/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Gigantikus hűtőráccsal debütált a legnagyobb Lexus SUV

2021. október 14. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Európában egyelőre továbbra sem lesz elérhető, de a Lexus leleplezte óriás SUV-ja, az LX legújabb generációját. Az LX a márka új formanyelvével, hatalmas hűtőráccsal és két új erőforrással mutatkozik be. Újdonság a VIP modellváltozat, amey négy különálló ülést és kiemelkedő kényelmet kínál. Az új LX a tervek szerint 2022 elejétől lesz elérhető.

Az 1996-os megjelenése óta az LX lett a Lexus SUV zászlóshajója, köszönhetően kiemelkedő menetkomfortjának és képességeinek, amelyek a legváltozatosabb útviszonyokkal is megbirkóznak a világ minden táján. Az LX modellből már több mint 500 ezer példány kelt el, világszerte több mint 50 piacon, beleértve több mint 60 ezer darabot Oroszországban és más az EU-n kívüli kelet-európai piacokon.

A vadonatúj LX tervezésénél az utasok kényelme volt előtérben, így az autó minőségi időtöltést és új élményeket kínál a bent ülők számára. Habár a megbízhatóság, a tartósság és a terepképességek megőrzése érdekében maradt a hagyományos, alvázas szerkezet, az új GA-F platformnak köszönhetően új karakterisztikát kapott az autó. Ezt pedig többek között a közel 200 kilogrammos tömegcsökkentésnek és a nagyobb merevséget biztosító testnek köszönheti a modell. Az új LX elérhető lesz egy nagyteljesítményű, kiemelkedő nyomatékot biztosító 3,5 literes V6-os ikerturbós benzinmotorral LX 600 jelöléssel, illetve egy 3,3 literes, szintén V6-os ikerturbós dízelmotorral LX 500d néven.

A fokozott biztonság és a még komfortosabb vezetési élmény érdekében a középkonzolon a Lexus kínálatában először megjelent a dupla képernyős rendszer, amely egy 12,3 colos (31 cm) felső és 7 colos alsó megjelenítőből áll. Mindemellett világújdonságként elérhető lett a hátsó terepkamera, amely képes megmutatni, hogy mi van a jármű hátsó része alatt. Továbbá, annak érdekében, hogy a lehető leginkább alkalmazkodjon a Lexus vásárlók valós igényeihez, elérhető lett a VIP modellváltozat, amely négy különálló ülést kínál az utastérben, hogy bármilyen útviszonyok között a legmagasabb szintű kényelmet és biztonságot tudja nyújtani. A korábban említett technológiák mellett a lopás kockázatát csökkentő, ujjlenyomat-érzékelős indítógomb is elsőként jelent meg a Lexus kínálatában.

A teljes tervezési koncepció célja egy olyan forma megalkotása, amely a kifinomultságot kombinálja az erőt sugárzó, lehengerlő megjelenéssel, ahogyan az egy SUV zászlóshajóhoz illik. Az új, orsó alakú hűtőrács háromdimenziós, krómkeret nélküli megjelenést kapott, masszív kisugárzást nyújtva. Az NX után az új LX esetében is a hátsó rész közepére került az új Lexus logó, ezzel szimbolizálva a Lexusok következő generációját.

Az új GA-F platformot először alkalmazta a Lexus. A jármű első/hátsó tömegközéppontja optimalizálva lett, köszönhetően az erőforrás hátrébb helyezésének. Amellett, hogy kisebb motorokat, illetve egy új, könnyebb aktív magasságállítással (AHC) ellátott futóművet kapott az újdonság, a tetőelem alumíniumból készült. Mindez körülbelül 200 kilogrammos tömegcsökkentést, és a súlypont lényegesen alacsonyabbra kerülését eredményezte.

Az első generáció óta öröklődő 2850 milliméteres tengelytávolság és az előddel megegyező terepszögek kiváló terepképességeket és tágas utasteret biztosítanak. Az AHC futómű, amelynek segítségével mindig az adott körülményekhez igazítható az autó hasmagassága, még szélesebb körű beállítási lehetőségeket kínál. Ezen felül az AHC képes stabilizálni a járművet kanyarodás, gyorsítás és lassítás közben, köszönhetően a rugóerő optimalizálásának.

Az új terepkamera-rendszer négy kamerát használva segíti a vezetőt abban, hogy mindenről értesüljön, ami az autó körül történik. A hátsó terepkamera is újdonság, amivel a kormánynál ülő láthatja, hogy éppen mi történik az autó alatt, illetve az első és a hátsó kerekek környékén. A középkonzolon a Lexus palettáján először egy duplaképernyős rendszer kapott helyet, amely függőlegesen helyezkedik el. A felső, 12,3 colos érintőképernyőn a navigáció és az audiorendszer beállításai jelennek meg, illetve itt látható a terepkamera-rendszer képe. Az alsó, 7 colos megjelenítőn a klíma kezelőszervei és az üzemmódválasztó kapcsolói találhatók.

Az LX 600 új, 3,5 literes V6-os ikerturbós benzinmotorja már az alacsony fordulatszám-tartományokban is nagy nyomatékot biztosít, és kiváló reakciókkal rendelkezik. A csúcsteljesítmény 415 lóerő, míg a maximális nyomaték 650 Nm. A Lexus első 3,3 literes, V6-os ikerturbós dízelmotorja 299 lóerős csúcsteljesítményt és 700 Nm maximális nyomatékot kínál az LX 500d modell számára. Mindkét hajtáslánchoz tízfokozatú automataváltó társul.

A négy különálló üléssel ellátott VIP modellváltozat a kényelem legmagasabb szintjét kínálja, köszönhetően az oldalirányú erők és az úthibák ellen is kiváló tartást biztosító hátsó foteleknek. A háttámlájuk 48 fokban dönthető, és saját hátsó konzolt is kaptak. Mindemellett egy lábtartó is lehajtható az első utasülés háttámlájáról, ezzel még pihentetőbb testhelyzetet engedve. A lábtér akár 1100 mm-es is lehet.

Az olyan kényelmi funkciók, mint az oldalsó napárnyékolók, a speciális olvasófények és a hátsó képernyő az alapfelszereltség részét képezik. A VIP modellváltozat exkluzív, tetőn található légbefúvói egy frissítő zuhany élményét adják a klímán keresztül. Ha mindez nem lenne elég, az exkluzív hátsó középső konzol oldalán is találhatók légbefúvók, amelyek takaróként melegítik az utasokat testét. Az LX az alapfelszereltség részeként 10 hangszórós prémium audiorendszert kap, de opcióként a 25 hangszórós Mark Levinson Premium Surround rendszer is elérhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/