Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Gyári fotókon az új Opel Insignia Grand Sport

2016. december 07. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Felmegy a függöny az új Opel Insignia Grand Sport előtt. Az Opel zászlóshajójának következő nemzedéke első pillantásra elárulja, hogy méltán viseli a nevét. Már az Insignia első generációja – 2009 „Év Autója“ – is rendkívül sikeres volt, 900 ezer eladott példánnyal, most pedig jön a teljesen új felépítésű Insignia Grand Sport.

Az új Insignia Grand Sport karosszériájának külső és belső tervezéséhez a nagy figyelmet keltett Monza Concept tanulmány szolgált mintául. A koncepciójármű végig szem előtt volt a fejlesztés alatt a dizájnstúdióban, elvégre az volt a cél, hogy hozzá hasonlóan értéksugárzó, karcsú és atletikus legyen az Opel következő zászlóshajója.

Meg is lehet nézni az eredményt: az Insignia Grand Sport épp oly könnyed, mint amilyen könnyű. Annak ellenére, hogy minimális mértékben hosszabb (4897 milliméter) az elődjénél, egyedül a nyers karosszériája kerek 60 kilogrammot adott le; az autó egészének súlya pedig 175 kilót elérően kisebb. Miközben a teljesen új architektúrában 92 milliméternyit nőtt a tengelytáv, jócskán csökkent az első és hátsó túlnyúlás, viszont 11 milliméterrel megnőtt a nyomtáv. Ezek az arányok jól illenének nagyobb kategóriák hátsókerék-hajtású modelljeihez. A lendületes tetőív 29 milliméterrel laposabb lett, atlétikusan elegánssá téve az Insignia Grand Sportot – sziluettje mint egy kupéé.

A prominens hűtőmaszk és a Monza Concept inspirálta fényszórók optikailag szélesre húzzák az autó frontját. A maszk mélyebben helyezkedik el az eddiginél, míg az Insignia Grand Sport nyúlánk sziluettjére az ablak és a kupészerű tetővonal közötti hangsúlyos krómlécek hívják fel a figyelmet. Emellett olyan áramvonalas az új Insignia Grand Sport, amilyennek látszik: példamutató cw=0,26 az alaktényezője, ezzel osztályának aerodinamikailag legjobb modelljei közé tartozik. A far letisztult vonalai, az autó kettős szárny motívumát mutató karcsú LED-es hátsó lámpákkal együtt, szintén szélessé és komoly megjelenésűvé teszik az autót.

Belül is érezhető a legapróbb részletek iránti figyelem. A vízszintes tagolású, ezért karcsú és széles hatású műszerfal követi az Opel dizájn filozófiáját, és egyszerre adja a könnyedség és a nagyság érzetét. Különösen a hátsó utasok profitálnak az új dizájnból és az arányok optimalizálásából. A hosszabb tengelytávnak és az új elrendezésnek köszönhetően 32 milliméterrel szélesebb a hely csípőmagasságban, a váll- és térdhely 25-tel nőtt, a fejmagasság nyolccal. A csomagtartó 490 – 1450 liter befogadóképességű.

A pilótaülésben az eddiginél három centiméterrel mélyebben ül a vezető, így jobban együtt van az Insignia Grand Sporttal. Tiszta vonalak, kellemes felületek és a minőségű anyagok míves kidolgozása járulnak hozzá a kellemes közérzethez. Nagy gondossággal alakították ki a műszereket és az infotainment felületeket is. Az IntelliLink keret nélküli érintőképernyője technikai hatású. Az egyszerű, áttekinthető kezelés szellemében sok funkció férhető hozzá róla. Gyorsan és ösztönösen talál rá az ember ujja a három gombsorra: a felső az infotainment fő funkcióié, a középső a klímaberendezést vezérli, az alsó a vezetőtámogató rendszereket.

Küllemének megfelelő sportossággal megy az Insignia Grand Sport. Már a jövő évi bevezetésekor turbómotorok és új generációs sebességváltók széles palettáját kínálja. Teljesen új a palettán a minimális súrlódású, csúcs-hatékonyságú nyolcfokozatú automata. Nagyon komfortosan kapcsol, s egyelőre kizárólag összkerékhajtással kapható. Az új, nyomatékvektoros, intelligens összkerékhajtás kategóriájának egyik legkiforrottabb rendszere és teljesen új, szupermodern ötlengőkaros hátsó futóművel társul. Két elektromos működtetésű lamellás tengelykapcsoló helyettesíti a differenciált, és viszi át precízen, egyedileg az erőt a két hátsó kerékre. Kanyarban például nagyobb forgatónyomaték jut a hátsó-külső kerékre, miáltal nagyon pontosan fordul rá az ívre az Insignia Grand Sport, és csökken az alulkormányzottsági hajlam.

