Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Frankfurtban debütált az új Audi RS 7

2019. szeptember 12. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon az Audi Sport GmbH bemutatta a szélesített karosszériás, ötüléses RS 7 Sportback második generációját, amely egyedibb, mint valaha. A 600 lóerős négyajtós kupé 2019. végén érkezik meg a márkakereskedésekbe.

Az új Audi RS 7 Sportback széles és lapos autó. Utóbbi nem csupán optikai illúzió – az első sárvédőknél 1950 milliméter, így a mérőszalagnak legalább 40 mm-t meg kell nyúlnia az Audi A7 Sportbackhez képest. Az RS 7 Sportback az alapmodell kupészerű karosszériájának vonalait kapta, de a két változaton csak négy rész azonos: a motorháztető, a tető, az első ajtók és a csomagtérajtó. Az RS-specifikus külső dizájn adja az 5009 milliméter hosszú grand tourer számára az egyedi, saját karaktert.

Az RS 7 Sportback elején széles és lapos singleframe hűtőrácsot látunk kontrasztos szegély nélkül. A hűtőrács RS-specifikus háromdimenziós méhsejt felépítésével megőrizte fényes fekete megjelenését. A nagy elülső levegő bemeneti nyílások és a fekete fényes függőleges uszonyok hozzájárulnak az agresszív stílushoz. Az új Audi RS 7 Sportback oldalnézete élesen meghatározott vonalakat és ívelt felületeket mutat, amik kidolgozott izomzatra emlékeztetnek. Az alacsony vállvonal a vizuális hangsúlyt lefelé tolja, miközben az ablak vonala hátrafelé emelkedik, és a dinamizmus érzését kölcsönzi még a jármű álló helyzetében is.

Az autó hátuljának ívelt széle és a hátsó lámpákat összekötő lámpasáv adja az RS 7 Sportback egyik jellemző, meghatározó tulajdonságát, melynél 100 km/óra sebességnél a spoiler kiemelkedik a csomagtér ajtóból. Az RS kipufogórendszer, mindkét oldalán egy nagy, krómszínű ovális kipufogócsővel, az RS-specifikus lökhárító alatt helyezkedik el, hátsó diffúzorral és fényes fekete díszítőelemekkel. Az új RS 7 Sportback alapkivitelben LED-es fényszórókkal rendelkezik. Az opcionális RS mátrix LED-es lézer fényszórók sötét előlapokkal és a LED-es hátsó lámpák dinamikus irányjelzőkkel vannak felszerelve és RS-specifikus sorozatok futnak rajtuk, amikor a járművet bezárják vagy kinyitják.

Az új Audi RS 7 Sportback 4.0 TFSI motorja 600 LE teljesítményt nyújt és 800 Nm nyomatékot ad le széles tartományban, 2050 és 4500 fordulat/perc között. A kocsi 3,6 másodperc alatt sprintel százas tempóra. A legnagyobb sebességet elektronikusan 250 km/órára korlátozzák; ezt a Dynamic csomaggal 280, a Dynamic plus csomaggal azonban 305 km/órára lehet növelni.

A mild hibrid rendszernek (MHEV) és a 48 voltos fedélzeti elektromos rendszernek köszönhetően a 4.0 TFSI a maximális teljesítményt és a nagy hatékonyságot ötvözi. Az ékszíjas generátor-indító enyhe gyorsítás mellett akár 12 kW-os energiát képes visszanyerni, és táplálja a lítium-ion akkumulátort. Ha a vezető 55–160 km/óra sebességnél engedi el a gázpedált, a hajtás-menedzsment a két lehetőség egyikét választja. A vezetési helyzettől és a hajtás beállításaitól függően az új RS 7 Sportback kikapcsolt motor mellett energia-visszanyerést vagy „vitorlázást” fog választani. Amikor a vezető ismét a gázpedálra lép, a generátor-indító újra elindítja a motort. Az MHEV technológia lehetővé teszi a start-stop üzemmódot 22 km/óra alatti sebességnél. A technológia segítségével az üzemanyag-fogyasztás akár 0,8 literrel is csökkenthető. Mindehhez hengerlekapcsolásos rendszer is járul.

A négyliteres motor testes és sportos V8 hangot ad. Az opcionális RS sport kipufogórendszer fekete kipufogócsonkkal azonban még teljesebb hangot biztosít. A testre szabható RS1 és RS2 módokban az ügyfelek maguk dönthetnek arról, hogy sportos vagy normál hangot akarnak-e. A kerék-szelektív nyomaték vezérlés optimalizálja az új RS 7 Sportback agilis és magabiztos kezelését, enyhén fékezve a kanyar belső ívén lévő kerekeket, mielőtt megcsúszhatnának. Az opcionális Dynamic és Dynamic plus csomagokkal kapható quattro sport differenciálmű a sportos kanyarodás során szükség szerint eltolja a hátsó kerekek közötti nyomatékot, ezáltal javítva a tapadást, a stabilitást és a dinamikát.

