/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Felújították a Fiat kis crossoverét

2018. augusztus 30. 11:20   |   DG
címkék:  

Kívül-belül megújult a Fiat 500X, frissebb, vonzóbb lett a megjelenése és átalakult az utastere is. A motorháztető alá pedig három- és négyhengeres erőforrások új családja költözött be. A kis olasz crossover ősszel érkezik.

Az új 500X kompletten megújított formatervvel vág neki a 2019-es évnek. Legjellegzetesebb új vonásai a Full-LED-es fényszórók, amelyeknek látványos, vizuális identitást biztosító LED-es kereteket rajzoltak. Ehhez igazodva a hátsó fényforrások is diódásak lettek. Az 500X háromféle kivitelben jelenik meg; az Urban verzió egyedi stílusú lökhárítókat vonultat fel, míg a Cross és City Cross változatok egyedi védőelemekkel bírnak. Az új 500X 14-féle külső színnel, s mintegy hétféle könnyűfém felnivel lesz rendelhető.

Az olasz stílusú, komfortos utastér hétféle összeállításban választható. A műszerfalat teljesen áttervezték, ergonomikusabbra, igényesebb kivitelűre cserélték a kormánykereket, s a fő műszercsoporton is finomítottak. A klasszikus körműszerek immár egy 3,5 colos TFT kijelzőt fognak közre. A Uconnect infotainment rendszer 7 colos központi érintőképernyőt kapott, funkciói között megtalálható a Bluetooth, az audio streaming, az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, a szöveg felolvasó és a hangfelismerő, emellett AUX illetve USB csatlakozásokkal is felszerelték. Kívánságra tolatókamera és TomTom 3D-s navigáció is elérhető hozzá.

Mindegyik 500X modellben mostantól alapáron benne van a közlekedési táblafelismerő rendszer, a sebességlimiter és a sávtartó asszisztens, opcióként holttér-figyelő, automatikus vészfékrendszer, mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszer és adaptív tempomat érhető el.

Az 500X az első Fiat, amibe a gyártó kompletten új, az Euro 6/D-TEMP normát is teljesítő motorcsaládja került. Az új turbómotorok csendesebbek, takarékosabbak és tisztábbak elődeiknél, a dízelek SCR katalizátort és AdBlue befecskendezést, a benzinesek részecskeszűrőt kaptak. Az új motorok 100 százalékban alumíniumból készültek (a háromhengeres csak 93 kilogrammot nyom) és direkt befecskendezésesek. A benzinesekbe a MultiAir technológia harmadik generációját építik be, ami javít az égés hatékonyságán.

A benzines motorpaletta háromtagú, egy új fejlesztésű, 1 literes háromhengeres és egy 1,3 négyhengeres egység, valamint a régebbi, 1,6 literes E-Torq egység alkotja. A háromhengeres 120 lóerőt és 190 Nm nyomatékot ad le, hatfokozatú kézi váltó és fronthajtás tartozik hozzá, míg az 1,3-as blokk 150 lóerőt és 270 Nm nyomatékot mozgósít, ami  hatsebességes duplakuplungos automataváltón keresztül jut az első kerekekre. A régi, megbízható 1,6-os 110 lóerővel gazdálkodik, és szintúgy megfelel a legújabb emissziós előírásoknak.

A MultiJet II technológiával rendelkező turbódízelek 1,3, 1,6 és 2 liter lökettérfogattal kerülhetnek be az 500X-be. A 95 lovas 1,3-as dízelhez kézi váltó jár, a 120 lovas 1,6-os hatgangos kézi vagy duplakuplungos automata váltóval konfigurálható, míg a 150 lóerős 2 literes erőmű 9-sebességes automata szerkezettel és összkerékhajtással érkezik. A legkisebb motor már 1500-as fordulaton leadja 200 Nm-es nyomatékát, az 1,6 Multijet II 1750-nél szolgáltatja 320 newtonméterét, a 2 literes pedig ugyancsak 1500-as fordulaton kínálja fel 350 Nm-es maximumát.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/