/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Észreveszik – új Nissan Micra menetpróba

2017. május 08. 20:05   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan Micra már nem egy cuki női autó, ahogyan a legtöbbünkben él a kép róla, hanem egy sportos, karakán városi autó, amely ismét visszahelyezheti a modellt a B-szegmens élbolyába. Az ötödik generációs Micra a Nissan eddigi legjobb és legfejlettebb kisautója, magabiztosan szállhat szembe a B-szegmens legjobbjaival.

A Nissan célja a Micrával az, hogy ismét megvesse a lábát a szegmens 10 legjobban fogyó autója között, és fej-fej melletti versenyben kell legyen a kategória legjobb, legnépszerűbb tagjaival.

A Micra vonzerejének alapját a sportos, kifejező külső formaterv jelenti, mely új, merész irányba tereli a Micráról kialakult képet. Az autó a 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatott Sway tanulmányautón látottaknak megfelelően készült, s nem fogható rá, hogy beállna az egyenautók sorába. A két évvel ezelőtti tanulmány letaglózóan jól nézett ki, egyöntetű ünneplést váltott ki azokból, akik szemügyre vehették. A szériaautó hozzá képest némi csalódást kelt, nem olyan harmonikus, itt-ott kissé túltervezett. Talán a front a Micra legkevésbé sikerült része, a fényszórók egyszerűen túl nagyok.

A Micrán hullámos és sarkos vonalak váltják egymást, organikus formái megdöbbenést keltenek. Az egyes dizájnmegoldások között megtalálható a jellegzetes, V-alakú hűtőrács és az ebből kiinduló, az autó teljes hosszában végigfutó kontúrvonal, a bumeráng formájú fényszórók, valamint a lebegő hatást keltő tető. Említhetők még a C-oszlopba rejtett hátsó ajtókilincsek, vagy a légterelőként is szolgáló, meghosszabbított tető, ami az autó aerodinamikai tulajdonságait javítja. Mindent egybevéve a Micra tetszetős, oldalról és hátulról kifejezetten ütős; ugyanakkor nem mindegy, milyen színben választjuk.

A narancssárga fényezésű, fekete lökhárítóbetétekkel, külső tükörházakkal, ablakkeretekkel, oszlopokkal és felnikkel rendelkező Micra tesztautónk volt szerintünk a legtutibb, de a zöld és a fegyverszürke kocsin is megakadt a szemünk. Másnak pedig a vörös tetszett, ebből is látszik, hogy a Micra mindenféle ízlésnek megfelel. A Micra egyébként tízféle kifinomult és életteli külső színben választható, azonban a temérdek külső és belső kiegészítővel 125 különböző variációban állítható össze, mindenki könnyen a saját stílusára formálhatja. A kisautók között ebben a tekintetben az új Micra igazán egyedülálló.

Azon túl, hogy kellemes látványt nyújt, a Micra a legjobb – mindössze 0,29-es – légellenállási együtthatóval rendelkezik a kategóriában, mely a lehető legjobb üzemanyag-takarékosságot szolgálja. Komolyat is nőtt, immár 3999 mm hosszú (+174 mm), 1743 mm széles (+78 mm), magassága 1455 mm (-55 mm), tengelytávja pedig 2525 mm-es (+75 mm. A Micrában így jobb a térérzet, elöl minden irányban nagyobb a hely, de hátul sem kell szorongani. Persze 180 centiméternél magasabb sofőr mögött már nincs elegendő lábtér, s hátul a plafon is közel kerül az utasok fejéhez. A vezetőülés a kategóriában egyedülálló mértékben mozgatható előre/hátra, így akár egy 203 cm magas vezető is kényelmesen elhelyezkedhet a volán mögött. A kormánykerék alapáron négy irányban állítható, így tényleg bármilyen testalkatú ember ideális pozíciót vehet fel. A csomagtartó átlagos méretű, 300 literes, bővítve pedig 1 köbméteres lesz.

