Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült az új Ford Fiestáról

2016. december 01. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Az új, negyedik generációs Ford Fiesta a legfejlettebb kisautó lesz a piacon. Minden más európai sorozatgyártású kisautónál több vezetősegítő rendszert és kapcsolódási szolgáltatást kínál, emellett pedig a modell 40 éves történelmének legátfogóbb és legsokoldalúbb termékcsaládjával lép piacra. Négyféle modellváltozatban és hétféle motorral érkezik.

Az új Fiesta lesz az első modellgeneráció, amelyből luxuskivitelű Ford Fiesta Vignale kivitel is készül. A Fiesta Vignale egyedi megjelenéséről különleges, 18 colos könnyűfém keréktárcsák, exkluzív külső részletmegoldások és fényezések, valamint hatszögletű mintázattal és szmoking-stílusú öltésekkel díszített bőrülések gondoskodnak. A Fiesta Active a Fiesta első crossover-változata, amelynek SUV-stílusát emelt hasmagasság, tetősínek és kiegészítő védőelemek teremtik meg.

A Fiesta ST-Line megkülönböztető külső jegyei az egyedi kialakítású könnyűfém keréktárcsák, hűtőrács, első-hátsó lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák. Az utastérben sportülések, lapított alsó karimájú kormánykerék és alumínium pedálok várják az autóst, aki a sportfutóműnek köszönhetően remek vezetési élményre számíthat. Szintén most mutatkozik be a stílusos Fiesta Titanium is, gazdag felszereltséget és kiváló minőséget ígérve az európai vásárlók számára. A Fiesta emellett Trend felszereltséggel is kapható lesz.

A Kölnben bemutatott négy Fiesta-változat mindegyikét a most kifutó Fiesta merész stílusának újraértelmezése jellemzi; a formavilág elegánsabb és lendületesebb lett. Az egyszerűbb, egyenesebb vonalak és letisztultabb felületek több erőt sugallnak. Az eddigi hosszanti domborítás elhagyásával a motorháztető dizájnja nyugodtabbá vált, s így jobban érvényesül az új, szélesebb hűtőrács. A formás fényszórók újszerű kontúrjai révén az autó éjjel és nappal első pillantásra felismerhető.

Oldalnézetből az autó kevésbé mutat ék formát; a 71 milliméterrel hosszabb (4040 mm) és 12 milliméterrel szélesebb (1734 mm) karosszéria ugyanakkor sokkal inkább prémium hatást kelt. Az övvonal egészen a fényszóróig nyújtózik, és ezzel együtt az ablakvonal is nyújtottabb lett. Még a külső tükörház alsó és felső élét is egyenes vonal köti össze, amit nem tör meg többé az irányjelző burája. Az új, vízszintesen elnyújtott hátsó lámpatestek hatásosan hangsúlyozzák ki a Fiesta izmos vállait; a látványt egy jellegzetes, C-alakú fényhatás egészíti ki.

A Ford Fiesta mind a négy változata saját karakterrel bír, ami az egyszerű alap-formavilágra épül; ez a karakter aztán még tovább alakítható az olyan, egyéni ízlés szerint kiválasztott opciókkal, mint a kontrasztos, feketére, fehérre, Bohai Bay Mint színre vagy az új Chrome Copper árnyalatra fényezett tető és külső tükörburkolatok. A karosszériaszínek sorában olyan új árnyalatok is megjelennek, mint a Blue Wave, vagy a Fiesta Vignale változathoz kínált Milano Grigio.

A Fiesta Vignale különleges, selyemfényű Vignale hűtőrács-mintázata, hűtőrács-kerete, ködfényszóró-keretei és hátsó diffúzora igazi luxushangulatot teremtenek. A Fiesta Titanium krómozott díszlécei előkelő stílusról árulkodnak. A Fiesta ST-Line egyszerű, hálóval borított hűtőrácsa a Ford Performance autónak világát idézi. A sportos karosszéria szögletesebb és agresszívebb. A funkcionális hátsó légterelő hatásosan járul hozzá az autó stabilabb kiállásához.

A Fiesta Active még erősebben különbözik az alap-dizájntól: futóműve emelt, és az első lökhárítótól a kerékjárati íveken és az autó oldalán keresztül egészen a hátsó részig sötét védőburkolat fut végig. A hatszögletű hűtőrácsot is egy sötét elem varázsolja karakteresebbé, akárcsak a csomagtérajtón elhelyezett rendszámtábla-keretet. A tető és a tetőoszlopok kontrasztos fényezést kaptak.

