Genfben debütál az új Mitsubishi L200
Kilenc év és 1 300 000 legyártott darab után távozik a negyedik generációs Mitsubishi L200 pickup és átadja a helyét az ötödik nemzedéknek, amely márciusban, a 85. Genfi Autószalonon debütál.
A Mitsubishi stratégiai modelljét úgy fejlesztették, mint a „tökéletes sportcélú haszongépjárművet”, amely új szintre emeli a megbízhatóságot, a tartósságot, a belső kényelmet és az irányíthatóságot, hogy még inkább megfeleljen a globális pickup ügyfelek egyre változatosabb igényeinek.
A dinamikus kiállású új L200-as kedvezőbb légellenállási együtthatóval rendelkezik, mint az elődje (0,40 Cd), így egy picit kevesebbet is fogyaszt. Egy új fejlesztésű 2,4 literes alumínium MIVEC dízelmotorral szerelik fel, amely 17 százalékkal alacsonyabb CO2-kibocsátással bír, mint a leköszönő L200-as aggregátja. A 169 g/km-es értékben az új 6-sebességes manuális váltónak is szerepe van.
A 4N15 kódjelű új turbódízel kétféle teljesítménnyel kerül be az autóba, a gyengébbik 153, az erősebbik 180 lóerős, a nyomatéka pedig 380, illetve 430 newtonméter. Az erőforrás alacsony fordulatszámon is nagy húzóerőt kínál, még akkor is, ha tele van a plató. A változó geometriájú turbófeltöltő reakciója jelentősen javult; az új motor élénk vezetési élményt nyújt az új 6-sebességes manuális váltóval és a váltófülekkel is vezérelhető automataváltóval egyaránt. A kormány áttételén is faragtak, a kategóriaelső, 5,9 méteres fordulási sugár azonban megmaradt.
Az utastérben is jelentős változások történtek, jelentősen alacsonyabb lett a zajszint és a vibráció is, amely többek között a továbbfejlesztett hátsó felfüggesztésnek köszönhető. Sokat javult a minőség is, az ülések kényelmesebbek lettek és jobb a vezetési pozíció.
Emellett az L200-as megbízhatóságán és szívósságán is javítottak a karosszéria struktúra megerősítése és finomhangolása, valamint az alváz 7%-kal magasabb torziós merevsége által. Így könnyedén elviseli a szélsőséges terepek és helyzetek okozta extrém igénybevételt. Ezen kívül 15 ezerről 20 ezer kilométerre növelték az olajcsere intervallumot, a hűtőfolyadékot 60 ezer helyett csak 180 ezer kilométernél kell cserélni, az automataváltó pedig immár karbantartásmentes.
Az L200-ban a jól bevált Super Select 4WD II összkerékhajtás dolgozik, amelyet felező funkcióval is elláttak. Négyféle hajtásmód áll rendelkezésre elektronikus forgó vezérlőgombbal. Alapfelszerelés az Aktív stabilitási és kipörgésgátló rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az utánfutó stabilizáló asszisztens, a hegymeneti elindulás segítő rendszer és a bi-xenon fényszóró integrált LED-es nappali menetfénnyel. A passzív biztonság is tovább javult köszönhetően a hét légzsáknak. A felszerelések között megjelent a kulcs nélküli nyitási és indítási rendszer, a sebességhatárolós tempomat, a kétzónás automata légkondicionáló, valamint a tolatókamera.
Az új L200-as a Mitsubishi thaiföldi gyárában készül a globális autópiacra – az európai bevezetés (34 ország) 2015 nyarán várható, Club Cab és Double Cab kivitelben.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)