/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Forró nyárban ne töltsük dugig a tankot

2019. június 26. 15:36   |   Autoblog
címkék:  

Közhelynek számít, hogy a fekete színű autók gyorsabban melegednek, mint a fehérek. De 30 perc után már nincs különbség… Ha járművünk egy fél órát a tűző napon áll, ugyanolyan forró katlan, akár 50 fok vár, ha beleülünk, függetlenül attól, milyen a lakk színe.

Mérésekkel igazolni lehet, hogy a fekete kocsi valóban gyorsabban melegszik, mint a fehér – az utóbbi ugyanis jobban tükrözi vissza a napfényt. A gond csak az, hogy ha járművünk egy fél órát a tűző napon áll, ugyanolyan forró katlan, függetlenül attól, milyen a lakk színe.nyariautozas_1

Ha elviselhető hőmérsékletere akarjuk hűteni a kocsit, nyissuk ki először valamennyi ajtót. Csak ezt követően kapcsoljuk be a klímaberendezést – még pedig először keringtető üzemmódra. Bármilyen melegünk van, nem célszerű a hideg levegőt az arcunkra irányítani, bármilyen jól esik, mert meghűlhetünk. Jó megoldás, ha 21-23 C-fokos hőmérsékletet kapcsolunk be és a levegőt felfelé irányítjuk. A hideg levegő ugyanis lesüllyed, így hűti az egész utasteret. Ha hirtelen nagy hőmérséklet-különbség éri a testünket, csökken koncentrációs képességünk, terheljük keringési rendszerünket. Az autóvezető 35 foknál úgy reagál, mintha 0,5 százalékos lenne a véralkohol szintje.

Hosszú utaknál javasolt, hogy röviddel a cél előtt kapcsoljuk ki a klímát. Így el tud párologni a pára és nem telepednek rossz szagú baktériumok, gombák a hűtőrendszerben.

Forró nyárban ne töltsük fel dugig a tankot. Az üzemanyag kb. 10 fokos hőmérsékleten jön fel a tárolóból majd felmelegedve kitágul és elpárolog. Így ráfizetünk, ráadásul károsítjuk a környezetet.

(Forrás: ADAC)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/