Az új Micra lenyűgöz a minőségével, ebben a tekintetben fejlődött a legnagyobbat, felveszi a versenyt a legjobbakkal is. A kiváló minőségi hatást többek között kéttónusú és puha tapintású anyagok használatával érték el, mely az alapfelszereltség részét képezi, függetlenül a választott felszereltségi szinttől. A prémium kivitelezés kiterjed a D alakú multifunkciós kormánykerékre, mely szintén szériafelszerelés, illetve az ajtókilincsek és szellőzők króm felületkezelésére is. Az anyagok a felső régióban puhák, kellemes tapintásúak, de a műanyagok alul sem sorjásak vagy bántóan kopogósak. Mindezek mellett a műszerpult gusztusos és kiválóan áttekinthető is, gomberdőt kizárólag a volánon találunk. Innen irányítható a fedélzeti számítógép, az audiorendszer, a telefon és a sebességtartó. A központi érintőképernyő ismerős más Nissanokból, kezelhetősége logikus, azonban egy kicsit továbbra is lassú.

Az új Micra olyan kiterjedt biztonságtechnológiai csomagot is kapott (feláras), melyet eddig egy Nissan kisautóban sem láthattunk. Tartalmaz intelligens sávelhagyás-jelzés és –megelőzés rendszert, vészfékezési asszisztenst, közúti jelzések felismerés funkciót, távolságifényszóró-asszisztenst, 360 fokos parkolókamerát és holttér-figyelést is.

A Nissan új kisautóját vezetni is újszerű élmény. Fürge, kiszámítható, jól tapad az útra, pontos és megfelelő visszajelzést adó a kormánya, kanyarban csekély az oldaldőlése. A Nissan Micra három motorral – két benzinessel és egy dízellel – rendelhető, ám a bemutatóra kizárólag az új, 900 köbcentiméteres háromhengeres turbómotorral hajtott autókat hoztak el. Ez az egység 90 lóerős, pontosan annyi, mint a kínálatban ismét feltűnt 1,5 literes dCi dízel. 12,1 másodperc alatt gyorsít százra és 175 km/órás végsebességet szavatol. Az erőforrás alacsony fordulaton ébredő nyomatékával és lineáris teljesítmény-leadásával megkedvelteti magát, s a hangja is visszafogott, de a katalógusban feltüntetett 5 literes értéknél biztosan többet fogyaszt. A Micra karakteréhez egy 110-120 lóerő körüli turbómotor jobban illene. A Nissan ígérete szerint az új Micra modellciklusa során még érkeznek új motorok és automata sebességváltó is.

Az új Micra a Nissannál megszokott öt felszereltségi szinttel érhető el: Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta és Tekna. Minden új Micra kéttónusú belsőt kapott, ebből három különböző változat létezik – egy a Visia és Visia+, egy második az Acenta és N-Connecta változatokhoz, illetve egy harmadik a Tekna kivitelhez. A bőrkárpit opcióként rendelhető a Tekna felszereltséghez.

A Nissan részletes személyre szabási programot dolgozott ki a Micrához, így nehéz lesz majd két pontosan ugyanolyan autót találni. Választható például háromféle külső csomag, különböző színű betétekkel, borításokkal és matricázásokkal, az utasteret pedig egyedi belső kiegészítőkkel lehet feldobni. Az utastér négy különálló részének anyagait és színét lehet módosítani: az ülések oldaltámaszait és párnáit, az ajtók kartámaszait, a térdpárnát és a műszerfalat. Mindemellett további csomagok érhetők el gyári felszereltségként, beleértve a Biztonság csomagot is.

Az erős dizájnközpontúság előrevetíti, hogy az új Micra a férfi és női vásárlók számára is ugyanolyan vonzó lesz, különösen népszerű lehet az egyedülálló fiatalok, gyermektelen párok, illetve olyan idősebb párok esetében, ahol a gyermekek már „kirepültek”.

Az új Nissan Micra a Renault–Nissan Alliance vállalatszövetség flinsi üzemében, Franciaországban készül. Ez az első Nissan, mely az Alliance valamelyik gyárában készül, így 7 év után a Micra gyártása visszakerül Európába, ügyfélbázisa közelébe. Itt készülnek az aktuális Renault Clio és Renault Zoe típusok, az új Micra is ezen a gyártósoron készül majd. A Nissan számára ez az együttműködés kimagasló gyártási minőséget és partneri együttműködéseket jelent.

Az új Nissan Micra alapára 3 195 000 forint, a legdrágább változat pedig az 1,5 dCi Tekna, 5 159 000 forintért. De még ez az összeg is feltornászható különböző csomagokkal. Íme a teljes árlista:

micra árak

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/