Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hat százalékkal több autó kelt el tavaly

2014. január 02. 21:00   |   Autoblog
címkék:  

A JATO Dynamics összesítése szerint 2013-ban 6 százalékkal több, azaz 56 427 darab személyautó került forgalomba, mint 2012-ben. A legsikeresebb autómárka a Ford, míg a legkedveltebb modell a Skoda Octavia volt.

2013. december hónapban összesen 5047 darab új személygépkocsi, valamint 1507 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszonjármű került forgalomba. A személyautók esetén ez a mennyiség a 2012. decemberi számoknál 1%-kal kevesebb volt, a kishaszonjárművek esetén viszont 48%-os növekedés történt. 2012-vel összevetve a 2013-as év értékesítése 5%-kal előzi meg a 2012-es évit. A személyautóknál a teljes év összesítése 6%-os növekedést mutat.

Decemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 866-os darabszámmal, de a teljes 2013-as darabszámok tekintetében is a Ford került ki győztesen 7879 darabos össz forgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11%-át sikerült lefednie. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor a 2013-as év győztese az Opel lett 6150-es darabszámmal és mintegy 11%-os piaci részesedéssel. A második a Skoda 5958 darabbal, a harmadik pedig a Ford 5539 darabbal, akit a Volkswagen (5178) és a Suzuki (3941) követ a toplistán.

Modell szinten a legtöbb Skoda Octaviából (270 db), Opel Astrából (218 db) és Ford Focusból (210 db) kelt el decemberben. Az éves modell ranglistát továbbra is az Octavia vezeti 3170 darabos eladással, második helyen az Opel Astrával (2225 db), a harmadik helyen a Ford Focusszal (2147 db).

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó forgalomba-helyezések többsége, 76%-a céges, míg a magán eladások a piac 24%-át teszik csak ki.

A céges-magán eladások megoszlása a következőképpen alakult a 10 legeredményesebb márka esetén:

A 2013-as év újautó-eladásai nagyjából a várakozásnak megfelelően alakultak a jelen gazdasági környezetben, 2012-höz képest 6%-os növekedést produkálva, bár az üzletág sikeres működéséhez legalább évi 100 ezer darabos újautó-eladásra lenne szükség. 2014-re további 7-10%-os piacnövekedés várható, ami még mindig messze elmarad a szektor profitábilis működéshez szükséges darabszámoktól. A 2014-es növekedés előrejelzést részben az elöregedett autópark lassú cseréje alapozza meg, részben pedig a folyamatosan növekedő szervizköltségek fogják inkább újautó-vásárlásra ösztönözni mind a céges, mind a magán vásárlókat. Nagyban befolyásoló tényező lesz 2014-ben az újra exportált, valójában nem belföldi eladású autók mennyiségének alakulása, ugyanis 2013-ban ezen re-exportált autók a piac mintegy 20%-át tették ki. Kimagasló piacnövekedésre csak abban az esetben számíthatnánk, ha a szakmát támogató ösztönző programokat, vagy adókedvezményeket foganatosítana a Kormány.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!