/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Felfrissült a Renault Clio

2016. július 07. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

Modellfrissítésen esett át a Renault kisautója, a Clio. Átfaragták picit a kocsi orr-részét, átrajzolták a hátulját és bővítették a színválasztékot, Két új erőforrás is megjelent a palettán, az RS változat pedig minden eddiginél jobban testre szabható.

A ráncfelvarrás elsődleges bizonyítéka az új, teljesen LED-es fényszórók megjelenése (verziótól függően), amelyek a kocsi tekintetét is komolyabbá varázsolják. A tompított és távolsági fényt külön diódák hozzák létre, a halogén izzóknál 20 százalékkal erősebb fényt adva. A nappali világítást C-alakú LED-csík szolgáltatja, akárcsak a Renault többi új modelljében. Ezt a dizájnt a hátsó lámpákra is továbbvitték. Más is változott azonban a Clión; áttervezték például a hűtőmaszkot, az immár szélesebb és modernebb hatást kelt, s a hátsó szoknya formája is módosult. Ezen kívül négy új külső fényezés (Intense piros, Titanium szürke, Pearly fehér és Iron kék) és számos új keréktárcsa is feltűnt a kínálatban.

Az utastérben gondot fordítottak az általánosan jobb anyagminőségre és áttervezték a kormánykereket, a váltókart, valamint az ajtópaneleket. Új kinézetet kapott a középkonzol is. Az üléseket minőségibb kárpitozást vonultatnak fel, a belső világítást pedig diódásra cserélték. Mindezeknek köszönhetően a Clio felnőttebb, prémiumabb hatást kelt. Emellett az egyénire szabási lehetőségek tárháza is bővült. A modell több mint 30-féle színkombinációban érhető el. A tető, a külső tükörházak és az oldalsó díszítőelemek a karosszériától eltérő színben választhatók. Két új belső hangulat (Florida Red, Smoky Grey) is csatlakozott az eddigiekhez. Újdonság a szép hangú Bose audiorendszer.

Infotainment rendszerek terén is fejlődés tapasztalható. Már az alapkivitelek is lehetőséget adnak az okostelefonok integrálására, a közepes felszereltségű modellek pedig a fejlett Media Nav Evolution rendszerrel szereltek. A 7 colos érintőképernyővel rendelkező rendszerbe építettek navigációt, Bluetooth kihangosítót és tolatókamerát is. A felső felszereltségi szinteken széria a teljes körű szolgáltatást nyújtó R-LINK Evolution, ami már kapacitív tabletképernyővel van felszerelve. Kapott real-time forgalom információval kiegészített TomTom navigációt, Bluetooth funkciót, hangfelismerést és fotóvetítés, illetve videó streaming lehetőséget. Az extrafelszerelések köre a parkoló asszisztenssel bővült.

A Renault Clio mindezek mellett két új erőforrással is rendelhető, ami 11-re bővíti az elérhető hajtásláncok választékát. Egyik újdonság az 1,6 literes Energy 1.5 dCi 110 turbódízel, amihez hatfokozatú kézi váltó tartozik. A másik új motor az Energy TCe 120 benzines turbó, amihez szintén hatgangos manuális váltót kapcsoltak (opcióként duplakuplungos váltóval is kérhető).

A normál Clio modellekkel párhuzamosan természetesen a sportos RS kivitelek is megújultak. Új lökhárítók, új kialakítású LED-es fényszórók, új stílusú 18 colos könnyűfém kerekek és sportos hátsó spoiler, illetve funkcionális diffúzor jelentenek változást.

A Clio RS alapmodell 1,6 literes turbómotorja 200 lóerőt ad le, amivel 6,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára. Az RS Trophy verzió már 220 lóerőt mozgósít és ugyancsak EDC duplakuplungos váltóval szállítják, amibe rajtelektronikát is építettek. A nulla-százas sprint itt 6,6 szekundumot vesz igénybe. Az RS modell háromféle futóművel választható. A Sport alváz 17 vagy 18 colos felnikkel kiváló mindennapos használatra, az erősebb Cup alváz az utcai és versenypályás használat tökéletes elegyét biztosítja, míg az elöl 20, hátul 10 mm-rel ültetett Trophy alváz a vezetési élményre helyezi a hangsúlyt. Újdonság az Akrapovič sportkipufogó, amelyet mostantól az összes RS modellhez meg lehet rendelni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/