Erőteljesen zöldül a magyar autópiac
címkék: elektromos, hibrid, újautó-eladások, újautó-piac, zöld autó
A tavalyi rekordév volt a magyarországi újautó-piac zöldülése szempontjából: a hazai újautó-értékesítések 6,9%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók. 2020-ban ugyanakkor minden korábbinál szigorúbb emissziós határértékek lépnek életbe, aminek már mindössze 2 hónap után meglátszik az eredménye: február végéig a hazánkban értékesített új autók 15,6%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók.
Az új európai emissziós normák hatására mindössze két hónap alatt több, mint kétszeresére nőtt a környezetbarát, részben vagy teljesen elektromos autók részaránya a hazai újautó-értékesítésekből: a 2019-es 6,9% helyett idén februárig 15,6%-ot tettek ki a zöldautó-értékesítések a magyarországi újautó-eladásokból.
Ez több tényezőre vezethető vissza. Egyrészt a legtöbb autógyártó az új normáknak nem megfelelő modellek vagy modellváltozatok kínálatának megszüntetésével, illetve a büntetési tételt gyakorlatilag beépítve áruk drasztikus emelésével reagált a helyzetre, másrészt az idehaza 44,3%-ban hibrideket értékesítő Toyota 12,4%-os piaci részesedéssel átvette a piacvezető pozíciót Magyarországon.
A JATO adatai szerint idén februárig a hazai újautó-eladások 13%-át tették ki a hibridek, 1,3%-át a plug-in hibridek és 1,3%-át a tisztán elektromos autók. Ebből látszik, hogy az autóvásárlók továbbra is a külső töltést nem igénylő, valóban praktikusan használható hibrid autókat tartják a legélhetőbb választásnak.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)