/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ezzel az autóval állít emléket az első Abarth 500-nak a Fiat

2022. november 21. 15:45   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A milánói AutoClassica kiállításon a Stellantis Heritage bemutatta az Abarth Classiche 500 Record Monza ’58 modellt, amelyet az Autodromo di Monza centenáriumára készítettek. Az olasz „sebesség templomában” az Abarth is számtalan győzelmet aratott, melyek közül kiemelkedik az a 6 sebességi és hosszútávú rekord, amelyeket Carlo Abarth felügyelete mellett állítottak fel 1958-ban.

A neve ellenére az Abarth Classiche 500 Record Monza ’58 valójában egy 1970-es évjáratú Fiat 500, amely olyan esztétikai és műszaki módosításokat kapott, hogy megszólalásig hasonlítson az 1958-as rekorder autóra. Mindenekelőtt a zöld festés és a piros feliratok azok, amik megteremtik a kapcsolatot a két autó között, de az első kiegészítő fényszórók és a lökhárítók hiánya is árulkodóak. Egy nagy különbség van kettejük között: az új modellen az ajtók már hagyományos módon, előrefelé nyílnak; a Fiat a 60-as évek közepén elhagyta a hátrafelé nyíló, „öngyilkos” ajtókat.

Carlo Abarth Fiat Nuova 500-a, melyet a rekorddöntéshez tervezett 1958-ban, a restomod utasterét is inspirálta. Például ugyanazt a kárpitanyagot és kontrasztvarrást találjuk meg benne, mint az 1957-től gyártott első szériás Fiat 500-ban. Egyetlen versenyülést szereltek az autóba, ahogy az eredeti járgányba is. Ami a műszerfalat illeti, az teljes körű; a fakormány mellett Jaeger műszereket és egy időmérőt is látunk rajta. A versenyautó egyéni jellegzetességei még a burkolatlan fém padló, valamint a puhatetőt kiváltó aerodinamikus merevtető. Természetesen a kéthengeres motor sem gyári állapotú, 595 köbcentisre fúrták fel és ellátták az Abarth Classiche 595 tuningcsomaggal.

Az AutoClassica kiállításon megtekinthető, 1958-as Abarth “Record” verzió motorja 26 lóerőt teljesített de 118 km/órás csúcssebességre volt képes, ami akkoriban meglehetősen ijesztő lehetett. 1958-ban történelmet írtak vele, 168 órán keresztül hajtották a Monza versenypályán és eközben 6 nemzetközi rekordot állítottak fel vele. A zöld 500-as a legelső Abarth által tuningolt Fiat 500 a világon.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/