/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült az új Hyundai i20

2020. február 20. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

A vadonatúj Hyundai i20 városi kisautó új, vonzó dizájnnal, a kategória legfejlettebb kapcsolódási szolgáltatásaival és legteljesebb körű biztonsági csomagjával lép színre. A modell Európában, a Hyundai izmiri (Törökország) gyártóüzemében fog készülni, világpremierjének pedig a Genfi Autószalon ad otthont.

A vadonatúj i20 az első olyan Hyundai modell Európában, amely a márka új ‘érzéki sportosság’ formanyelvét alkalmazza. Az új formai irányzat célja, hogy érzelmi értékkel vértezze fel a Hyundai járműveit, és karakteres megjelenést kölcsönözzön nekik. Elődjéhez képest a vadonatúj i20 arányai dinamikusabbak, ugyanakkor a modell megőrizte a zsúfolt belvárosi környezetben oly praktikus manőverezhetőségét. Kiállását sportosabbá teszi alacsonyabb tetővonala (-24 mm), szélesebb karosszériája (+30 mm) és megnövelt hosszúsága (+5 mm). Emellett a tengelytáv is megnőtt (+10 mm.) A képet új rajzolatú, 17 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

A vadonatúj i20 stílusos karakterét erősíti a dinamikus első és hátsó lökhárító, valamint az új hűtőmaszk is. A modell ék alakú profilja energikus arányokkal rendelkezik, az optikai hatást merészen megrajzolt oldalsó karaktervonal és egyedi kialakítású C-oszlop teszi még erőteljesebbé. Az oldalfalon megjelenő, egyedi fényrajzolat harmonikus egységet alkot a far kialakításával.

Az i20 ügyfelei tíz különböző karosszériaszín közül választhatnak; ebből négy árnyalat (Intense Blue, Aurora Grey, Aqua Turquoise és Brass) új a kínálatban. Ezen túlmenően a választható Phantom Black tetőlemez kéttónusú fényezést és egyedibb megjelenést kínál.

Az új i20 dinamikus arányai az elődmodellnél nagyobb szélességből és megnövelt tengelytávból adódnak. Ugyanezek a jellemzők tágasabb hátsó férőhelyet biztosítanak. A csomagtartó nagyobb lett (+25 l), immár 351 liternyi csomagot képes elnyelni. A mélyebben húzódó övvonal és a hátsó oldalajtó mögötti apró kitekintő ablak együtt jobb körkörös kilátást eredményez.

Az i20 a kategória legjobb csatlakozási szolgáltatásait nyújtja, modern kényelmi funkciók mellett. Az immár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is elérhető Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását. A még elegánsabb, optikailag még komfortosabb belső környezet érdekében a tervezők vizuálisan egységbe foglalták az új, 10,25 colos képátlójú digitális műszeregységet és a szintén 10,25 colos központi érintőképernyőt. Az osztott megjelenítésnek köszönhetően az érintőképernyő egyszerre több funkciót is képes kiszolgálni. A padlókonzolon kialakított vezeték nélküli töltőaljzatnak köszönhetően az okostelefonok kábel nélkül tölthetők a fedélzeten. A hátul utazók kényelmét egy további USB töltőaljzat szolgálja.

A vadonatúj i20 fedélzetén elérhető a Hyundai Bluelink technológiája, amely a legkülönfélébb csatlakoztatott járműszolgáltatásokat biztosítja, a Hyundai LIVE szolgáltatásoktól kezdve a Bluelink okostelefonos alkalmazáson keresztül elérhető, távvezérelt funkciókig. A Bluelink öt éves, ingyenes előfizetéssel használható.

Az új Hyundai a legkülönfélébb új biztonsági szolgáltatásokat kínálja. Ezek egyike a navigációs alapú intelligens tempomat, amely a fedélzeti navigációs rendszer adatai alapján előre tudja, hogy kanyar vagy egyenes útszakasz jön-e, és ennek megfelelően, a biztonságot szem előtt tartva szabályozza a jármű sebességét. Egy másik funkció az intelligens sebességkorlátozás, amely a manuális sebességhatárolóval kiegészülve képes automatikusan szabályozni a jármű sebességét.

A sávkövető segédlet automatikusan kormányozva a forgalmi sáv középvonalában tartja az autót. A holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer a jármű hátsó sarkainál elhelyezett radarokkal figyeli a forgalmat, és amennyiben járművet észlel, arra a külső visszapillantó tükrökben megjelenített, vizuális jelzéssel hívja fel a figyelmet. Szükség esetén a fékeket is működteti, hogy elkerülje az ütközést vagy mérsékelje annak hatásait. A továbbfejlesztett ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer immár a gyalogosokat ésa  kerékpárosokat is képes észlelni.

A hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer hangjelzéssel riaszt, ha tolatás közben fennáll az ütközés veszélye a keresztben érkező járművekkel. A hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer pedig ütközés veszélye esetén automatikusan fékez. Mindezeken túlmenően a vadonatúj i20 pilótájának dolgát parkolástámogató segédrendszer is segíti. A további biztonsági funkciók között említést érdemel a sávelhagyást gátló rendszer, a vezető éberség-felügyelet, valamint az adaptív távolsági világítás. De a fedélzetről az eCall rendszer sem hiányzik.

Az új i20 kétféle erőforrást kínál háromféle sebességváltóval, így a legkülönbözőbb elvárásoknak képes megfelelnie, és még takarékosabban üzemeltethető. A kínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz most először 48 voltos lágy hibrid rendszer társítható: ez a 100 lóerős verziónál opcióként, a 120 lóerősnél alapfelszereltségként érhető el. A 48 voltos rendszer 3-4 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. Duplakuplungos (7DCT) váltóval vagy újonnan kifejlesztett, hatfokozatú intelligens kézi (iMT) sebességváltóval kapható. Az iMT oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, amint a vezető felengedi a gázpedált, így a jármű vitorlázni kezd, és üzemanyagot takarít meg.

A 48 voltos lágy hibrid rendszer nélkül a 100 lóerős 1.0 T-GDi motor a 7DCT váltóval vagy hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelhető. A belépőmotor egy 1,2 literes, négyhengeres MPI erőforrás. A 84 lóerős motorhoz ötfokozatú kézi sebességváltó tartozik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/