/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Fronthajtású egyterű a BMW-től

2014. február 15. 08:30   |   DG
címkék:  

A BMW új irányba bővíti modellportfólióját. Bemutatta a 2-es Active Tourer kompakt egyterűt, amely az első fronthajtású BMW modell. Három és négyhengeres turbófeltöltős motorokkal érkezik.

Sorozatgyártásba kerül a tavaly júliusban leleplezett BMW Concept Active Tourer tanulmány, a Coupé változat után a BMW 2-es sorozat második tagja lesz. Az Active Tourer mindössze 4342 mm hosszú, szélessége azonban 1,8 méter, magassága pedig 1555 mm. Ez és a viszonylag nagy, 2670 milliméteres tengelytáv bőséges belső térkínálatot eredményezett.

Az alapvetően a dinamika jellemezte márkakarakter a BMW 2-es Active Tourer modelleknek is egyértelműen sajátja, olyan jellegzetes elemekben is megmutatkozva, mint például az enyhén előredőlő BMW-vesék, amelyeket kettős körfényszórók fognak közre. A karosszéria rövid első túlnyúlása szokatlan az elsőkerék-hajtásúak körében, s legalább annyira klasszikus BMW stílusjegynek számít, mint a szintén rövid hátsó túlnyúlás, a hátsó oldalablakok Hofmeister-Knick (hokiütő) motívuma vagy éppen az L-alakú hátsó lámpák.

A vezető és az első utas a limuzinénál jóval magasabb üléspozíciót élvezhet, amely a kényelmesebb be- és kiszállás mellett optimális körkörös kilátást is kínál. A csomagtartó térfogata 468 literről egészen 1510 literig bővíthető, a hátsó üléstámla pedig 40:20:40 arányban lehajtható. Opcióként az első utasülés támlája is lehajtható, így különösen hosszú tárgyak is szállíthatók az autóval. Emellett a hátsó ülések hosszirányban állíthatóak, támlájuk dönthető, amellyel a pillanatnyi igények szerint növelhető a lábtér vagy a csomagtartó. Ötletes megoldás a megfordítható csomagtér-padlózat, amely multifunkciós tálcával kiegészített rakodórekeszt rejt. A hátfalajtó extrafelszerelésként gombnyomásra vagy a lábmozdulatokkal vezérelhető Smart Opener funkcióval aktiválható elektromos mozgatással is rendelhető.

Egyéni kialakításra ad lehetőséget a Sport Line és a Luxury Line csomag, de novembertől M Sport csomag is rendelkezésre áll majd. Az M aerodinamikai csomag, az M sportfutómű és a 17 vagy 18 colos M könnyűfém keréktárcsák mellett itt M bőrbevonatú kormánykerék és különleges kárpitozású sportülések teszik még hangsúlyosabbá a BMW 2-es Active Tourer megjelenését. A kínálatot késő ősztől az xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt változatok egészítik ki.

Jelentősen fokozható az új BMW 2-es Active Tourer eleve színvonalas biztonsága és kényelme a BMW ConnectedDrive koncepció keretében kínált fejlett vezetői segédrendszerek és infotainment-rendszerek sokaságával. Ilyen például a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assistant) vagy az araszoló funkcióval kiegészített kameraalapú sebességszabályzás, mindkettő mono-kamerával. E rendszerek célzott gyorsítással és fékezéssel illetve kormányzással tehermentesítik a vezetőt az olyan monoton feladatok alól, mint az autópályán kialakult torlódásban vagy a sűrű városi forgalomban való közlekedés. Szélvédő-kijelző is elérhető.

Az új BMW 2-es Active Tourer három darab három- és négyhengeres erőforrással érkezik a piacra, amelyek teljes egészében új fejlesztésű motorgenerációt alkotnak. Keresztben beépítve különösen kompakt konstrukciójúak, miközben az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak is megfelelnek.

Az új háromhengeres benzinmotor kivételes gazdaságosságával és kiváló menetteljesítményeivel tűnik ki. A BMW 218i Active Tourer modellben, hatfokozatú manuális sebességváltóval debütál. Lökettérfogata 1,5 liter, teljesítménye 136 LE, s közvetlen gázadási reakcióival, illetve pörgős karakterével tűnik ki. A piaci bevezetéskor a paletta csúcsán a BMW 225i Active Tourer áll. E modell 231 LE teljesítményével álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra, végsebessége pedig 235 km/óra. Jó erőben van a BMW 218d Active Tourer négyhengeres dízelmotorja is. Teljesítménye 150 LE, míg maximális forgatónyomatéka 330 Nm. Álló helyzetből 8,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára az autót, s 205 km/óra végsebességet tesz lehetővé számára.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/