Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Érkeznek a legerősebb MINI modellek

2019. május 15. 11:30   |   Autoblog
címkék:  

A MINI bemutatja immár hat évtizede íródó márkatörténete eddigi legerősebb közútra engedett modellpárosát: az új MINI John Cooper Works Clubman és John Cooper Works Countryman 306 lóerős négyhengeres turbómotorral pezsdíti fel az élbolyt a prémium kompakt szegmensben.

A rendkívül erős motorhoz mindkét modell esetében egy új, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik, amelyhez már az alapfelszereltség részeként első tengelybe épített mechanikus differenciálzár, ALL4 intelligens összkerékhajtás, típus-specifikus futómű-hangolás, valamint megerősített karosszériaváz-merevítések, motorrögzítési pontok és kerékfelfüggesztések társulnak.

A MINI John Cooper Works modellek számára kifejlesztett négyhengeres benzinmotor legújabb nemzedéke 75 lóerővel szárnyalja túl elődje maximális teljesítményét. Az erőforrás csúcs forgatónyomatéka 100 Nm-rel 450 Nm-re nőtt, a modellpáros nulla-százas sprintideje pedig ezzel párhuzamosan csökkent. A MINI John Cooper Works Clubman 4,9, míg a MINI John Cooper Works Countryman 5,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre – elődmodelljeikhez képest 1,4, illetve 1,5 szekundummal gyorsabban.

A mérnökök részletekbe menően továbbfejlesztették a 2.0 literes négyhengeres benzinmotort. Megerősített főtengelyt, vastagabb csapágyakat, egyedi dugattyúkat és hajtókarokat építettek be, emellett új turbófelöltőt alkalmaztak. Az erőforrás sűrítési arányát 10,2-ről 9,5-re csökkentették. A turbófeltöltőt a kipufogócsonkba építették be, a feltöltés reakcióidejét pedig lefújószelep optimalizálja. A légbevezető csatornát újratervezték. A benzinmotor azonnali gázreakcióját és teljesítmény-leadását a legkorszerűbb közvetlen üzemanyag-befecskendezés is segíti. A legkorszerűbb TwinPower Turbo technológia része továbbá a BMW Group által szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlés, valamint a szívó- és kipufogóoldali (dupla-VANOS) változó vezérműtengely-állítás is.

A turbómotor az 1750 és 4500 főtengely-fordulat közötti tartományban 450 Nm csúcs forgatónyomatékot ad le, amely mintegy 28 százalékkal múlja felül az elődmotor csúcsteljesítményét. A teljesítmény ezzel párhuzamosan 32 százalékkal nőtt: a 306 lóerő az 5000 és 6250 főtengely-fordulat közötti tartományban áll a sofőr rendelkezésére. A John Cooper Works Clubman 4,9, a John Cooper Works Countryman pedig 5,1 másodperc alatt gyorsul fel százas tempóra, s a vezérlőelektronika a MINI modelltörténetében most először korlátozza a végsebességet 250 km/óránál. A padlógázas kigyorsításokat a vadonatúj fejlesztésű, típus-specifikus sport kipufogórendszer jellegzetes orgánuma kíséri. A hátsó lökhárító két szélébe integrált kipufogóvégek a JCW Clubman esetében 95, a JCW Countryman esetében 85 milliméter átmérőjűek.

Az erőforráshoz mindkét modell esetében nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó csatlakozik. Az automataváltó új vezérlőrendszere nem csupán a váltások gyorsaságán, de a simább váltási érzetek utazási komfortján is javít, a sebességváltások és a menetzaj így még tovább optimalizálódott. Az alapfelszereltség részei a kormány mögé szerelt váltófülek is. A legsportosabb elindulásokat rajtfunkció támogatja. Az új váltóban egy keresztirányban működő, integrált differenciálzár is dolgozik. Terhelés alatt a rendszer akár 39 százalékos összezárásra is képes. A differenciálmű a motorból érkező erőtöbbletet mindig az optimális tapadás fenntartása érdekében képes elosztani a két első kerék között.

