Európába jön a csúcs-Hyundai
Korlátozott példányszámban megvásárolható lesz Európában a Hyundai legnagyobb, leggazdagabban felszerelt, legfejlettebb műszaki tartalmat kínáló autója, a Genesis. Az 5 méter hosszú prémium szedánt 3,8 literes V6-os motor hajtja és összkerékhajtással szállítják.
A Genesis modell létrehozására négy év alatt összesen 500 milliárd koreai wont (105 milliárd Ft) fordított a Hyundai. A hatalmas beruházás eredményeként megszületett Genesist elsősorban az Egyesült Államok és Korea piacára tervezték, ahol elődje komoly sikereknek örvendett. Az első generációs Genesis számos rangos autóipari díjban és elismerésben részesült Észak-Amerikában, és fontos szerepet játszott a Hyundai márka gyors fejlődésében. Európában ugyancsak a márka ismertségének erősítése lesz a feladata; itt eltérő, ám nem kevésbé határozott célt fog betölteni, mint a Hyundai márka képességeit hiánytalanul demonstráló modell.
A vadonatúj Genesis megjelenését elegáns arányok és letisztult vonalvezetés jellemzi. A hosszú motorházfedél és a rövid csomagtartó optikailag kiemeli a jármű hosszú tengelytávját és minimális túlnyúlásait, és magabiztosságot sugall. A modell formaterve a Hyundai folyékony szobrászat formanyelvének legújabb értelmezése, amelyben a díszítőelemek hiánya teremt tökéletes eleganciát. Meghatározó stíluselemek a hatszögletű hűtőmaszk, a LED nappali fényes fényszórók és LED-es ködlámpák, valamint a kéttónusú visszapillantó tükrök. Oldalnézetből az erősen döntött C-oszlop a Genesis sportos formavilágát erősíti, egyben hozzájárul a rendkívül kedvező, mindössze 0,26-os közegellenállási együtthatóhoz. Az autó farát az ékszer-kialakítású lámpatestek teszik elegánssá.
A Genesis szedánhoz fogható helykínálatot és komfortot korábban egyetlen más Hyundai modell sem kínált Európában; a jármű túláradó kényelemmel kényezteti utasait. A vezető- és utasülés egyaránt optimális testtartást kínál, hála a vezetőoldali ülés kihúzható ülőlapjának és állítható oldaltámaszainak. Az üléshelyzet pontosan beállítható a tizenkét irányban, motorosan mozgatható (beleértve a négy irányban állítható, légpárnás deréktámaszt) ülésnek köszönhetően. A hűthető és fűthető első és hátsó ülések tökéletes kényelmet biztosítanak minden utasnak. A kényelmes üléshelyzet megtalálását a motorosan, négy irányban állítható kormánykerék támogatja.
A fényűző beltérben a lehető legkevesebb díszítő elemmel találkozunk, ami megnyugtató hangulatot, ezáltal pihentető környezetet teremt. Az új kényelmi szolgáltatások között említést érdemel a motorosan állítható hátsó üléstámla, a motoros mozgatású hátsó, illetve a kézzel állítható oldalsó árnyékolók, vagy a panoráma napfénytető. A Genesis a világon elsőként utastéri széndioxid-érzékelőt is alkalmaz. A levegő minőségét folyamatosan felügyelő rendszer segít megelőzni az elálmosodást és fokozza az utazás kényelmét. A klíma háromzónás vezérlésű. Az ajtózárak emellett motorosak, beszállás után automatikusan behúzzák az ajtókat, akárcsak a német luxuslimuzinok. A 493 literes csomagtér pedig a kéz használata nélkül nyílik, de nem láblendítéssel működik, mint általában. Automatikusan nyílik a csomagtér fedele, amint a rendszer az autó mögött érzékeli az intelligens kulcsot több mint három másodpercig. Alapfelszerelés a 900 wattos Lexicon Discrete Logic 7 Surround prémium audiorendszer, ami koncertteremmé varázsolja a belső teret.
A vadonatúj Genesis a legfejlettebb technológiák gazdag arzenálját kínálja. A head-up kijelző (HUD) egy TFT monitor és egy tükörrendszer révén virtuális képet vetít a szélvédőre. Úgy jeleníti meg az információkat, mintha azok két méterrel a vezető szeme előtt lebegnének, és ennek köszönhetően vezetés közben optimálisan leolvashatók. Az asszisztens rendszerek között megtalálható a sávelhagyásra figyelmeztető és sávelhagyást gátló rendszer, a holttér-felügyeleti rendszer, az intelligens sebességtartó automatika, az automatikus vészfékrendszer, a vészhelyzeti kormányrásegítő funkció, valamint a parkolás-támogató rendszer is.
A Genesist egy korszerű, 3,8 literes közvetlen befecskendezéses V6-os GDI erőforrás hajtja, amely kétoldali, folyamatosan változó szelepvezérlési (D-CVVT) rendszerrel, továbbá változó hosszúságú szívócsővel, teljesen alumínium szerkezetű motorblokkal és hengerfejjel, acél vezérműlánccal, továbbá irídium-elektródás gyújtógyertyákkal rendelkezik. 315 lóerőt (6000/percnél) és 397 Nm nyomatékot (5000/perc) ad le, és egy nyolcfokozatú automataváltó tartozik hozzá. A Genesis 6,8 másodperc alatt gyorsul fel százra, a végsebessége pedig 240 km/óra.
A Genesis megkapta a Hyundai HTRAC összkerékhajtási rendszerét, amely multilink első és hátsó felfüggesztésével magabiztosan viszi át a motor erejét a kedvezőtlen tapadási viszonyú talajra. A HTRAC egy több üzemmóddal rendelkező rendszer, amely elektronikus vezérlésű tengelykapcsolót és az első és hátsó tengely közti aktív nyomatékmegosztást kínál. A vezető három menetmód közül választhat. Minden esetben megváltozik a sebességváltó programja, a nyomatékmegosztás, a gázreakció intenzitása, az ESP vezérlése, valamint a lengéscsillapító beállítása. Sport állásban és nagy sebességnél a rendszer több nyomatékot küld a hátsó kerékre.
Az adaptív lengéscsillapítású felfüggesztés mérsékli a karosszéria kilengését, illetve oldalirányú dőlését, és ezzel dinamikus vezethetőséget tesz lehetővé, komfortos rugózás mellett.