Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült az új Audi Q7

2014. december 12. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi leleplezte új nagyméretű szabadidő-autóját, a Q7-et, amelynek legfontosabb újítása, hogy 325 kilogrammal könnyebb elődjénél. Bár külső méretei csökkentek, belső tere jóval nagyobb helyet kínál az utasok és csomagjaik számára. Motorjai átlagosan 26 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.

Az új Audi Q7 1995 kilogramm saját tömegével (a 3.0 TDI modell esetében) kategóriájának legkönnyebb tagja, elődjével összehasonlítva 325 kilogrammal nyom kevesebbet. Könnyűszerkezetes karosszériája több különböző anyagot alkalmazó építésmóddal készül. Ennek, illetve a teljesen új futóműnek köszönhetően kényelmes, ám ezzel együtt a sportos Audikra jellemző teljesítményt nyújtja. A Q7 fogyasztását a fejlesztők 28 százalékkal (TFSI), illetve 23 százalékkal (TDI) is csökkenteni tudták.

A 272 lóerős 3.0 TDI és a 333 lóerős 3.0 TFSI motorváltozatok az új Audi Q7 modelleket 6,1 másodperc (TFSI), illetve 6,3 másodperc (TDI) alatt gyorsítják álló helyzetről 100 km/óra sebességre. A V6-os átlagosan 5,7 liter gázolajjal is megelégszik (széndioxid-kibocsátás: 149 g/km).

A kezelési koncepció, az infotainment, a kapcsolódási lehetőségek és a vezetőtámogató rendszerek tekintetében is új mércéket állít fel az Audi Q7. A Moduláris Infotainment Rendszer (MIB) második generációja, valamint az Audi virtual cockpit egyaránt megtalálható a fedélzeten. Az új MMI all-in-touch kezelőszerv nagyméretű érintőfelülete rendkívül egyszerűvé teszi a kezelést. Az Audi connect kibővített szolgáltatáskínálata, a hátsó utasok által használható Audi tablet és a két térhangzású audiorendszer további vonzó innovációk. Szintén új a Google Android Auto és Apple Carplay okostelefon-integráció – a világon az egyik első autóként az új Audi Q7 kínálja e funkciókat. Emellett torlódás-asszisztens funkcióval is rendelkező adaptív sebességszabályzót is kínál az autó.

Az Audi Q7 e-tron quattro, amely valamivel később kerül majd piacra, az Audi első dízelmotoros plug-in hibrid modellje. Erényei közé tartozik a 373 lóerő rendszerteljesítmény és a 700 Nm-es össznyomaték, ráadásul a prémium szabadidő-autók között a világon ez az első quattro meghajtású dízelmotoros plug-in hibrid. Szabványos fogyasztása mindössze 1,7 liter száz kilométerenként (ami kilométerenként 50 grammnál is kevesebb széndioxid-kibocsátást jelent), teljesen feltöltött akkumulátora 56 kilométeres hatótávolságot biztosít.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!