/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hibrid limuzin a Porschétól

2016. szeptember 09. 16:30   |   DG
címkék:  

A Porsche bemutatta a negyedik új Panamera modellt, amely nem más, mint a hálózatról tölthető Panamera 4 E-Hybrid. Az összkerékhajtású sporthibrid nem kevesebb, mint 462 lóerőt és 700 Nm nyomatékot vonultat fel, de akár 50 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos üzemben.

Az új Porsche plug-in hibrid mindig elektromos módban indul és teljesen feltöltött akkumulátorral akár 50 kilométert is képes megtenni emisszió mentesen, maximum 140 km/órás sebességgel haladva. Ugyanakkor vérbeli sportkocsi: álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára és 278 km/órás végsebességet képes elérni.

Akárcsak a 918 Spyder hibrid szupersportautóban, a villanymotor nyomatéka már nulla fordulatszámtól elérhető, nem kell hozzá minimum 80 százalékban lenyomni a gázpedált, mint az előző hibrid Panamera modellben. A 100 kW-os, azaz 136 lóerős villanymotor 400 Nm nyomatékot fejt ki, ami azonnal elérhető, amint a sofőr hozzáér a gázpedálhoz. A hibrid Panamera orrába szerelt 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotor 330 lóerőt és 450 Nm nyomatékot ad le, amelyet a villanymotor minden helyzetben képes kiegészíteni.

Összesen 462 lóerőt és 700 Nm forgatónyomatékot állítanak elő, ami egy új, villámgyorsan kapcsoló 8-sebességes duplakuplungos automataváltón keresztül jut a négy kerékre. Az elektromotort egy, a csomagtartó padlója alá beépített, 14,1 kWh kapacitású, folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor látja el energiával. A nagyfeszültségű telepet hagyományos otthoni hálózatról 5,8 óra alatt fel lehet tölteni (230V és 10A), de az opcionális 7,2 kW-os töltővel (230V és 32A) 3,6 óra alatt elvégezhető a művelet. A töltés időzíthető és akár a Porsche Car Connect applikációval is elindítható. Az utastér levegője egyébként ezalatt is hűthető vagy fűthető.

 A Panamera friss generációjában a műszerfalon és a középkonzolon fekete paneles érintőkijelzők és felületek kaptak helyet. A hagyományos kezelőgombok és műszerek számát szinte nullára csökkentették. A fő műszercsoport két darab 7 colos folyadékkristályos kijelzőből és a Porsche hagyományok előtt tisztelgő analóg fordulatszámmérőből tevődik össze, az E-Hybrid modellben azonban egy egyedi teljesítménykijelző is helyet kapott, hasonlóan a 918 Spyderben alkalmazotthoz. Az infotainment rendszer központi eleme a műszerfal közepét elfoglaló 31 centis érintőkijelző.

Az alapfelszereltség része a Sport Chrono csomag a menetmód választó rendszerrel, az E-Hybrid esetében kibővített tartalommal. A Sport és Sport Plus beállítások mellett itt a típusspecifikus E-Power, Hybrid Auto, E-Hold és E-Charge móduszok is rendelkezésre állnak. Az első a tisztán elektromos üzemmód, a második pedig a leghatékonyabb működést lehetővé tevő automatikus hibrid üzemmód. Az E-Hold már érdekesebb, ebben az üzemmódban a rendszer megőrzi az akkumulátor töltöttségét annak érdekében, hogy később a sofőr elektromos üzemmódra válthasson át, például a belvárosban. Az E-Charge móduszban a benzinmotor a normálisnál nagyobb teljesítményt fejt ki, hogy töltse a telepet. Sport és Sport Plus beállításnál a V6-os benzinmotor mindig aktív. Sport módban minimális szinten mindig tölti az akkumulátort, hogy legyen elég plusz erő, ha szükség van rá. Sport Plus-ban kiaknázható a maximális teljesítmény, s az akkumulátor töltése a lehető leggyorsabb.

Az új Panamera 4 E-Hybrid már rendelhető, indulóára 107 553 euró. Az első példányokat a jövő év április közepétől vehetik át a megrendelők.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/