere
címkék: autonóm, autópálya, elektromos, ride pilot, szabadidőjármű, volvo
A Volvo először kaliforniai ügyfelei számára teszi elérhetővé felügyelet nélküli autonóm vezetési rendszerét, a Ride Pilot funkciót. A Volvo új generációs, tisztán elektromos járműveinek páratlan biztonsági jellemzőire épülő Ride Pilot értékes időt ad vissza az ügyfeleknek, egyúttal még kényelmesebbé és még élvezetesebbé teszi a Volvók vezetését.
Amint igazolást nyer, hogy a Ride Pilot biztonságosan használható az autópályán, a szolgáltatás várhatóan kiegészítő, előfizetés alapú funkcióként lesz elérhető a vállalat hamarosan piacra lépő, tisztán elektromos szabadidőjárművében, amelyet még az idei évben bemutatnak.
A Volvo új generációs modellei minden eddiginél biztonságosabbak lesznek, köszönhetően a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetőségének, valamint a járművek ultramodern szenzorrendszereinek. A szoftvert az autonóm mobilitási szoftverekre specializálódott Zenseact vállalat fejlesztette, bevonva a munkába a Volvo, valamint annak technológiai partnere, a Luminar fejlesztőit. Ami a szenzorokat illeti, a járműveket több mint két tucat különböző érzékelővel szerelik fel, köztük a Luminar élvonalbeli Iris LiDAR szenzorával, amelyet tökéletesen összehangoltak a fejlesztett szoftverrel.
A Volvo hamarosan piacra lépő, tisztán elektromos szabadidőautója a bevezetés pillanatától kezdve alapfelszerelésként kínálja majd az új szoftver/szenzor párosítást, valamint az abból fakadó, folyamatosan fejlődő biztonsági színvonalat. A Ride Pilot funkcionalitás ugyanakkor csak azt követően válik elérhetővé az ügyfelek számára, hogy a rendszer sikeresen teljesítette a Volvo szigorú ellenőrzési és tesztprotokollját, amelynek keretében többek között ellenőrzik, hogy a technológia a legváltozatosabb körülmények között is biztonságosan használható-e az autópályán.
Az ellenőrzési folyamat részeként a Volvo és a Zenseact már megkezdte az autonóm menetfunkciók közúti tesztelését Svédországban, illetve az adatgyűjtést Európában és az Egyesült Államokban. A tervek szerint az év derekán megkezdődhetnek a közúti tesztek Kaliforniában, ahol a klimatikus és forgalmi viszonyok, valamint a jogi környezet kedvező körülményeket teremtenek az autonóm mobilitási funkciók bevezetéséhez.
Amint a tesztek igazolták a rendszer biztonságos voltát, és rendelkezésre állnak a szükséges engedélyek, a Volvo első ízben Kaliforniában kívánja elérhetővé tenni a Ride Pilot funkciót, hogy aztán fokozatosan a világ egyre több piacán és térségében is bevezesse azt.
A Ride Pilot lehetővé teszi, hogy a sofőr menet közben szabadon gazdálkodjon az idejével, olyan másodlagos tevékenységeket folytatva, mint az olvasás, az írás, a munkavégzés vagy a személyes kapcsolatok ápolása. A funkció révén a vezető kipihenten, feltöltődve érkezhet meg úti céljához, hiszen jelentős részben mentesül a vezetéssel járó stressz alól. A Ride Pilot név jól körülírja a funkció lényegét: amikor az autó önállóan halad, a Volvo felelősséget vállal a vezetésért, a vezető kényelemben, gondtalanul töltheti idejét.
A Luminar LiDAR szenzora mellett öt radar, nyolc kamera és tizenhat ultrahangos érzékelő dolgozik a Volvo hamarosan színre lépő, tisztán elektromos szabadidőjárművében. Az alapfelszerelésként kínált szenzorcsomag megbízhatóan látja és érzékeli a gépkocsi környezetét. A folytonos, vezeték nélküli szoftverfrissítéseknek is köszönhetően a rendszer teljes körű redundanciával rendelkezik, így a Ride Pilot funkcióval felszerelt Volvo gépkocsik biztonságos autonóm haladásra lesznek alkalmasak.