/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hetven éve van Volkswagen Bogár

2015. december 29. 19:30   |   DG
címkék:  

Az autós történelem egyik fontos momentumaként, hetven évvel ezelőtt legördült a wolfsburgi gyártósorról az első Volkswagen Type 1, ami később – már Bogárként – elképesztő karriert futott be, több mint 21 millió példányban talált gazdára.

Az első Type 1 1945. december 27-én gördült le a wolfsburgi Volkswagen üzem szerelőszalagjáról. Az év végéig csupán 55 darab készült belőle, a nyersanyaghiány még hónapokig bénította a termelést. A korai autók reményt adtak, egy új kezdetet jelentettek a brit irányítás alatt álló Volkswagennek.

A második világháború végéig 630 darab népautó, azaz KdF-Wagen készült Wolfsburgban, amelyeket egytől-egyig katonai felhasználásra gyártottak. A területet 1945 áprilisában elfoglalta az amerikai hadsereg, majd júniusban a gyártóüzemet irányítása alá vonta a brit katonai kormány mind a 6000 dolgozóval együtt. Augusztus végén befutott az első 20 ezres megrendelés, az autókat a szövetségeseknek szánták. 1946/47-ben évi 1000 darab készült, a magán vásárlók csak az 1948-as pénzügyi reform után jelentek meg

A Volkswagen brit gyökerei a mai napig éreztetik hatásukat. A gyárat britek állították át civil termelésre és nagy hangsúlyt fektettek a minőségre, valamint a vásárlók kiszolgálására. Márkakereskedői hálózatot állítottak fel, 1948-ban Németország nyugati részén például már mindenhol lehetett Volkswagent vásárolni. 1947 októberétől megindult a járművek exportja is. A Volkswagenwerk GmbH végül 1949 októberében került német kézbe, és első kézből indíthatta be a német gazdasági csodát.

A Bogár a demokrácia és a mobilitás fejlesztésének kulcstényezője volt a háború utáni Németországban, de a környező országokba is vitte a pozitív üzenetet. Autóipari ikon vált belőle, milliók szerették és szeretik, karakteres formáját bárhol felismerik. 2003 júliusáig, a mexikói gyártás leállásáig több mint 21 millió darabot adtak el belőle.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

*/