/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ősszel érkezik az új Honda CR-V

2012. július 25. 16:59   |   Autoblog
címkék:  

Több mint ötmilliós eladott darabszámával a CR-V világszerte bestseller, népszerűsége 1995 óta töretlen. A most debütáló negyedik generáció az elődmodellek sikertörténetét hivatott tovább írni. A CR-V most első ízben elérhető lesz két- és négykerékhajtású változatban is, ugyanakkor a motorpaletta fejlesztésével minden eddiginél alacsonyabb a típus széndioxid-kibocsátása. Az új modell értékesítése Európában 2012 novemberében indul, gyártását a swindoni üzemegység végzi.

Karakteres megjelenése ellenére a negyedik generáción is egyértelműen látszik, hogy a CR-V család tagja. A korábbi szériához viszonyítva az új verzió még dinamikusabbnak tűnik, áramvonalas mivoltát a mélyre húzott övvonal és első lökhárító is hangsúlyozza. Utóbbi egy új dizájnú, hármas osztású, vízszintesen bordázott hűtőrácsot ölel körbe. A CR-V karakteres megjelenésében komoly szerepet játszanak az ősmodellt idéző függőleges hátsó lámpák, melyek afféle „térbeli megjelenést" kaptak a negyedik generációnál. Az olyan szabadidő-autós vonások, mint a széles kerékjárati ívek és a sötét színű műanyag védőburkolatok, megmaradtak.

A CR-V alapvetően világautónak készült, de az európai változatnak számos olyan tulajdonsága van, amit a helybeli elvárásoknak megfelelően fejlesztettek a mérnökök. Ilyen például az átrajzolt első lökhárító és a LED-es nappali világítás, illetve hátsó lámpatest. Hála a kompakt hajtóműveknek, kisebb motortér is elegendő, ezt figyelembe véve a mérnökök 60 milliméterrel közelebb hozták az első szélvédőt az autó orrához (a szélvédő aljától mérve). Maga az autó is 5 centiméterrel rövidebb lett, a magassága pedig 3 centiméterrel csökkent.

A CR-V tágas utasteret kínál és a poggyásztere is nagyvonalú. Alaphelyzetben a csomagtér 568 literes, lehajtott hátsó üléstámlákkal azonban már 1648 liternyi poggyászt képes magába fogadni, 148-cal többet, mint az elődmodell. Ha a kis helyigényű pótkereket választjuk, ez az érték 1669 litere nő, alapállapotban pedig 589 literes kapacitással számolhatunk. Ezzel együtt a csomagtér mélysége 140 mm-ről 1570 mm-re növekedett, a rakodóperem pedig 25 mm-rel lejjebb vándorolt, megkönnyítve a nehéz, illetve nagyméretű tárgyak bepakolását. Két hegyikerékpár vagy négy golfzsák például gond nélkül befér az új modellbe. A kulcsnélküli ajtónyitás, valamint az elektromos mozgatású csomagtérajtó még kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a modellt.

A hátsó sor ülőlapja 38 milliméterrel alacsonyabbra került a korábbi modellhez viszonyítva, még kényelmesebb testtartást és tágasabb fejteret garantálva az utasoknak. Ezen túlmenően az ülésmozgató mechanikát is átdolgozták a Honda mérnökeit, így született meg az Easy Fold Down fantázianevű 60/40 arányban osztható hátsó üléssor, ami egy mozdulattal a padlószintre süllyeszthető. Elég csak meghúzni egy kart, és az ötüléses személyautó máris hatalmas áruszállítóvá változik, ami ezernyi célra használható.

A műszerfal kialakításánál a legfrissebb Honda modelleket vették alapul; a funkciók rétegekre bontásával intuitívan kezelhető környezetet alakítottak ki. A gombokat és kapcsolókat – feladatuknak megfelelően – csoportokba vonták össze, melyekből két zónát hoztak létre. Az egyik a kormány mögött elhelyezett „vezetői interfész", a másik pedig a középkonzolon található „információs interfész".

