/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült az új ötajtós Audi A5

2016. szeptember 09. 12:30   |   DG
címkék:  

Hét év után érkezik az ötajtós Audi A5 Sportback kupé második generációja. Az elegáns, progresszív formatervű modell a korábbinál tágasabb belső teret, innovatív biztonsági rendszereket és teljesen újraépített felfüggesztést vonultat fel. Lesz belőle S változat is hathengeres turbómotorral, továbbá megjelenik a gázüzemű g-tron kivitel is.

Az A5 Sportback második generációja kifejezetten atletikus kinézetű autó, nyújtott, 2824 mm-es tengelytávval és nagy teljesítményre utaló formai megoldásokkal, mint az erődómos motorháztető, a hullámos oldalvonal és a kidomborított kerékjáratok, amelyek alatt nagyméretű kerekek forognak. Az A5 Sportback orr-része is karakteresebb lett a függőlegesen álló és szélesebb singleframe hűtőrácsnak, illetve a duplalencsés LED fényszóróknak köszönhetően.

Kifinomult anyagok és precíz összeszerelés, továbbá a színek harmóniája jellemzi az utasteret, ahol a műszerfal vízszintes elrendezése a tágasság érzetét kelti. S az A5 Sportback valóban tágas: az utastér hossza 17 mm-rel, az első vállszélesség pedig 11 mm-rel nőtt, míg a hátsó lábtér 24 mm-rel gyarapodott. A poggyásztér 480 literes, ami a szegmens egyik legjobb értéke. Az analóg műszerek alternatívájaként rendelhető 12,3 hüvelykes virtuális cockpit, azaz digitális műszerfal is, amely rendkívül informatív és maximálisan testre szabható. Ha ez nem lenne elegendő, szélvédő kijelző is kérhető.

Az Audi infotainment rendszereinek csúcsát az MMI navigation plus with MMI touch képviseli, amely többek között 10 GB-nyi tárolóhelyet, DVD meghajtót, Audi connect szolgáltatást és navigációt tartalmaz, s 21 centiméteres kijelző jár hozzá. Az okostelefon interfész teljesen integrálja az iOS és Android rendszerű telefonokat az MMI-be és induktív töltésre is lehetőség van. Extraként high-end Bang & Olufsen audiorendszer és tabletekkel szerelt hátsó szórakoztató rendszer is rendelhető. A vezetői asszisztens rendszerek kínálata teljes.

Az A5 Sportback második nemzedéke újjáépített futóművet is kapott. Az első ötlengőkaros felfüggesztést módosították, s a hátsó trapézlengőkaros szerkezetet is ötlengkarosra cserélték. Új a jobb visszajelzést adó elektromechanikus szervokormány is. Opcióként dinamikus kormányzás és adaptív lengéscsillapítók is kérhetők. Az intelligens anyagfelhasználásnak köszönhetően egyébként az új A5 Sportback a legkönnyebb modell a kategóriájában: vezető nélkül mindössze 1470 kilogrammot nyom, ami 85 kilogrammos mínuszt jelent az elődhöz képest.

A vevők kétféle TFSI benzines és háromféle TDI dízel közül választhatnak, amelyek a 190-286 LE teljesítmény-tartományt ölelik fel. Hatgangos manuális, hétfokozatú S tronic duplakuplungos vagy nyolcfokozatú tiptronic automata váltó kapcsolható az erőforrásokhoz. Az autók fronthajtással érkeznek, de felszerelhetők quattro négykerék-hajtással is. A 286 lóerős 3.0 TDI kivitel csak quattro hajtással kapható.

Akinek a közel 300 lóerő nem elegendő, választhatja a V6-os turbómotorral hajtott S5 Sportback modellt. Ez 4,7 másodperc alatt sprintel 100 km/órára és megfutja a 250 km/órát (elektronikusan korlátozva). Nyolcfokozatú automataváltóval és quattro hajtással jön ki a gyárból. Újdonság a típus történetében a g-tron vegyes üzemanyag-felhasználású modell, amely az Audi által kifejlesztett e-gas-szal, földgázzal és benzinnel is képes működni. Kétliteres TFSI turbómotorja 170 lóerőt mozgósít.

Az új Audi A5 és S5 Sportback a jövő év elején gördül be az európai márkakereskedésekbe. Indulóára 37 800 euró, az S5 változaté pedig 62 500 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/