/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ez az eddigi legmenőbb Suzuki Grand Vitara

2022. július 25. 09:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Úgy tűnik, mintha a Suzuki bizonyos országokban merészebb formatervvel igyekezne vásárlókat hódítani, mint hazánkban. Legalábbis az indiai Grand Vitara elég kívánatosra sikeredett, ráadásul csak hibrid hajtással lesz elérhető, ami a Toyota közbenjárásának is köszönhető.

Mostanság elég sok Toyota látja meg a napvilágot Suzuki emblémával (Corolla – Swace, Rav4 – Across…), nincs ez másként az új Grand Vitara esetében sem, amely a Toyota Urban Cruiser Hyryder ikertestvére.

Az indiai és egyes afrikai piacokra szánt új SUV sem próbálja tagadni, hogy köze van egy rivális gyártó modelljéhez, mindössze az orrát dolgozták át kissé nagyobb felső, kisebb alsó hűtőmaszkkal, vékonyabb nappali menetfényekkel és valamivel agresszívabb fényszóró betétekkel, míg a hátsó részen a fekete hátterű LED helyzetjelzők mutatnak némi eltérést.

A 4 345 mm hosszú, 1 795 mm széles és 1 645 mm magas városi terepjáró 2 600 mm-es tengelytávja megegyezik az S-Crosséval, míg a “sima” Vitaráénál 100mm-rel nagyobb. Ez nem véletlen, hisz a Grand Vitara a Suzuki TECT alvázát kapta – más nevén Global C-platform, amin két testvére is osztozik.

A Toyotából átalakulás belül is tetten érhető, ugyanis nem sok suzukis jegyet látni az utastérben, csupán a jelvények és a több színkombináció lehetősége jár. A 9 collos központi kijelzővel együtt jár a Suzuki Connect infotainment rendszer, amit okostelefonunk segítségével távolról is kezelhetünk. A jobban felszerelt modellek olyan extrákat is kapnak, mint a hűthető első ülések, napfénytető, head-up kijelző, vezetéknélküli telefontöltés vagy a 360 fokos kamerarendszer.

A motorválaszték nem túl izgalmas, mindössze kétféle hajtáslánccal érhető el az autó, melyek közül mindkettő alapját egy 1.5 literes szívó benzinmotor adja. Az egyszerűbb – az úgynevezett mild-hibrid – változat, melyben a belsőégésű egységet egy 12 Voltos ISG elektromos rendszer segíti ki. Ez önerőből nem képes tisztán elektromosan menni, a 6 amperes akkumulátorban csak a gyorsítások segítéséhez szükséges energiamennyiséget tudja eltárolni a Vitara. A rendszer összteljesítménye 102 lóerő (75 kW) és 135 Nm, amit egy ötfokozatú kézi váltó vagy egy hatsebességes automata továbbít az első vagy mind a négy kerék (AllGrip) felé.

A másik opció kissé izgalmasabb, de ez is csak egy öntöltő hibrid, vagyis nem kell vele elektromos töltőpontokat vadászni. A Toyotától származó rendszerben egy erősebb elektromotor található, ami az 1.5 literes aggregáttal már 116 lóerő (85kW) és 141 Nm leadására képes. Teljesen feltöltött akkupakk esetén elméleti maximum 25 km is kiautózható vele tisztán elektromos üzemben. Ez a változat csak e-CVT automatával érhető el. Arról egyelőre nincs hír, hogy Európában is megpróbálja-e árusítani a modellt a Suzuki, de kis befektetésigénye miatt kihagyott ziccer lenne nem piacra dobni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/