/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hazánkban az új, elektromos Fiat 500, már 5,5 millióért elvihető

2021. január 06. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Miután márciusban bemutatkozott az új 500 „la Prima” kabrió, majd júniusban a ferdehátú változat, a Fiat ikonikus kisautójának kínálata most kiteljesedik: megérkezett a 3+1 ajtós „la Prima” Opening Edition. Nyilvános az árlista is, az új elektromos hajtású 500-as állami támogatással már 5,49 millió forintért megvásárolható.

A Fiat 500 már 1957-es születésétől kezdve a márka pozitív, energikus kisugárzását közvetíti, méghozzá úgy, hogy a lehető legkisebb méretben a lehető legtöbbet nyújtja. Az alapelv nem változott, csak éppen forradalmi fejlődésen ment keresztül: az új 500 immár háromféle karosszériaváltozatban elérhető, méghozzá kizárólag elektromos hajtáslánccal. A vadonatúj 500 3+1 pedig még többet kínál: egészen pontosan egy ajtónyival.

A Fiat tervezői sokat dolgoztak azon, hogy okos megoldásokkal fokozzák az új 500 praktikumát. Ennek eredménye a 3+1 modellváltozat: változatlan külső méretek mellett fokozott praktikum és variálhatóság. Mindez az utas oldalán található harmadik ajtónak köszönhető, amely a menetiránnyal ellenkező irányba

nyílik. Az okos megoldás feleslegessé tette a B-oszlopot. Az eredmény? Kényelmesebb beszállás és könnyebb pakolás, mindezeken felül pedig egyedi, stílusos megjelenés. A plusz egy ajtó egyébként mindössze 30 kilogrammal toldotta meg a kocsi tömegét, így nincs hatással az autó vezethetőségére vagy energia-hatékonyságára.

Az eddigi két karosszériaváltozathoz hasonlóan az új 500 3+1 piaci bevezetése is a „la Prima” különkiadással kezdődik, amely a modell csúcsváltozataként a stílus, az exkluzivitás és a modern technológia megtestesítője. Az újdonság kezdetben rozéarany, gleccserkék és ónix fekete színekben lesz elérhető; az egyedi fényezések a teljesen LED-es fényszórókkal, a kétszínű 17 colos keréktárcsákkal és a krómozott betétekkel együtt még inkább kiemelik az új 500 exkluzív stílusát.

Belül az ülések, a műszerfal és a kormánykerék is környezetbarát bőrkárpitozást kap, amelyet az üléseken Fiat monogramos varrásminta, a kormánykeréken pedig kétszínű kialakítás tesz még karakteresebbé. Az alapfelszereltség hiánytalan: elektromos ülésállítás, 360 fokos kamerarendszer, 85 kW-os gyorstöltési lehetőség és 11 kW-os AC-töltés, 7 colos műszercsoport, 11,25 colos infotainment rendszer, valamint átfogó biztonsági asszisztens arzenál is szériában jár – utóbbi 2-es szintű önvezetési képességeket.

A különösen praktikus 3+1 kivitel bemutatkozása mellett az új 500 felszereltségi kínálata is kibővül. Az állami szerepvállalással 8 490 000 forintért rendelhető „l’Ungheria”, valamint az exkluzív „la Prima” kivitelek mellett az új 500 kínálata az Action, Passion és Icon felszereltségi szintek mentén lesz tökéletesen személyre szabható. A belépő, közepes és csúcs felszereltségi szintet jelképező Action, Passion és Icon kivitelek nem csupán felszereltségi lehetőségeiket, de stílusukat és műszaki tartalmukat tekintve is különböznek egymástól. A belépő változat állami támogatással már 5 490 000 forintért elérhető.

Az induló Action szinttel kizárólag a ferdehátú modell rendelhető, a kabrió és a 3+1 csak Passion szinttől elérhető. Az alapkivitelt egy 95 lóerős villanymotor mozgatja, mégpedig elég fürgén, hiszen 9,5 másodperc alatt gyorsul százra és a 135 km/órára limitált végsebesség is elegendő. A 23,8 kWh kapacitású akkucsomag a WLTP ciklus szerint több mint 180 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, a maximum 50 kW-os töltési teljesítménynek köszönhetően pedig akár 50 kilométernyi hatótávot is nyerhetünk mindössze 10 perc leforgása alatt.

Ugyan belépő szintről beszélünk, a bőséges segédrendszer-arzenál, a kulcs nélküli indítás és a hétcolos digitális műszercsoport is belefért az alapfelszereltségbe, amivel már önmagában többet kínál az új 500, mint amit elődje valaha is adhatott. Ez igaz a fenntarthatóságra is: az ülések kárpitozása újrahasznosított fonálból szőtt szövetből készül, amely mellett fekete műszerfal és ezüst színű kontrasztvarrás kölcsönöz a belső térnek karaktert.

A Passion szint nem csak feljebb, hanem előrelépést is jelent – a hatótáv tekintetében is. A WLTP norma szerinti 320 kilométeres hatótáv abszolút figyelemreméltó, ráadásul a 42 kWh kapacitású akkucsomagot itt már 85 kW teljesítménnyel is tölthetjük. Az üres akkut akár 35 perc alatt feltölthetjük 80 százalékos szintre, de ami még fontosabb, hogy a városi autók átlagos napi futását, ami körülbelül 50 kilométer, mindössze 5 percnyi töltéssel pótolhatjuk.

A városi ritmus felvételében itt már 118 lóerő segít minket: a nulla-százas gyorsulási idő 9 másodperc, a végsebességet pedig 150 km/órában limitálja az elektronika. Ami még fontosabb: álló helyzetből mindössze 3,1 másodperc alatt elérhetjük az 50 km/órát, és a gázpedál érintésére azonnal ugrik az autó. A csúcstechnika jelenlétét a vezeték nélküli telefontükrözésre is képes 7 colos UConnect infotainment rendszer szériában fokozza, méghozzá a vezeték nélküli telefontöltés lehetőségével kiegészítve. A Passion szinten már választható a kifejezetten vidám miliőt teremtő világos belső tér is: a fehér műszerfalhoz kék ülések járnak, halszálkás motívummal.

All inclusive, kérdések nélkül. Az új 500 Icon mindent megad, amit egy exkluzív kisautótól elvárhatunk. A 10,25 colos érintőképernyős infotainment rendszer alapfelszerelés és mindent tud, a ’Hey Fiat’ megszólítással intelligens beszédvezérlés is aktiválható. A megjelenést a 16 colos könnyűfém felnik, a használhatóságot pedig a kulcs nélküli rendszer javítja. Az autentikus atmoszférát belül a karosszéria színével megegyező színűre fényezett műszerfal teremti meg, sőt, opcionálisan különleges fa hatású betétet is kérhetünk. A különösen finom, minőségi szövettel borított üléseket sötétszürke színben is kérhetjük réz színű kiegészítőkkel, avagy világosszürke színvilágban, kék és ezüst kiegészítőkkel.

Új Fiat 500e árlista:

Fiat 500e árlista

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/