/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Forradalmi belső térrel jön a Mercedes E-osztály

2015. december 09. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz jelentős lépést tesz a jövő irányába az új E-osztály számos innovációjával. Közülük kiemelendő a nagyfelbontású dupla képernyő, mely a térben lebegő hatást kelt, az autóiparban először megjelenő érintésérzékeny kormánykerék kezelőgombok, valamint a lenyűgöző grafikai megjelenítés nagyfelbontású vizualizációkkal és animációkkal.

Az új E-osztály komfort-orientált, luxushangulatú utasterében igazi látványosság a két óriási központi kijelző, amelyek egyenként 31,2 cm átmérőjűek és 1920 x 720 pixel felbontásúak. A műszerfal központi elemét képező két, egymáshoz illesztett képernyő szélesvásznú hatást kelt, és hangsúlyosan hozzájárul az új E-osztály horizontális belső kialakításához. A műszercsoport szerepét is az egyik kijelző tölti be, a sofőr szemei előtt virtuális módon, nagy méretben megjelenítve a fontos műszereket. A másik képernyő a középkonzol tetején kapott helyet. A vezető ízlésének megfelelően három különféle stílusú megjelenítés közül válogathat: a klasszikus mellett rendelkezésre áll egy sportos és egy modern, progresszív műszercsoport-stílus.

Az új E-osztály belépőváltozata hagyományos, két körműszeres kialakítású műszercsoportot kap egy 17,8 cm átmérőjű, 1000 x 600 pixel felbontású kijelzővel, amely mellett egy 21,3 cm átmérőjű, 960 x 560 pixel felbontású központi képernyő található. A kerek műszerek a teljes műszercsoporttal és a központi kijelzővel együtt egy közös keretbe vannak foglalva, és magasfényű zongoralakk hatású megjelenítést kapnak. A központi képernyő tartalmát a vezető a saját preferenciái szerint szabhatja személyre. A navigációs térképet leszámítva a Comand Online opcióval felszerelt modellek központi képernyőjének grafikai tartalma két részre van osztva: a fő helyet az információs grafikákat és animációkat megjelenítő felület foglalja el, tőle balra pedig a kiegészítő felület található. A képernyő éjszakai háttérvilágítása többféle színű hangulatvilágítást tesz lehetővé, amely olyan hatást kelt, mintha a szélesvásznú műszerfal lebegne a térben.

Az innovációkat tovább bővítendő, az új E-osztály az első autó, amely a kormánykerék küllőibe integrált érintésérzékeny gombokkal rendelkezik. A különleges multifunkciós kormány virtuális gombjainak felülete hasonló az okostelefonokéhoz: érintésérzékenyek, ezáltal pedig precízen reagálnak a vízszintes és függőleges irányú ujjmozdulatokra. A funkció a vezető számára lehetővé teszi a teljes központi rendszer kezelését, mintha csak egy okostelefont irányítana. A kívánt funkció aktiválása a gomb megnyomásával történhet meg. Mindkét kapcsolópanel mellett további négy-négy gombot találunk, amelyekkel a szokásos funkciókat, például a hangerőt és a telefont vezérelhetjük.

Újabb irányítási lehetőségként a C-osztályhoz hasonlóan az új E-osztályban is elérhető lesz a középkonzoli touchpad. Ez az érintőfelület szintén lehetővé teszi az összes funkció vezérlését, támogatva az egy- és többujjas kezelést. A touchpad kézírás-felismeréssel is rendelkezik, így betűket, számokat és speciális karaktereket kézírással egyaránt bevihetünk a rendszerbe. Ilyen esetekben amint felismeri a rendszer a kézzel írott karaktereket, rögtön hangosan fel is olvassa őket, ezzel lehetővé teszi a vakon történő vezérlést. A sofőr mindig arra koncentrálhat, ami az úton történik.

Az E-osztály utasai egy teljesen újfajta vezérlési élményben részesülhetnek. A fejlesztők olyan újfajta megjelenítések kidolgozására koncentráltak, amelyek amellett, hogy intuitívabb kezelést biztosítanak, könnyebben és gyorsabban feldolgozható formában közlik az információkat. Például animált kijelzések mutatják a különféle asszisztens rendszereket, vagy a Dynamic Select rendszer üzemmódjait. Az átdolgozott megjelenítés szintén frissebb hatást kelt, a letisztultabb menüstruktúra pedig egyszerűbbé és könnyebbé teszi a kívánt funkciók elérését.

