/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Fulladozhatnak az autók motorjai a járvány után

2020. július 15. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A koronavírus-járvány miatt rengeteg autó került parkolópályára az elmúlt hónapokban, a kijárási korlátozások miatt ugyanis jóval kevesebbszer közlekedtünk, mint korábban. Most, hogy az élet kezd visszatérni a normál kerékvágásba, érdemes komolyan foglalkozni a koromlerakódás problémájával a motorban, illetve annak megoldásaival.

Ahogy a koronavírus megjelent Magyarországon, úgy lett egyenesen arányosan egyre kevesebb autó az utakon. A tendencia most, a kijárási korlátozások megszüntetését követően megfordult, az emberek újra munkába, kirándulni, nyaralni járnak, ehhez pedig sok esetben nélkülözhetetlen a hónapokig parkoltatott jármű is. Ám mielőtt visszatérnék vele a mindennapokba, az autónk állapotát a biztonságos közlekedés érdekében mindenképpen vizsgáltassuk át.

Ugyanis a pihentetéstől a motorban karbonlerakódások is kialakulhattak, hiszen az elmúlt időszakban jellemzően senki nem tett meg hosszabb utakat, amikor tisztulhatott volna a hajtómű. Bajban lehetnek azok is, akik hetek, hónapok után most először indítják be az autójukat, mert az elején olaj nélkül, szárazon forognak a fémalkatrészek, így a motor jobban kopik az átlagosnál. A motorok karbantartása az egyik legfontosabb teendőnk, és mindez a modern technológiának köszönhetően mára könnyen megvalósítható.

A belső motortisztítás elsődleges feladata a prevenció, valamint az autók időszerű és rendszeres karbantartása, de akkor is szükséges lehet rá, ha a gépkocsi teljesítménye érezhetően visszaesik, vagy megnő a fogyasztása. Ilyenkor a motorban túl sok a karbonlerakódás. A felsoroltaknál is nagyobb gond, ha dugó van a rendszerben, azaz eltömődött a részecskeszűrő (DPF szűrő) az autóban. A bajra többféle tünet is utalhat. Általánosan jellemző a rángató, egyenetlen motorüzem, leálló motor, hibakódok és az autó önvédelmi rendszere miatt a tiltás, azaz szerviz üzemmód, amikor a gépjármű csak vészüzemben használható.

A gondra megoldás lehet a TerraClean leszerelés nélküli DPF tisztítás. A technológia az egyik leghatékonyabb eljárás, amelyet különösebb megbontás nélkül csak rá kell csatlakoztatni a szűrőre akár közvetlenül, vagy a nyomáskülönbség szenzor vezetékét használva. A tisztítás során egy speciális, fő összetevőit illetően alifás üzemanyagot, terjedő hab formájában juttatnak be a DPF szűrőbe. Ez kémiai úton eltávolítja a lerakódott koromszennyeződéseket, amelyek a folyamat végén gáz halmazállapotban, a kipufogórendszeren keresztül távoznak. Maga a tisztítás négy szakaszból áll, egy liter tisztító folyadék elhasználásával a teljes részecskeszűrő megtisztul.

A TerraClean DPF tisztítási módszerével az autósok egy órán belül visszanyerhetik a gépjárművük régi erejét és a DPF szűrő tiszta állapotát, amit így nem kell újra cserélni. Az eltömődés már nem akadályozza a kipufogógázok távozását, nincs fojtás a rendszerben, a hibakódok is megszűnnek.

A külföldön már több mint 20 éve bizonyító gyors technológia, kitűnő üzleti lehetőség autószervizek számára és remek opció az autók, kamionok, építőgépek, mezőgazdasági nehézgépek, motorbiciklik, hajómotorok, stb. tulajdonosai számára.

A Magyarországon még újnak számító TerraClean professzionális technológiája jelenleg csak az ország néhány pontján érhető el, de egyre több szervizpont csatlakozik hozzájuk. A hálózat folyamatosan fejlődik és továbbra is vár új tagokat.

Így működik:

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/