Az ALL4 intelligens összkerékhajtás szintén az alapfelszereltség része. A rendszer egy kiegészítő hajtással ellátott, kúpkerekes differenciálművel dolgozó első tengelyből, egy kétrészes kardántengelyből, a hátsó differenciálműnél pedig egy elektrohidraulikus vezérlésű, szabadonfutó hátsó differenciálműből áll. Az ALL4 összkerékhajtás intelligens vezérlése szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel, hogy minden vezetési szituációban ideális arányban ossza el az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot a négy kerék között.

Normál vezetési körülmények között az összkerékhajtás az első kerekekre továbbítja az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát. Ha azonban a menetstabilizáló rendszer vezérlőegysége az egyik első kerék megcsúszásának veszélyét érzékeli, a technológia a másodperc törtrésze alatt a hátsó differenciálműhöz továbbítja a teljesítmény és a forgatónyomaték egy részét.

Az erőforrás átfogó továbbfejlesztése mentén a mérnökök a futómű-technológiát is új szintre emelték, s a kormánymű is egyéni hangolást kapott. Extraként mindkét modellhez rendelhető elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív futómű, amely 10 milliméterrel csökkenti a hasmagasságot. A két új MINI-t 18-as kerekekkel szállítják, de akár 19 colos garnitúra is kérhető hozzájuk. A fékrendszert ugyancsak továbbfejlesztették. Elöl 360 x 30, hátul 330 x 20 milliméteres féktárcsák és körben 4-dugattyús féknyergek dolgoznak. A merevséget első toronymerevítő, alvázmerevítők és kiegészítő keresztmerevítők fokozzák.

Az új MINI John Cooper Works modellpáros által életre hívott menetdinamikát, agilitást és precizitást típus-specifikus karosszériajegyek hangsúlyozzák ki, amelyek javítják a modellek légellenállási együtthatóit és garantálják a megfelelő mennyiségű hűtőlevegőt. Az első lökhárító nagyméretű légbeömlői a motorhoz és a fékrendszerhez szállítják a hűtőlevegőt. A két új JCW modell kivételes teljesítményét a küszöbtoldatok típus-specifikus kialakítása és a független diffúzorral szerelt hátsó lökhárító nyomatékosítja tovább, a nagy sebességnél jelentkező felhajtóerő csökkentésében pedig a tetőre szerelt légterelő szárny játszik központi szerepet.

A tető és a külső visszapillantó-házak vörös fényezése, a kiegészítő jelzésekkel ellátott, egyedi kialakítású oldalsó irányjelző-panelek, valamint a hűtőrácson és a csomagtérajtón található MINI John Cooper Works logók egytől egyig a típus-specifikus karosszériajegyek listáját erősítik. Az élsportolók hűtőrácsa méhsejt-mintázatban pompázik, amelyet a MINI John Cooper Works Countryman esetén vörös keret szegélyez, az új John Cooper Works Clubman esetében pedig vízszintesen meghúzott, vörös keresztmerevítő oszt két részre. Utóbbi modell már az új Clubman továbbfejlesztett első fényszóróit és hátsó lámpáit, illetve újragondolt hátsó lökhárítóját viseli.

A JCW Countryman fedélzetén az öt teljes értékű ülésnek köszönhetően egyszerre öten utazhatnak. Az utastér sportos hangulatát az integrált fejtámlákkal szerelt John Cooper Works sportülések, a multifunkciós gombokkal ellátott John Cooper Works sportkormány, az antracit tetőkárpit és az automataváltó John Cooper Works előválasztó-karja teremti meg. Az élsportolók alapfelszereltségének a LED-technológiás első fényszórók, a kulcsnélküli motorindítás, a MINI Visual Boost rádió és a MINI Vezetési Üzemmódok is részei, miközben a Connected Media felszereltségi csomag a MINI Connected számos online szolgáltatásához kínál hozzáférést.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!