A műszerfal vízszintes tagolású, alacsonyan húzódó kialakítása elegánsan futó formáival és érzéki vonalvezetésével növeli a térérzetet és nyugalmat sugároz. A lágy hullámzás az ajtókban folytatódik, tovább fokozva a tér szélességének érzetét, mellyel egyedülálló formai hatást kelt. Ez a kialakítás a C-osztálytól egészen az S-osztályig jellemző a Mercedes új limuzin sorozataira. Az S-osztályhoz hasonlóan négy kerek levegőbeömlő kapott helyet a középkonzolon, ami szintén jelzi, hogy az új E-osztály szorosan fókuszál a luxuskategóriára.

Az alacsonyan húzódó műszerfaltól a tervezők hangsúlyosan elkülönítették az alatta található határozott formájú középkonzolt. Az automataváltóval szerelt változatok egy hosszan végighúzódó, sportosan felfelé ívelő középkonzolt kapnak, ami egy ’Black Panel’ üveghatású felülettel kapcsolódik a műszerfal alsó részébe. A ’Black Panel’ felület több helyen is visszatér, például az ajtók kezelőegységeiben. Az automata kivitelekkel szemben a manuális váltóval szerelt modellek középkonzolja két külön elemből áll.

Az egyszerre elegáns és sportos stílust a formaterven felül a csúcsminőségű anyagok is meghatározzák. A díszítőbetétek tárháza igencsak széles, a kínálatban találunk például nyílt pórusú fabetéteket, yacht-stílusú faberakásokat, valamint alumíniumot és egyéb modern anyagokat. Az exkluzivitást tovább fokozandó, egyes felszereltségi szinteken a műszerfal és az ajtók felső része igényes bőrborítást kap. A különféle színkombinációkat is gondosan válogatták össze a szakértők, akárcsak az anyagokat. A fokozott eleganciáról a barna szín különböző árnyalatai gondoskodnak, például a barna/macchiato vagy a nyeregbarna/macchiato.

Az utastér-világításról kivétel nélkül tartós és energiatakarékos LED fényforrások gondoskodnak. Ugyanez vonatkozik az opcionálisan elérhető kibővített hangulatvilágításra, amely a rendelkezésre álló 64 szín révén a személyre szabhatóság új dimenzióját nyitja meg. Nem csak a színek terén jelent többet, de a plusz fényforrások révén finoman megvilágítja például a díszbetéteket, a központi kijelzőt, a középkonzol első tárolóját, a belső ajtókilincseket, az ajtózsebeket, az első és hátsó lábtereket, a tetőkonzolt, az ajtók tükörháromszögeit, valamint a magassugárzókat.

Az új E-osztály további fénypontjai az ülések, amelyek ergonomikus kialakításukkal és a hátgerinc vonalát tökéletesen követő támlájukkal rendkívül magas színvonalú üléskomfortot biztosítanak. Az alapváltozat szövetülésekkel érkezik, az Avantgarde line ülései a sportosság jegyében hangsúlyosabb kialakításúak, az AMG line ülései még sportosabb háttámlákkal és hangsúlyosabb oldaltámaszokkal bírnak, az Exclusive line modellek üléseinek középrésze pedig hosszirányú varrásokkal van ellátva, színük pedig harmonizál a belső színvilággal. Kárpitozásuk szövet és bőr kombinációja, vagy nappabőr lehet. Akárcsak az S-osztályhoz, az új E-osztályhoz is elérhetőek a gyémántvarrásokkal ellátott, perforált designo ülések, amelyek megkapják a sportülések hangsúlyosabb oldaltámaszait is.

Az új E-osztály rendelhető lesz Burmester 3D surround hangrendszerrel is, amellyel az utasoknak a koncerttermekhez hasonló akusztikai élményben lehet részük. Ez annak köszönhető, hogy az új, immár második generációs Burmester high-end 3D surround hangrendszer négy, tetőbe épített hangsugárzóval is rendelkezik. A hatás: azok a felharmonikusok és reflektált hangok, amelyek egy koncertterem mennyezetéről verődnek vissza a füleinkbe, hiteles módon reprodukálhatók az E-osztályban. A hangrendszer egyébként összesen 23 hangszórót tartalmaz, amelyeket a két, együttesen 1450 watt teljesítményű erősítő külön-külön csatornával és aktív crossoverrel hajtja meg. Mindezt egy 25 literes mélyláda egészíti ki, amelynek saját 400 wattos erősítője a csomagtartóban kapott helyet.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/