Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Genfben debütált a hétüléses Lexus RX

2018. március 12. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Immár a népesebb vagy sok csomaggal utazó családok is élvezhetik egy SUV összes előnyét, hiszen a Lexus bemutatta a három üléssoros RX L modellt. Az RX 450hL és RX 350L ugyanazokat a stílusjegyeket hordozza, amelyek sikerre vitték az autót, ám utasterükben nem öt, hanem hét ülés van.

A Lexus a karosszériát 110 mm-rel nyújtotta meg hátrafelé, és meredekebbre vette a hátsó szélvédőt, kellemes fejteret biztosítva a harmadik üléssorban utazóknak, és tágasabb rakteret kialakítva az üléstámlák mögött. Hátulra is egyszerű a beszállás, mivel egy kar meghúzása után a második üléssor előrecsúszik. A Lexus úgy tervezte meg az RX L harmadik üléssorát, hogy ugyanolyan kényelmet és fényűzést kínáljon, mint a második sor, amely kissé magasabban helyezkedik el, hogy elegendő lábteret biztosítson a leghátul utazók számára. Az üléseket bőrkárpit borítja, amely többféle színben is megrendelhető.

A háromzónás klímavezérlésnek köszönhetően a harmadik üléssor utasai maguk szabályozhatják a hőmérsékletet és a szellőzést, sőt az RX L vásárlói motorosan dönthető harmadik üléssort és intelligens, elektromos mozgatású csomagtérajtót is kérhetnek autójukhoz. Ez utóbbi úgy nyitható, ha az autós a Lexus embléma közelébe tartja a kezét. Az RX L modellek praktikumát és sokoldalúságát olyan megoldások növelik, mint a harmadik üléssor lehajtásával kialakítható sík raktérpadló, a két pohártartó, a könnyen mozgatható és elpakolható kalaptartó, illetve a csomagtér oldalában futó, burkolattal takart rögzítősínek.

A 2018-as RX L modellekben mindhárom üléssor utasait megóvja a kabin teljes hosszában végighúzódó függönylégzsák. A Lexus Safety System + a legtöbb piacon alapfelszereltség; a csomagban többek közt megtalálható a gyalogosészlelő funkcióval kiegészített ütközés elleni biztonsági rendszer, a kormánykorrekciót is biztosító sávtartó asszisztens, az automatikus távfény-vezérlés és a minden sebességtartományban használható adaptív sebességtartó automatika. A vásárlók rendelhetnek még holttérfigyelőt, panoráma monitort, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő fékrendszert és adaptív fényszórórendszert is.

A három üléssoros modellt kereső nyugat-európai vásárlók ideális útitársnak találják majd a Lexus RX 450hL változatot. A Lexus Hybrid Drive rendszer hatásosan kombinálja a D-4S befecskendezéses V6-os benzinmotor és a két, nagy forgatónyomatékú elektromotor-generátor erejét, így a 313 lóerős összteljesítményű rendszer lendületesen gyorsítja az autót és magabiztos előzést garantál. A hibridhajtású modell egyedi összkerékhajtást kínál. A hagyományos fogaskerék-áttételes és hátsó kardántengelyes megoldás helyett a Lexus mérnökei egy elektromotort építettek a hátsó tengelyhez; ez hajtja meg a hátsó kerekeket, szükség esetén optimális tapadást biztosítva.

A Lexus RX 350L-ben 3,5 literes V6-os blokk dolgozik, amely Otto- és Atkinson-ciklusban egyaránt képes működni. A teljesítmény 294 LE és 358 Nm, a motor erejét pedig egy nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. Ehhez a változathoz is megrendelhető a dinamikus nyomatékvezérlésű AWD rendszer. Normál útviszonyok mellett a rendszer az első kerekeket hajtja, csökkentve ezzel az autó fogyasztását. Amikor az autó gyorsít, a rendszer automatikusan összkerékhajtásra kapcsol, hogy megakadályozza az első kerekek kipörgését. Egyenletes sebességnél a rendszer visszavált elsőkerék-hajtásra, ám amikor a szenzorok a kerekek megcsúszását érzékelik, a berendezés az addigi 100:0 arányról egészen 50-50 arányig képes megváltoztatni a vonóerő megosztását az első és a hátsó tengelyek között.

A hétüléses Lexus RX máris rendelhető Európában.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.