Elkészült az Audi leggyorsabb kabriója
Az Audi Sport GmbH műhelyéből kikerült a négykarikás márka leggyorsabb sorozatgyártású kabriója, az R8 Spyder V10 plus. A kupé már eddig is kapható volt plus csomaggal és 610 lóerős motorral, most pedig mindez vászontetővel is élvezhető.
Az Audi R8 esetében a plus jelző 70 lóerővel erősebb motort és némileg csökkentett tömeget jelent; most az R8 Spyder is részesült ebben a „kezelésben”. A plus kivitelben az 5,2 literes, szívóüzemű tízhengeres V-motor magas, 12.7:1-es sűrítési aránnyal dolgozik és 8700-as fordulatszámig képes felpörögni. Az Audi legerősebb sorozatgyártású erőforrásaként 610 lóerőt és 560 Nm nyomatékot ad le. 3,3 másodperces százas sprintet és 328 km/órás végsebességet tesz lehetővé, 0,1 másodperccel és 2 km/órával elmaradva a kupé plus teljesítményétől.
A korszerű V10 FSI motor egyébként hengerlekapcsolás és kettős befecskendezés rendszerrel is büszkélkedhet. 55 km/órás sebesség fölött, ha a sofőr lelép a gázpedálról, a motor lekapcsolódik a hajtásláncról és minimális fogyasztással alapjáraton üzemel. Piros lámpánál pedig a start-stop rendszer aktiválódik és leállítja az erőforrást. De sportoláshoz is kitűnő, ugyanis száraz karteres, tehát nagyon alacsonyan építhető be az autóba és extrém terhelésnél is kifogástalan a kenése.
A középre beépített aggregát mögé került a hétfokozatú S tronic duplakuplungos automataváltó, amely mind a négy keréknek átadja a motorerőt. Az első tengelyre kardántengelyen keresztül jut a kraft. Lényegi elem a vízhűtéses, többtárcsás kuplung, amely a vezetési szituáció függvényében osztja el a nyomatékot, akár annak 100 százalékát egy tengelyre irányítva. A magabiztos tapadásért és maximális dinamikáért egy mechanikus hátsó differenciálzár felel.
A teljes hajtáslánc menüből konfigurálható. Gombnyomásra változtatható a quattro-hajtás, a gázpedál, a váltómű, a kormányzás, a kipufogórendszer és a feláras mágneses adaptív felfüggesztés karakterisztikája. Utóbbi arra is képes, hogy ellentételezze a karosszéria nem kívánt mozgásait, például a bólintást és a dőlést. Plusz pénzért változtatható áttételű kormánymű és kovácsolt, 20 hüvelykes kerékgarnitúra is rendelhető, 245/30 ésd 305/30 méretű abroncsokkal. A széria karbon-kerámia féktárcsák mérete elöl 380, hátul 356 mm, s elöl 6-, hátul 4-dugattyús féknyergek tartoznak hozzájuk. A könnyű kerekekkel és fékrendszerrel, valamint a kagylóülésekkel 25 kilogrammot faragtak a tömegből; a Spyder V10 plus száraz tömege csupán 1587 kilogramm.
Ami az autó külsejét illeti, a legszembetűnőbb elem az egyedileg kikevert zöld fényezés, amihez antracitszürke hűtőrács társul. Egyébként 11-féle külső szín és egyedi árnyalatok is rendelkezésre állnak; a vászontető háromféle, a pengeidomok ötféle színben választhatók. Az oldalsó pengemotívumokat (sideblade), a küszöbléceket, az első toldatot, a vászontető borítóelemét, a hátsó légterelőt és a diffúzort pedig szénszálas kompozitból készítették. A vászontető 20 másodperc alatt nyitható és zárható, 50 km/órás sebességig. A szélvédelem felhúzott ablakokkal, az opcionális szélfogóval és a hátsó szélvédővel kifejezetten hatékony.
Az utasteret alapkiépítésben fekete nappabőr borítja, a volánon és váltókaron perforált kivitelben. Az üléseken, a könyöklőn, az ajtókon és a szőnyegeken kontrasztos, a külső színnel harmonizáló varrás jelenik meg. Alapáron R8 kagylóüléseket építenek az autóba, a dekorációt pedig karbon betétekkel jelentik.
Az Audi R8 Spyder V10 plusra már felveszik a rendeléseket, az első példányokat nyáron kapják kézhez a tulajdonosaik. A szupersportgép alapára 207 500 euró, így 17 500 euróval kerül többe, mint az R8 V10 plus.