/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Felfrissült az Opel Insignia

2019. december 04. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Pengébb, dinamikusabb, biztonságosabb – és fényalagutat fúr az éjszakába az Opel két csúcsmodellje. Világpremierjük a Brüsszeli Autószalonon lesz (2020 január 10-19.), és akkortól lehet megrendelni is.

Már első pillantásra látszik, mit nyújt az új Opel Insignia: friss dizájnja még elegánsabbá, erőteljesebb megjelenésűvé teszi. Különös mértékben járul hozzá ehhez az iránymutató LED-technikájú, karcsú fényszóró. Az új adaptív IntelliLux LED Pixel fényszórópár mindegyike 84 LED-es, s az eddiginél gyorsabban, precízebben reagálva javítja tovább a látást. Fényárba borítja az utat, anélkül hogy más közlekedőket elvakítana, a szegmens messze legjobbjaként.

A szó legjobb értelmében fénypont az új Opel Insignia világítása. A jövőben kizárólag teljesen LED-es rendszereket alkalmaznak az Insigniában először kínált extra hatékony LED-fényszórótól az új adaptív IntelliLux LED Pixelig. Eddig 32 LED szolgálta a lehető legjobb látást, ezentúl viszont 168 darab új generációs LED ad „stadionvilágítást”.

A két vezérlőkészülék – az egyik a frontkamerához, a másik a fényszóróhoz kapcsolódik – ezredmásodpercek alatt, észrevehetetlenül igazgatja a fénykévét. A folyamatosan reagáló LED-ek nagy számának jóvoltából simák az átmenetek. A szembe jövő vagy előrébb haladó járműveket „körülvilágítja”, az eddiginél pontosabb fényszegéllyel, és szélesebb is lett a fénykéve, úgyhogy a „kivágott” rész körül semmi sem marad sötét.

A fénykéve hosszúsága és iránya a menethelyzettől és a környezettől függ. A funkciók a kanyar- és rossz időjárási világítástól a városi-, országúti- és autópálya-fényig, illetve a beparkolás-segítésig terjednek. Különösen az adaptív autópálya-világítást optimalizálták: balkanyarban még jobban balra fordul a fénycsóva, így olyan távolságból lehet észrevenni jelzőtáblákat, amely korábban sötétben maradt, jobb kanyarban pedig erősebben jobbra fordul, nehogy véletlenül elvakítson szembejövőket. Az ultra karcsú fényszórók oldalanként 84 LED-jét három sorban rendezték el. Ezekhez járul a kanyar- és a tompított-fény modulja, valamint a főfényszóró alatt a LED-es nappali menetfény.

Az új, krómkeretes hűtőmaszk szélesebb lett, prominensen előreálló lamellákkal. Középen a krómlécen nagyobb Opel-villám csillog; maga a krómléc pedig egy szintbe került az eddiginél mélyebben elhelyezett LED-es menetfénnyel. Ettől, és kétoldalt alul, a légbeömlők és ködlámpák sportos kombinációjától mutatkozik az Insignia elölről szélesebbnek és mélyebbnek, stabil kiállásúnak. Hátulról azonos képet mutatnak az Insignia Grand Sport és a Sports Tourer letisztult, cicomátlan vonalai. A kötény alól már nem kerek, hanem markánsabb, ovális kipufogóvégek látszanak ki. A karcsú, horizontális vonalak a belső térben folytatódnak. Megfelelő pontokon felcsillanó króm hangsúlyozza ki az enteriőr nívóját.

Zászlóshajóhoz illően sorakoztatja fel az új Opel Insignia az asszisztens és infotainment rendszerek teljes arzenálját. A hátrapillantást új digitális tolatókamera javítja, a parkolóhelyről kiállást pedig a hozzá kapható tolatóasszisztens teszi biztonságosabbá. A kínálathoz még további asszisztensek tartoznak, mint a frontális ütközésveszély-jelzés, automatikus vészfékkel és gyalogosfelismeréssel, a sávtartó-asszisztens, a holttér-figyelő, az adaptív sebességszabályozó vészfék-funkcióval, a jelzőtábla-felismerés, a parkolóasszisztens és a vetített kijelzés.

Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek portfóliója a Multimedia Rádiótól a Multimedia Navin át a Multimedia Navi Pro-ig terjed. A csúcskészülék csatlakoztatott navigációs szolgáltatásokat nyújt, valós idejű közlekedési információkkal, online térképfrissítéssel és előrelátó navigálással; az utóbbi új jelképeket kapott, és frissebb modernebb hatású lett. Az E-Call vészhívó funkcióval szükség esetén egy pillanat alatt lehet gombnyomással elérni a segítséget. Légzsákos vagy övfeszítős balesetkor automatikusan indít vészhívást a rendszer.

Továbbra is magas szintű az Insignia komfortja. A vezető és az első utas, kívánságra, az Egészséges Hát Munkacsoportnál tanúsított ergonomikus aktív ülésen foglalhat helyet. A kompatibilis okostelefonokat drót nélkül tölti fel menet közben a Wireless Charging. Az Insignia Sports Tourer pedig a hátsó lökhárító alatti lábmozgatásra nyitja fel vagy csukja le automatikusan a csomagtérajtót.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/