/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Peugeot 308 hibrid 500 lóerővel

2015. április 16. 14:10   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot megalkotta történetének legextrémebb kompakt modelljét, a Peugeot Sport segítségével kifejlesztett 308 R HYbridet, melynek hálózatról tölthető hibrid hajtáslánca 500 lóerőre képes. A brutális kinézetű masina 4 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, miközben átlagos széndioxid-kibocsátása csupán 70 g/km. A koncepcióautó egyes megoldásait viszontlátjuk majd a jövő Peugeot sportmodelljeiben.

A 308 R HYbrid döbbenetesen fest. Egyrészt drámai színösszeállítást kapott, fluoreszkáló pigmentekkel és üvegrészecskékkel megbolondított intenzív kék és matt fekete árnyalatok kombinációját, másrészt 8 centiméterrel kiszélesített nyomtávval, 19 colos kerekekkel és az utat bekebelezni akaró frontrésszel rendelkezik. Két hatalmas, fémes keretű légbeömlővel bíró lökhárítót kapott, ahol a dinamikus LED-es irányjelzők is helyet kaptak, emellett szellőzős géptetőt és egyedi kockamintás hűtőrácsot kapott. A hátsó lökhárító az elsők formáját ismétlő szellőzőket kapott, amelyek „kihúzzák” a meleg levegőt, így segítenek alacsonyan tartani az akkumulátor hőmérsékletét. A hátsó tengelyre ható felhajtóerőt egy keskeny tetőszárny mérsékli.

A Peugeot 308 R HYbrid plug-in hibrid hajtáslánca igazi műszaki csemege. Három erőforrásból áll, amelyek mindegyike önállóan is képes mozgatni az autót. A belsőégésű erőforrás egy 1,6 literes 270 lóerős turbómotor, amely az RCZ R-t is hajtja, az első és a hátsó tengelyen pedig egy 115 lóerő teljesítményű villanymotor található. A kocsi összkerékhajtású.

Négy különböző menetmód áll rendelkezésre. A Hot Lap mód kiaknázza a maximális rendszerteljesítményt, ilyenkor 500 lóerő és 730 Nm nyomaték vethető be. Ezen kívül választható a Track mód, amely esetben 400 lóerő és 530 Nm nyomaték termelődik a belsőégésű és a hátsó villanymotor jóvoltából (az első gyorsításnál segíthet be), illetve elérhető a Road mód, ahol elsősorban a benzinmotor dolgozik és a hátsó villanymotor segít be (az első itt egyáltalán nem áll üzembe). Végül rendelkezésre áll a ZEV tiszta üzemmód, ahol az autót kizárólag a villanymotorok mozgatják.

A Peugeot 308 R HYbrid tehát szupersportkocsikra jellemző menettulajdonságokra képes: 4 másodperc alatt sprintel százra és eléri a 250 km/órás csúcssebességet (elektronikusan korlátozott). Ideális körülmények között, átlagosan azonban csupán 70 gramm széndioxidot bocsájt ki kilométerenként. 3 kWh-s lítium-ion telepét a hátsó ülések alá, a benzintank helyére építették be, cserébe az 50 literes benzintartályt a csomagtartóban, a hátsó villanymotor fölött helyezték el.

A Peugeot-on elöl 38, hátul 29 centiméter átmérőjű tárcsák emésztik fel a mozgási energiát, azonban a munkájukra nincs mindig szükség, a mérnökök megoldották ugyanis, hogy az elektromotorok is lassíthassanak, miközben visszatermelik az energiát a lítium-ion telepbe.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/