A helyzetnek megfelelő, optimális menettulajdonságok alapja a továbbfejlesztett FlexRide futómű. Ez felügyeli a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázpedál jellegdiagramját és (automatikus váltómű esetén) a kapcsolási pontokat – önállóan, vagy a vezető által választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően. Egyes módokban direktebb a kormány és a gázvétel, illetve korábban vagy később avatkozik be az elektronikus menetszabályzó. Az adaptív futómű lelke az új központi „Drive Mode Control“ szoftver, amely folyamatosan kiértékeli az érzékelők jeleit s a beállításokat, illetve felismeri az egyéni vezetési stílust.

Nemcsak korszerű futóművével kelt mély benyomást az új Insignia Grand Sport, hanem modern asszisztens- és komfort jellemzőivel is. A szó szoros értelmében fénypont az innovatív, adaptív IntelliLux LED világítás második nemzedéke. Immár 32, sorba rendezett fénydióda – kétszer annyi, mint az Astrában – kapott helyet az Insignia alacsony fényszóróházaiban. A nagyobb számú LED-del precízebben alkalmazkodnak a világítási funkciók a mindenkori forgalmi helyzethez, gyorsabbak és folyamatosabbak lettek az átmenetek az egyes módok között. Javult a fényeloszlás minősége, a fényintenzitás és a reakciósebesség. Fordulókban az innovatív, aktív kanyarfény javítja a látást: a kormánykerék elfordításától függően nő a belső mátrixelemek fényintenzitása, így jobban világítják ki a választott nyomvonalat, míg a külső ív elhalványul. Ehhez járul a tompított fény moduljába integrált, speciális LED-távfény, amely 400 méterre hosszabbítja meg a fénykévét. Ez a megoldás megfizethetőbb a lézeralapú távfénynél, ugyanakkor gyakorlatiasabb is, hiszen sokkal gyakrabban kapcsol be, és javítja a látást a távfény.

Emellett vetített kijelzés mutat információkat a sebességről, jelzőtáblákról, a navigálásról a szélvédőn, 360 fokos kamera könnyíti a parkolási manőverezést, adaptív sebességszabályozó méri a távközt az elöl haladótól, és ehhez igazítja a sebességet. Hirtelen távolságcsökkenésekor vészfékez. A kormányzást aktívan korrigáló sávtartó asszisztens nemcsak figyelmeztet a kijelzőn a véletlen sávelhagyásra, hanem finom kormánylökésekkel ellene is hat. Kitolatási riasztás figyelmeztet a közeledő objektumokra, 20 méteres távolságig és jobbra-balra 90 fokban.

Komfort dolgában is magasra teszi a mércét az Insignia Grand Sport. Mint eddig is, az Opel egyike a kevés gyártónak, akik az Egészséges Hát Munkacsoport (AGR) által minősített üléseket kínálnak, sőt tesznek széles körben elérhetővé. A prémium-ergonómiájú első ülések elektromosan állítható ülésszegélyt, masszázs-, memória- és szellőzőfunkciót is kínálnak. Fokozott komfortnak örvendhetnek a hátul utazók is: a szélső ülések éppúgy fűthetők, mint a két első. Hideg téli napokon a szintén fűthető szélvédő biztosítja gyorsan az akadálytalan látást. A gyors be- és kiszállást pedig a valamennyi felszereltségi kivitelhez alapból járó kulcsnélküli zár- és motorindító rendszer szolgálja.

Szórakoztatásról és csatlakozásról az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel kompatibilis, legújabb generációjú IntelliLink gondoskodik. Nemcsak integrálja az okostelefont az autó szórakoztató-tájékoztató berendezésébe, hanem kábel nélkül tölti is. Rendelkezésre áll az Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens számos lehetősége, az automatikus baleseti segélyhívástól az autólopás utáni segítségig. Ráadásul 4G LTE WLAN-Hotspot kapcsolja össze valamennyi utas mobil készülékét az internettel.

Az Opel új zászlóshajójának hivatalos világpremierje 2017 márciusában lesz, a Genfi Autószalonon.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!