/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Audi A6 allroad quattro

2012. január 14. 17:37   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi allroad quattro első két generációja nagy sikert aratott, ezért az ingostadti márka számára nem volt kérdés, hogy az új modellből is készít-e terepváltozatot. Az új modellben is széria az adaptív légrugózás, így kellően magasra emelhető, hogy a komolyabb terepakadályokat is leküzdje. 313 lovas biturbó dízelmotorral is árulják majd.

Az új allroad quattro 4,94 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,47 méter magas, így néhány milliméterrel nagyobb és 6 centivel magasabb az Avantnál. Karosszériájának 20 százaléka alumínium, ezért 70 kilogrammal könnyebb elődjénél. Az allroad quattro külső megkülönböztető jegyei a fekete műanyag alsó védőelemek, a kiszélesített sárvédők, a vertikális tagolású hűtőrács-rudak, az egyedi tetőlécek, az alul lapos kipufogóvégek, valamint a rozsdamentes acél alvázvédő lemezek. Teljesen új ábrázatot külcsönöznek az autónak a feláras LED-es világítótestek, amelyekkel nagyon dögösen néz ki a kocsi.

A 2,91 méteres tengelytávnak köszönhetően belül nagyvonalú a helykínálat, a csomagtér pedig 565 literes. A padlón síneket és poggyászrendező rendszert, az oldalfalakon pedig rögzítőgyűrűket találunk. A hátsó üléstámlák természetesen lehajthatók, így a raktér 1680 literesre bővíthető. Az allroad quattrók műszerfala minden esetben fekete, felárért pedig exkluzív Santos barna bőrkárpit is rendelhető.  

Az extralista szokás szerint meglehetősen hosszú; az allroad quattróhoz többek között rendelhető vetített kijelző (head-up display), fűthető, szellőztethető és masszázsfunkciós komfortülés, 4-zónás klíma, panorámatető, érintős és hangvezérelt MMI rendszer, 15 hangszórós Bang & Olufsen hifi, továbbá internetelérés. Asszisztens rendszerekből is széles a kínálat: van követési távolság-tartós adaptív tempomat, ütközéselkerülő rendszer, aktív sávtartó és holttér-figyelő rendszer, éjjellátó, külső kamerarendszer 360 fokos nézettel, és parkoló asszisztens.   

Az új A6 allroad quattro négyféle, 3 liter lökettérfogatú, direkt befecskendezéses és feltöltött V6-os erőforrással kerül piacra. A start-stop rendszerrel és különféle energia-visszanyerő technológiákkal felvértezett hajtóművek 20 százalékkal takarékosabbak elődeiknél. Az egyetlen benzinmotor, a 3.0 TFSI kompresszorral lélegeztetett, és 310 lóerőt, illetve 440 Nm nyomatékot ad le. 5,9 szekundum alatt gyorsítja százra a méretes autót, végsebessége pedig elektronikusan limitálva 250 km/óra. Átlagfogyasztása 8,9 l/100 km.

A 3.0 TDI aggregát 204, 245 és 313 lovas teljesítménnyel választható. Nyomatékuk sorrendben 450, 580 és 650 Nm. Az alapkivitel 6,1 liter gázolajjal is beéri átlagban (159 g CO2/km). A legizgalmasabb az elképesztő, 313 lovas biturbó TDI, amelynek remek hangja van és mindössze 5,6 másodperc alatt húzza fel százra az Audit. A 245 lóerős középső kivitelből később egy különösen tiszta üzemű, clean diesel változatot is készít az Audi. A TFSI és a két kisebb teljesítményű TDI motorhoz 7-sebességes duplakuplungos S tronic váltó kapcsolódik, míg a csúcs-dízelhez 8-fokozatú tiptronic automatát kötnek.

A quattro állandó négykerék-hajtást úgynevezett torque vectoringgal is ellátták, amely kanyarban finoman fékezi az ívbelső kerekeket, mielőtt azok megpöröghetnének. Plusz pénzért sport differenciálmű is kérhető a hátsó tengelyre, amely a hátsó kerekek között folyamatosan variálja a nyomatékot. A drive select rendszerrel a sofőr módosíthatja a kormányzás, a légrugózás, a gázpedál, a váltómű, a sport differenciál, a légkondicionáló, a világítás és a tempomat paramétereit. Efficiency módban ezek a rendszerek a lehető leggazdaságosabban üzemelnek. De személyre is szabhatóak (Individual mód).

A széria adaptív légrugós felfüggesztés nagy sebességnél 15 mm-rel leereszti a kasztnit, ha azonban a körülmények indokolják, a sofőr gombnyomásra 35 mm-t emelhet a hasmagasságon (terepmód). Sőt, újabb 1 centivel növelhető a magasság alacsony sebességnél (emelt mód). Lejtőn lefelé is segít az elektronika, 10 és 20 km/óra között tartja a jármű sebességét.    

Az új Audi A6 allroad quattro tavasszal mutatkozik be Németországban. A 204 lovas TDI modell listaára 54 600 euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/