A CR-V motorházteteje alatt a forgalmazás kezdetén kétféle motor duruzsolhat, az egyik a kétliteres benzines i-VTEC, a másik pedig a 2,2-es i-DTEC dízel. Ezek a hajtóművek dolgoztak a CR-V harmadik szériájában is, mielőtt azonban átkerültek volna az új modellbe, alapos frissítésen estek át a CO2 kibocsátás csökkentésének érdekében. Többek között start-stop funkciót is kaptak.

Bár a CR-V fogyasztása és károsanyag-kibocsátása jelentősen csökkent, a vezetési élmény a legkevésbé sem csorbult. Az i-DTEC motor teljesítménye és forgatónyomatéka 150 lóerő, illetve 350 Nm maradt, holott a CO2 emisszió a manuális váltóval felszerelt változatoknál 171 g/km-ről 153 g/km-re esett, az ötfokozatú automatikus erőátvitellel kínált modelleknél pedig 195 g/km-ről 175 g/km-re javult az érték. A kétliteres i-VTEC erőforrás 150 lóerő helyett immáron 155 lóerőt teljesít, forgatónyomatéka pedig 2 Nm-rel 192 Nm-re nőtt. Az erősödés dacára a széndioxid-kibocsátás 192 g/km-ről 174 g/km-re esett vissza a manuális váltóval gyártott CR-V-nél, és 195 g/km-ről 176 g/km-re az automatikus erőátviteli egységeknél.

Az új CR-V-hez szériafelszereltségként jár az ECON üzemmód-kapcsoló és az Eco Assist rendszer. Amennyiben a vezető benyomja az ECON gombot, a motor és a légkondicionáló vezérlése takarékos üzemmódra vált, a lehető legalacsonyabbra csökkentve a fogyasztást. Az Eco Assist a műszerfal révén segít a vezetőnek a spórolásban. A háttérvilágítás színe fehér és zöld között változik attól függően, hogy milyen hatékonyan, illetve takarékosan vezet a pilóta.

Az új ötajtós Civic-ben bemutatkozó 1,6 literes i-DTEC dízelmotort 2013 második félévétől a CR-V vásárlók is megrendelhetik. Ez a Honda Earth Dreams Technology névre keresztelt motorcsaládjának első tagja, ami elérhető lesz az európai piacon.

A negyedik generációs Honda CR-V-ben a mérnökök a futóművet, a kormányzást és az összkerekes erőátvitelt is átdolgozták. A MacPherson rendszerű első és a multi-link hátsó felfüggesztés 10 százalékkal hatékonyabban csillapítja az úthibákat, és az úttartás is javult, a karosszéria hajlási merevségét ugyanis 7, a csavarodásit 9 százalékkal növelték. Módosítottak az elektromos kormányszervón is, így nagy sebességnél még könnyebb irányítani az autót, több visszajelzést ad a futómű és a kormányzás is közvetlenebb. Ez az új rendszer a Honda menetstabilizálójával dolgozik karöltve, ami azonnal érzékeli a nedves útviszonyokat, és ha szükséges, „besegít" a kormányzásba, hogy a pilóta helyes irányba tekerje a volánt.

A szalonokba kerülő CR-V-k többségét négykerék-hajtással kínálja a Honda, méghozzá a legújabb Real Time AWD rendszerrel felszerelve. A CR-V harmadik generációjánál alkalmazott, hidraulikusan kapcsolódó „kettős-szivattyús" rendszer helyett az új modellben elektronikusan vezérelt négykerék-hajtás felel a biztos úttartásért. Ez a rendszer sokkal gyorsabban reagál, ha tapadásvesztést érzékel, ugyanakkor 17 százalékkal könnyebb elődjénél, és 59 százalékkal kisebb a belső súrlódása.

A CR-V vezetőjét elektronikus segédberendezések teljes garmadája segíti, hogy könnyebben és biztonságosabban közlekedhessen. Van hegymenet-asszisztens, lejtmenet-szabályzó, aktív sávtartó automatika, adaptív sebességszabályzó és ütközésmérsékelő fékrendszer. Utóbbi felismeri, ha a jármű túl gyorsan közeledik egy tárgyhoz, ilyenkor különböző módokon figyelmezteti a pilótát, és automatikusan fékez.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/