Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült az új Bentley Continental GT

2017. augusztus 30. 14:00   |   DG
címkék:  

A Bentley lerántotta a leplet az új, harmadik generációs Continental GT-ről. A luxus gran turismók királya szebb, mint valaha, leadott néhány kilót, orrában pedig egy új W12-es TSI erőforrás dolgozik, most első ízben nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval összekapcsolva. Az új Continental GT a Frankfurti Autószalonon áll a közönség elé, forgalmazása pedig még idén elindul.

Míg a Continental GT megtartotta elődje klasszikus eleganciáját, formája kidolgozottabb és határozottabb lett, sokat merít a közönség és a szakma által egyaránt magasztalt, lenyűgöző EXP 10 Speed 6 koncepcióautóból. A karosszéria ezúttal is alumíniumból, ám Super Formed eljárással készült, így 80 kilogrammal könnyebb a korábbi W12-es modelléhez képest. A kocsi sziluettje változott a legtöbbet, nemcsak nyújtottabb és laposabb lett, de az első kerekek 135 mm-rel előrébb helyezésével a motorháztető immár hosszabbra nyúlik és alacsonyabb is.

A Continental GT-nek egyébként alighanem a sziluettje a legszebb része, a fényszóróktól induló “erővonallal”, az elegánsan ívelő tetővel, a dinamikus ablakvonallal, a klasszikus kupékra jellemzően kiformált izmos sárvédőkkel és az alul kimélyített ajtókkal. A legerőteljesebben a far távolodik el az eredeti koncepciótól; a lámpák immár ellipszis alakúak, rímelnek a kipufógóvégződések alakjára. A világítás egyébként teljes mértékben LED-es, alapfelszereltségben mindegyik autó LED Matrix technológiás első fényszórókat kap, gyémántként csillogó kialakítással. A Continental GT 21 colos kerekeken gördül, de kovácsolt 22 colos szett is kérhető lesz hozzá. Tizenhétféle külső színben lehet megrendelni, de természetesen a különleges kívánságokat is kielégítik.

A belső tér jól mutatja a Bentley hozzáértését a nemes, eredeti anyagok használata és kiváló érzékkel történő összeválogatása terén. A legjobb minőségű természetes bőrkárpitokat ritka, fenntartható forrásból beszerzett faanyagokkal és kézzel fényesített krómozott részletmegoldásokkal kombinálták. Most első ízben egyedi, kettős díszítés is kérhető a műszerfalra. Minden autóhoz 10 négyzetméternyi fát használnak és az egyes darabokat kilenc óra alatt faragják ki, illetve építik be az autóba. A műszerfal megszakítás nélkül “folyik” át az ajtókba, és a középkonzol is hasonló stílusban kapcsolódik a pult alsó feléhez.

Az új, 20-irányban állítható, hűthető, fűthető és masszírozós fotelek elképesztően kényelmesek és most első ízben ‘gyémánt a gyémántban’ steppelést kaphatnak. Audiorendszerből háromféle van a palettán, egy 10-hangszórós, 650 wattos, egy 16-hangszórós, 1500 wattos Bang & Olufsen, valamint egy 18-hangszórós, 2200 wattos Naim rendszer.

A sofőr hagyományosnak látszó főműszereket lát maga előtt, ám valójában a műszerpult teljesen digitális lett és konfigurálható is. A valódi és rendkívül stílusos újdonság azonban az iparág első forgatható kijelzője. Alaphelyzetben a műszerfal középső részén nincs semmi, a motor beindítása után azonban a panel előrecsúszik és hátrafordul, hogy helyet cseréljen a Bentley történetének legnagyobb, 31 centiméteres retina minőségű kijelzőjével. A forgatható kijelzőnek emellett egy harmadik oldala is van, egy három elegáns analóg órával kirakott panel.

A Continental GT egy új fejlesztésű, elképesztően fejlett, 6 liter lökettérfogatú, duplaturbós W12-es TSI motorral kerül piacra. A W konfiguráció miatt a motor 24 százalékkal rövidebb és jóval könnyebb, mint egy V12-es erőforrás. A nagynyomású direkt befecskendezést alacsony nyomású befecskendezéssel kombinálja, így optimális a nyomatékleadása, s a korábbinál alacsonyabb a széndioxid-kibocsátása (-16%). Teljesíti az Euro 6/2 és a US ULEV 125 (LEV3) kibocsátási normákat is. Start/stop rendszert, vitorlázó funkciót és hengerlekapcsolás rendszert is építettek bele.

Az aggregát egyébként 635 lóerőt és 900 Nm nyomatékot ad le, s ezzel 3,7 másodperc alatt gyorsítja a Continental GT-t százas tempóra. A csúcssebesség is igen figyelemreméltó, 333 km/óra. A motorhoz most első ízben rajtprogrammal is ellátott nyolcfokozatú duplakuplungos váltómű kapcsolódik, ami megszakítás mentes gyorsítást és alacsonyabb fogyasztást eredményez. Az új GT vegyes fogyasztása 12,2 l/100 km az előd 14,2 literével szemben.

A tradicionális, 40:60 arányú nyomatékelosztással működő négykerék-hajtást is új rendszer váltotta. Az aktív összkerékhajtás immár a vezetési körülményeknek megfelelően variálja a nyomatékot a tengelyek között. Normál vezetésnél a hátsókerék-hajtás dominál, az első kerekek csak indokolt esetben kapcsolódnak be a hajtásba.

A Continental GT vezetése újfajta élmény, már a 48-voltos Bentley Dynamic Ride karosszériamozgás-kiegyenlítő rendszer miatt is, ami menet közben folyamatosan állítja a stabilizátorrudakat, javítva a kezelhetőséget és a menetkomfortot. Az adaptív légrugózás is szériafelszerelés, immár háromkamrás kivitelben, ami nagyobb játékteret adott a mérnököknek. A választott menetmódtól függően a felfüggesztés lehet sportosan feszes vagy limuzinosan ringató. A fékrendszer is fejlődött, a tárcsák átmérője elöl immár 42 centiméter.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!