Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Harminc-negyven métert jelenthet fékezéskor a téli gumi

2015. október 28. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Nehezen vallják be az autósok, ha nem váltanak abroncsot a téli szezon kezdetén – világít rá a Vredestein friss felmérése, amely ezer magyar járművezető megkérdezésével készült. Bár 88 százalékuk állítja, hogy tavaly volt téli gumi a járművén, a piaci adatok alapján a használat valós aránya 55-60 százalék körül mozog. Már ez is jelentős előrelépés, hiszen 10 évvel ezelőtt a sofőrök alig 30 százaléka tartott téli garnitúrát.

Azok, akik télen is nyári abronccsal közlekednek, 42%-ban azzal érvelnek, hogy túl sokba kerül a téli gumi, 19%-uk pedig nem szeretne két abroncsszettbe beruházni. Másoknál tárolóhely vagy idő hiányában nem kerülnek fel a téli abroncsok, de olyan is akad, aki szerint nincs lényeges különbség, vagy csak a vezetési tudáson múlik minden.

„A tesztek szerint akár több tíz méteres különbséget is jelenthet hirtelen fékezésnél, hogy nyári vagy téli gumi van-e az autón. Például 40 km/h sebességnél a téli abroncs féktávolsága 28 méter, a nyári abroncsé 75 méter volt (Peugeot 308 SW autóval, 205/55 R16 méretű abroncsokkal). Ez nem csak a havas, jeges utakon érvényes: lágyabb anyaguk és bordázottabb felületük révén a téli abroncsok hideg időben, +7C° alatti átlaghőmérsékletnél száraz úton is jelentősen jobb tapadást nyújtanak. A biztosítási eljárás során is figyelembe veszik, hogy az útviszonyoknak megfelelő abroncs volt-e a járművön” – mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője.

Alternatívát jelenthet a négyévszakos abroncs, amely itthon is egyre több abroncsmárka kínálatában jelenik meg. A válaszadók alig 6%-a használt ilyen abroncsot tavaly télen, pedig az egyik leggazdaságosabb megoldás lehet, hiszen csak egyszer kell megvenni. Bár az autósok is egyetértenek abban, hogy érdemesebb négyévszakost választani, ha valaki évente 10 000 km-nél kevesebbet autózik (39%), nem szeretne két garnitúrát tartani (25%), vagy télen csak városban közlekedik (19%), a nyugat-európai országokkal ellentétben még mindig bizalmatlannak tűnnek az ilyen abroncsokkal kapcsolatban.

Téli vagy négyévszakos gumit már kedvező áron is lehet venni: a válaszadók 31%-a kevesebb, mint 60 ezer forintot, 41%-a pedig 60-80 ezer forintot költ egy garnitúrára, szereléssel együtt. Ráadásul ez hosszú távú befektetés, hiszen egy szettet az autósok több mint fele 5 évig, 40%-a 3 évig használ, így éves szinten 20 ezer forint alatt marad az abroncsok költsége.

Az emberek 60%-a gumiszervizben vásárol, 32%-a interneten, a többiek pedig autószalonban vagy hipermarketben szerzik be a gumikat. Vásárlás előtt érdemes utánajárni, hogy milyen garanciális feltételek vonatkoznak az abroncsokra, hiszen az autósok 6%-ának akadt már minőségi problémája a termékkel. Ilyen esetben egy szakszervizen vagy műhelyen keresztül gyorsabban és hatékonyabban lehet érvényesíteni a garanciát.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

skorpio
2015-10-28 - 20:39

Ritka nagy marhaság a következő.”Például 40 km/h sebességnél a téli abroncs féktávolsága 28 méter, a nyári abroncsé 75 méter volt (Peugeot 308 SW autóval, 205/55 R16 méretű abroncsokkal). Milyen útfelületnél? Miért ilyen széles gumik voltak a kocsin? A téli gumi eleve egy számmal vékonyabb mint a nyári, hogy a talajra eső fajlagos nyomás nagyobb legyen! Korcsolyával is könnyebb kanyarodni, és megállni a jégen, mint sítalppal!


Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!