/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Gyártásba kerül a Porsche 911 Speedster

2019. május 09. 12:30   |   DG
címkék:  

Az új 911 Speedster már tanulmány formájában is nagy feltűnést keltett, most pedig döntés született a sorozatgyártásáról. Persze korlátozott darabszámról beszélünk, az 510 lóerős különlegességből összesen 1948 darabot állítanak négy kerékre.

A 911 Speedster tavaly, a „Porsche sportautók 70 éve” ünnepségsorozaton debütált koncepcióautóként. Később megjelent a Goodwoodi Sebességfesztiválon és a Párizsi Autószalonon is kiállították. Általános tetszést aratott a publikum körében, így a Porsche a sorozatgyártásáról döntött. A szériamodellen számos jellegzetes stíluselem visszaköszön majd.

A figyelem középpontjában természetesen az egyedi kialakítású hátsó fedél áll az áramvonalas dupla buborék elemmel, ami 1988 óta a Speedster modellek mgkülönböztető jegye. Az egy darabból álló fedél a Porsche által utcai autóban valaha alkalmazott legnagyobb és legösszetettebb elem, amely szénszál erősítésű műanyagból készült. Helyet ad a boruláskor kiugró biztonsági rudaknak is, amelyek minden kabrió modell tartozékai. Az utasokat vászontető védi az időjárás viszontagságaitól. A rövidített szélvédőkeret és a kisebb oldalablakok atletikus profillal ruházzák fel a 911 Speedstert és persze emlékeztetnek az olyan történelmi modellekre, mint például az 1954-es Porsche 356 Speedster.

A kabriótető belülről, gombnyomásra reteszelhető ki, amire a karbon hátsó fedél motorosan hátracsúszik és helyet ad a tetőszerkezetnek. Az Z-alakban behajtogatja magát, s a fedél mehet vissza a helyére. A Speedster más alkatrészei is szénszálas műanyagból készültek, mint például az első fedél és a hátsó sárvédők. Az előbbi a 911 GT3-asénál is könnyebb 2 kilogrammal, míg az utóbbiak a 911 R modelltől származnak. Az első szoknyát ugyancsak a GT3-tól kölcsönözték, az az alsó toldat viszont új fejlesztés. A tanulmányautón használt Talbot tükrök helyett a szériamodellre elektromosan állítható és fűthető Sport Design tükröket tettek. A kiemelhető hátsó légterelő, valamint a hátsó szoknya a 911 GT3 Touring modelltől érkezett.

Az utastérben karbon-kompozit kagylóüléseket látunk, fekete bőrbe húzva, vörös cérnával varrva. Speedster feliratok ékesítik a fejtámlákat, a karbon küszöbléceket és a fordulatszámmérőt. Ahogy a többi főműszernél, a számlap fekete, a mutatók fehérek, a számok és az értékek pedig zöldek, utalva a híres elődre, a Porsche 356 Speedsterre. Az ülések mögötti szerkezeti elemen leolvasható az autó sorozatszáma.

Felárért az új 911 Speedster Heritage Design csomaggal is megrendelhető, amely az 50-es és 60-as évek klasszikus dizájnmegoldásait öltözteti új formába. A 21 634 euróba kerülő csomag fekete és konyakszínű bőrkárpitozást, speciális fehér–GT ezüstmetál fényezést, valamint történelmi motorsportos matricázást foglal magában. A tulajdonosok maguk választhatják meg a rajtszámukat. A Porsche címerek és logók arany színben jelennek meg.

Az új Speedster hajtáslánca a 911 GT3 modellből került át. A kocsi mozgatásáról tehát egy 4 literes szívó boxermotor gondoskodik, 510 lóerős teljesítménnyel és 470 Nm-es forgatónyomatékkal. Az erőforrás 8400-as fordulatszámon adja le maximális teljesítményét és egészen 9000-ig forgatható. A 911 Speedster 4 másodperc alatt sprintel százra és eléri a 310 km/órás sebességet is. A hengerenként négyszelepes motor érdekessége, hogy két darab benzines részecskeszűrőt építettek bele, így teljesíti az Euro 6 DG normát. Rozsdamentes acél kipufogórendszere pedig a két szűrővel együtt is 10 kilogrammal kevesebbet nyom, mint a 911 GT3-é.

A Porsche kizárólag hatfokozatú manuális váltóművel kínálja az új Speedstert, a hátsó tengelyre pedig mechanikusan önzáró differenciálművet szereltek. A csillapítás adaptív. A műszaki csemegéknek persze még nincs vége, találunk hátsókerék-kormányzást, dinamikus motorfelfüggesztéseket, nyomatékvektor szabályozást, 25 mm-t ültető adaptív csillapítású sportfutóművet és karbon-kerámia fékrendszert.

A Porsche 911 Speedster máris megrendelhető, németországi alapára 269 274 euró. S a géphez akár stílusban passzoló karóra is választható, amelyekből szintén összesen 1948 darab áll rendelkezésre. A Porsche Design 911 Speedster kronográf és a 911 Speedster Heritage Design kronográf 9950 euróért szerezhető be.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/