Érkeznek az első plug-in hibrid Jeep modellek
címkék: compass 4xe, hibrid, jeep, plug-in hibrid, renegade 4xe, suv
Hamarosan megérkeznek az európai piacra a kiemelkedő képességű terepjáróiról ismert márka első plug-in hibrid modelljei. Az új, 190 vagy 240 lóerős Renegade 4xe és Compass 4xe modellek szeptembertől rendelhetőek a magyar márkakereskedésekben.
A Renegade 4xe és a Compass 4xe egyaránt kompromisszumoktól mentes hibrid megoldást kínál. Az új terepjárók megnövelt teljesítménnyel, fokozott biztonságot garantáló fejlesztésekkel, folyamatosan rendelkezésre álló összkerékhajtással, hibrid üzemben kevesebb, mint 50 g/km széndioxid-kibocsátással járulnak hozzá az élvezetes, egyben fenntartható autózás élményéhez.
Látványos teljesítményeiket a 4xe jelzésű SUV-k egy 1,3 literes benzines turbómotor, valamint a hátsó kerekek között elhelyezett villanymotor segítségével érik el. Az önmagában is hatékony turbós aggregát teljesítménye kiviteltől függően 130 vagy 180 lóerő. Az elektromos motor ezt egészíti ki 60 lóerővel. A Renegade 4xe és a Compass 4xe a Limited verzióban összesen 190, a Trailhawk, valamint az S változatban 240 lóerő leadására képes.
A hibrid hajtás teljesítményéhez a belsőégésű motor 270, az elektromos erőforrás 250 newtonméter nyomatékkal járul hozzá. A két motor együttes használata így kiemelkedő menetteljesítményeket és vezetési élményt eredményez. Az erősebb modellek álló helyzetből 7,5 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órás sebességre. Ugyancsak fontos, hogy a tisztán elektromos hajtással akár 130 km/órával is haladhatnak, a hibrid üzemben elérhető végsebesség pedig 200 km/óra.
A Renegade 4xe és a Compass 4xe akkumulátoraira támaszkodva mintegy 50 kilométer megtételére képes. A 11,4 kWh kapacitású akkumulátorok menet közben vagy külső forrásból egyaránt tölthetők. Az új Jeep modelleket választók számára nagy könnyebbséget jelenthet, hogy a Renegade 4xe és a Compass 4xe otthoni elektromos töltéséhez elegendő egy hagyományos háztartási csatlakozó. Természetesen emellett mindkét plug-in hibrid modell tölthető a fali töltőegység segítségével, illetve a nyilvános töltőpontokon is.
Az új hibrid technológia a nehéz körülmények között is érezteti hatását. A Jeep 4xe modelljei a benzines és az elektromos hajtásrendszer együttes alkalmazásából adódó nagyobb forgatónyomaték révén az eddiginél is magasabb szintű terepjáróképességgel dicsekedhetnek. Mindezt úgy, hogy a hátsó tengelyt nem hagyományos kardán, hanem a kifejezetten erre a célra szolgáló villanymotor hajtja. A két tengely így teljesen különválasztható egymástól, azaz a rájuk jutó forgatónyomaték egymástól függetlenül, hatékonyabban szabályozható, mint a mechanikus megoldásoknál. Szükség esetén az elektromos hajtóerő késlekedés nélkül juthat el a hátsó kerekekhez. Mindkét Jeep modellben három vezetési üzemmód közül választhatunk (hibrid, elektromos, E-Save).
A 4xe modellek felszereltsége is kiegészült. A fedélzeten találunk egy új, 7 colos, színes TFT kijelzőt, amely a gépkocsi üzemeltetését támogató információkat jeleníti meg. A vezető az elektromos, a belső égésű és a hibrid üzemmódban egyaránt leolvashatja róla az akkumulátor töltöttségi szintjét, a hatótávolságot, a teljesítmény-leadás százalékos értékét, valamint a töltési szintet. A 8,4 colos színes UConnect képernyőn ugyanakkor olyan új füleket találunk, mint az energiaáramlás, a korábbi utak összesítése, a töltési idők, az E-Save funkció, illetve a különböző töltési beállítások.
Az új Renegade 4xe és az új Compass 4xe több felszereltségi szintet kínálnak. A Night Eagle (kizárólag Compass esetében), Limited, az S és a Trailhawk modellek mindegyike összkerékhajtással kerül forgalomba. A plug-in hibrid rendszer együttes teljesítménye a felszereltségtől függően 190 vagy 240 lóerő. Az erőátvitelről új, hatfokozatú automata sebességváltó gondoskodik.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)