Az új generációs Ford Fiesta modern technológiáinak kategóriaelső kínálata magasabb szintre emeli a kisautó kényelmét és biztonságát. A fejlett vezetősegítő rendszerek működését két kamera, három radar és 12 ultrahangos érzékelő támogatja, amelyeknek összehangolt működésével a jármű teljes környezete 360 fokban ellenőrizhető, akárcsak az autó előtti 130 méteres útszakasz.

A Fiesta az első Ford, amelyben megjelenik a gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer továbbfejlesztett változata, amely a Fiesta fényszóróiból kibocsátott fény segítségével éjszaka is képes felfedezni az autó előtti útszakaszon vagy annak közelében tartózkodó gyalogosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik a jármű nyomvonalát. Ugyancsak a Fiestában jelenik meg elsőként a Ford merőleges parkolás funkcióval kiegészített aktív parkolóasszisztense, amely megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót.

Saját szegmensében a Fiesta az első európai modell, amelynek kínálatában a keresztirányú forgalomfigyelő is szerepel, ami jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. Ez a rendszer a Fiesta összesen 15 különféle vezetősegítő technológiáinak egyike; a lista emellett olyan berendezéseket tartalmaz, mint az adaptív sebességtartó, az állítható sebességhatároló, a holttérfigyelő, a sávtartó asszisztens és az ütközésre figyelmeztető rendszer.

A Fiesta felhasználó-központú utasterének kialakítását nagyban befolyásolta az okoseszközök és tabletek széles körben elterjedt használata. Az ergonomikus dizájnú és puha tapintású anyagokkal burkolt tér nemcsak tágasabb lett, hanem már első pillantásra prémium minőséget sugall. A hátul utazók térdének 16 mm-rel nagyobb hely jut; ez részben az első ülések új, vékonyabb háttámlájának köszönhető, amelyek az eddiginél is jobb oldaltartást adnak. A középkonzol gombjainak száma majdnem a felére csökkent, és számos konnektivitási és szórakoztató funkció vezérlése a 8 colos érintőképernyőn kapott helyet.

A Ford SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszeren keresztül a Fiesta vezetője egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelheti az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkcióit. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel. A Fiesta tablet-szerű, 8 colos színes érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető. A SYNC 3 rendszerhez egy hasonló kialakítású, 6,5 colos színes érintőképernyő is rendelhető, valamint egy 4,2 colos kijelző a MyFord Dock rendszerrel kombinálva, ami az utasok telefonjainak és navigációs eszközeinek tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál.

Mivel a vásárlók egyre szélesebb körben használnak hordozható médialejátszókat, a Fiestához alapáron jár a Bluetooth-csatlakozás és két USB-port, míg a beépített CD-lejátszó opcióként rendelhető meg. Ám bármilyen zeneforrást is választanak a vásárlók, mindig biztosak lehetnek az audiorendszer kiváló hangminőségében – különösen a Ford első B&O Play hangrendszerének kifogástalan hangzásában. A Fiestában tíz hangszóró található, köztük egy csomagtartóban elhelyezett mélynyomó és egy, a műszerfal tetejére épített központi középhang-sugárzó. Az erősítő összteljesítménye 675 watt; a digitális jelerősítő és a választható surround hangzás telt és erőteljes hangzást biztosít.

A leegyszerűsített motorkínálatban kifinomult, Euro 6-os erőforrások szerepelnek. A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 100, 125 és 140 lóerős változatban is megrendelhető az autóhoz; mindegyikhez új, hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. A 100 lóerős változathoz opcióként hatfokozatú, váltófülekkel is kapcsolható automata sebességváltó is kérhető. Az 1,0 literes EcoBoost blokkhoz hasonlóan a Ford 1,1 literes benzinmotorja is háromhengeres felépítésű. Ez az új ötfokozatú kézi váltóval összekapcsolt, 70 és 85 lóerős változatban kínált erőforrás váltja le a kifutó modell 1,25 literes szívómotorját. Dízelmotorból kétféle van, a 85 és a 120 lóerős 1,5 literes TDCi. Utóbbi a Fiesta első nagy teljesítményű dízele.

 Az új generációs Fiesta kategóriaelső menetdinamikát kínál, nem beszélve a jobb útfogásról, a hatásosabb fékteljesítményről és a tovább javított kormányérzetről; mindehhez jobb rugózási kényelem és kifinomultabb működés társul. Az első nyomtáv 30, a hátsó nyomtáv 10, a tengelytávolság pedig 4 mm-rel nőtt. A torziós szilárdság 15 százalékkal javult. Elektronikus nyomatékvektor szabályozás is van, ami kanyarodás közben az ívbelső kerekek enyhe fékezésével javítja a tapadást és a menetstabilitást.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!