/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Felfoghatatlanul takarékos lesz az új Prius

2022. október 12. 17:10   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota még az év vége előtt bemutatja a Prius új generációját. A műfajteremtő hibrid ötödik kiadása folytatja elődei hagyományát, és minden eddiginél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást hozhat – olyan alacsonyat, amivel egy csapásra ismét az érdeklődés középpontjába emelkedhet.

toyota_prius-5_gen_1

Néhány éve még úgy tűnt, örökre leáldozott a Toyota Prius csillaga. Az úttörő modell, amely megismertette a világot a hibrid hajtáslánc fogalmával, saját tökéletességének esett áldozatul: mivel alapvető technológiáját mostanra a Toyota szinte összes típusában megtaláljuk, a világ több piacán (elsősorban Európában) okafogyottá vált a Prius létezése. Japánban tartotta magát a legtovább: itt egészen 2020-ig a legnépszerűbb típusok között szerepelt a 2016-ban bevezetett, negyedik generációs modell. Keresettségét rendkívüli (a japán normák szerint 3,2 l/100km) takarékosságának köszönhette, ám időközben a Toyota új generációs típusai kellően megközelítették ezt az álomértéket ahhoz, hogy leszorítsák a trónról a különleges vonalvezetésű modellt.

prius 5 far

Nyilvánvaló tehát, hogy a Prius csak akkor nyerheti vissza egykori fényét, ha ismét megdönt minden takarékossági rekordot. Mivel pedig a hírek szerint a Toyota kifejlesztette, és a japán BestCarWeb magazin értesülései szerint már idén decemberben be is mutatja a típus ötödik kiadását, nagyon is valószínű, hogy valami rendkívülire számíthatunk.

Az új modell formavilágáról nincsenek információink, bár az eddigi négy kiadás alapján meglehetős biztonsággal kijelenthető, hogy továbbra is különösen áramvonalas, elnyújtott vonalvezetésű, csapott hátú ötajtós karosszériával kerül majd forgalomba az autó. Hivatalos információk a hajtásláncról sem állnak rendelkezésre, ám az egyik legnagyobb japán autós weboldal, a BestCarWeb úgy tudja, a belpiacos Toyota Noah/Voxy modellpárosban bemutatott ötödik generációs Toyota hibrid egységet építik be az autóba.

toyota_prius-5_gen_7

Ez ugyanannak a rendszernek a legújabb kiadása, amely a márka TNGA-C platformra épülő összes többi típusában, így a Corollában, a C-HR-ben, valamint a jelenlegi Priusban is szolgál. Mivel azonban a Toyota folyamatosan tökéletesíti a technológiát, az 1,8 literes 2ZR-FXE erőforrásra épülő hibrid hajtáslánc 2022-es verziója jóval fejlettebb, mint a 2016-ban bevezetett Toyota Priusé, vagy pláne mint a 2014-ben bemutatott harmadik generációs Noah/Voxy páros szintén azonos alapokra épülő hibrid hajtáslánca.

A belpiacos buszlimuzin generációváltása során ugyanaz a hajtáslánc 20 százalékkal lett takarékosabb; más Toyota hibrid modelleknél hasonló vagy ennél is kedvezőbb mértékű fejlődés mutatható ki. Ez alapján aligha túlzás legalább 20 százalékos fogyasztáscsökkentéssel számolni a következő kiadású Prius esetében – márpedig ez 2,6 liter/100 km átlagfogyasztást jelentene! Ennél is látványosabb fejlődést hozhat, ha a tervezők tovább finomítják a modell közegellenállási együtthatóját: a jelenlegi generáció 0,24-es értéke nagyon kedvező, de ma már korántsem kimagasló eredmény.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/