A sport légrugózás három üzemmódba állítható és automatikus szintszabályozással rendelkezik. Normál helyzetben az RS 7 Sportback 20 milliméterrel alacsonyabban ül, mint az Audi A7 Sportback. 120 km/óra feletti sebességnél további 10 milliméterrel süllyed lejjebb. Az opcionális RS sport felfüggesztés és a Dynamic Ride Control (DRC) még feszesebben tartja az úton az autót és javítja a kezelhetőséget. A bólintó és oldalirányú mozgások jelentősen csökkennek a lendületesebb vezetés során. A sportos grand tourer opcionálisan felszerelhető dinamikus összkerék-kormányzással is. Kis sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal elfordulnak az ellenkező irányba az első kerekekhez képest. Ez egy méterrel csökkenti a fordulókört és az RS 7 Sportback így még agilisabb a városi forgalomban és a szűk kanyarokban. Közepes és nagy sebességnél a hátsó kerekek akár két fokkal is elfordulnak ugyanabba az irányba, stabilan tartva az autót a nyomvonalán.

A vezető az Audi drive select dinamikus kezelőrendszerrel meghatározhatja az RS 7 Sportback karakterét. Hat profil áll rendelkezésre: komfort, automatikus, dinamikus, hatékony és a testre szabható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmód, amelyek közvetlenül engedélyezhetők a kormányon található RS MODE gomb segítségével. Az Audi drive select befolyásolja a különböző paramétereket, ideértve a motor és a sebességváltó kezelését, a kormánymű rásegítést, a felfüggesztést, a dinamikus összkerék-kormányzást, a quattro sport differenciálművet, a kipufogólapokat és az automatikus légkondicionáló működését.

Az új RS 7 Sportback alapkivitelben 21 colos keréktárcsákkal és 275/35 gumikkal rendelkezik, de felárért 22 collosak is választhatók 285/30 méretű gumiabroncsokkal. Az RS fékrendszer féknyergei belső szellőzésű és perforált tárcsákkal (420 milliméter elöl, 370 milliméter hátul) alapfelszereltségként feketére vagy kérésre pirosra festettek. Az opcionális RS kerámia fékeknél a féknyereg lehet szürke, piros vagy kék. A tárcsák mérete ekkor elöl 440, hátul pedig 370 milliméter. Az új RS kerámia fékrendszer a mérlegen 34 kg-mal alacsonyabb értéket mutat, mint acél megfelelője, amely csökkenti a rugózatlan tömeget.

Az új Audi RS 7 Sportback belső stílusának legfontosabb elemei a letisztult megjelenés és a sportos részletek. A felső MMI érintőképernyős kijelzőt úgy ágyazták be a fekete panelen alapuló architektúrába, hogy szinte lehetetlen észrevenni, hol végződik a kijelző és hol kezdődik a környéke. Az Audi virtuális műszerfalon speciális RS adatok is kijelezhetők, mint a gumiabroncsnyomás, a nyomaték, a teljesítmény, az olajhőmérséklet, a töltőnyomás, a köridők, a gyorsulás és a g-erők. A sebességváltó jelzőfénye felszólítja a sofőrt, hogy váltson sebességet, ha a fordulatszám-határértéket elérte.

A fekete nappabőr, rombuszmintás RS sportülések az alapfelszereltség részei, opcióként azonban Valcona bőr borítású RS sportülések rendelhetők méhsejt mintázattal és RS dombornyomással. A perforáció először teszi lehetővé a szellőztetés funkciót. A két RS dizájncsomag piros vagy szürke színben kapható, ellentétes színű öltéssel az Alcantara kormánykerék peremén, a sebességváltó karján és a térdpárnákon. A karbon, a természetes szürkésbarna fa vagy a matt alumínium beillesztése számos lehetőséget kínál az utastér testre szabására.

Az új RS 7 Sportback számos olyan extra funkciót kínál, amelyek az előző modellben nem voltak elérhetők. Most először választható például három férőhelyes hátsó ülés. A csomagtér alaphelyzetben 535 literes, amelyet 1390 literre lehet növelni, ha az osztott hátsó üléstámlákat lehajtják. Az autóban több mint 30 asszisztens rendszer érhető el, beleértve az adaptív sebességtartó asszisztenst, az útkereszteződés asszisztenst, a sávváltási figyelmeztetést, a járdaszegély figyelmeztetést és a 360 fokos kamerákat.

Az Audi RS 7 Sportback színválasztéka tizenhárom féle külső fényezést foglal magában, beleértve a két RS-specifikus Nardo szürke és a Sebring fekete színárnyalatot, a kristályhatást, valamint az öt matt hatású fényezést is. A külső visszapillantó tükrök színei alapkivitelben fényes fekete, matt alumínium vagy az autó színére fényezett opcióként rendelhetők. A szárnyak, lapátok, küszöb-betétek, ablakszegélyek és a hátsó diffúzor matt alumínium, fekete vagy karbon megjelenése a három stíluscsomag szerint változik. Igény szerint az Audi logó karikái és az RS logók elöl és hátul is kaphatók fekete színben. A változatos Audi exkluzív termékcsalád további lehetőségeket kínál a személyre szabáshoz.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!