Honda Jazz, térben a legnagyobb
A 2011-ben kívül-belül megújult Honda Jazz továbbra is a kiskategória egyik legnagyobb utasterű és legjobban variálható autója. Varázsülései miatt a padlótól a mennyezetig érő magas teret lehet kialakítani benne, ami ma is egyedülálló a szegmensben. S nemcsak benzines, hanem benzin-elektromos hibrid kivitelben is kapható.
A Honda Jazz frissebb, fiatalosabb külsejét az új orrkialakításának és a hátsó traktus modern megjelenésének köszönheti. Elöl a két finoman módosított fényszóró, és a köztük húzódó új, fekete hálós hűtőmaszk jelzi az új modellt. A lökhárító még áramvonalasabb és mutatósabb lett, ami nem csak optikai hatással bír, hanem csökkenti a légellenállást, ezáltal a fogyasztást is. A hátsó lámpa alsó és felső része immár piros, míg középen megmaradt a fehér mező. Az áttetsző búra alatt a hagyományos izzóknál gyorsabban felvillanó LED-ek jelzik a fékezést.
Belül a teljesen átdolgozott műszerfalnak köszönhetően fogadja új hangulat az utasokat. A szellőzés és légkondicionálás kezelőszerveinek, légbeömlőinek króm kerete kontrasztot képez a műszerfal sötét tónusaival. A műszerfal megvilágított részeit egységesen lágy borostyánszín ragyogja be, hozzájárulva az új anyagok hatásához.
A Honda Jazz továbbra is a kiskategória egyik legnagyobb utasterű, és legjobban variálható autója. Az utastér megőrizte legendás praktikumát, amit a Jazz tankjának középre helyezése tett lehetővé. A „varázsülés” kulcsfontosságú eleme az utastérnek, hiszen nem csak le, a padlóra lehet hajtani – teljesen sík felületet létrehozva –, hanem az üléspárnákat felfelé is, így a padlótól a mennyezetig érő magas teret alakíthatunk ki, amelyet a biciklitől a cserepes növényig rengeteg tárggyal megtölthetünk. A háttámla is több fokozatban dönthető, ami a hátul utazók komfortérzetének javítása mellett a csomagtér bővítését is szolgálja.
Külső méreteit meghazudtoló módon a Honda Jazz hatalmas, 399 literes poggyásztérrel rendelkezik (a padló alatti résszel együtt), amely az ülések lehajtásával pillanatok alatt raktárnyi méretűvé, 1320 literre növelhető (a padló alatti részt nem számítva).
A Honda Jazz mozgatásáról kétféle benzinmotor gondoskodik. A 90 lóerős, 1,2 literes és 100 lóerős 1,4 literes i-VTEC erőforrások teljesítménye jobb a korábbinál, ugyanakkor fogyasztásuk minden eddiginél kedvezőbb. A 2011-es modellben visszatért a sokak által kedvelt fokozatmentes automatikus váltómű (CVT), amelyet a fogyasztás és a CO2-emisszió szinten tartása érdekében nyomatékváltóval kombinálták. A nyomatékváltó helyettesíti a korábbi CVT elindulási tengelykapcsolóját, ezáltal parkolás közben könnyebb a vezető dolga, autópályán pedig csökken a fogyasztás.
Jazz Hybrid
Igazi világújdonságként a Honda bevezette a kisautók szegmensében is a hibrid hajtásrendszerét. Az IMA – integrált segédhajtómű – közel húszéves fejlesztői munka és egy évtizednyi értékesítés után kerül be a Jazz-be.
Az új modellben ugyanaz az IMA-rendszer működik, mint az Insight hibridben, az 1,3 literes i-VTEC motor teljesítménye is megegyezik. Az IMA-rendszert a Jazzben CVT váltóművel kombinálták, amely 104 g/km-es széndioxid-kibocsátásával a B-szegmens legkisebb emissziójú automatikus erőátvitellel szerelt kocsija. Benzin-elektromos hibridként csekély az egyéb károsanyag-kibocsátása is.
Az új hibrid – az Európában kapható Jazz modellek közül első ízben – bőrkárpittal is választható. A műszerfal Eco Assist funkciója, amely a kilométeróra világítását használja fel, jelzi az autósnak, hogy miként befolyásolja vezetési stílusa a fogyasztást, ezáltal segít a legtakarékosabban közlekedni a mindennapi helyzetekben, valós idejű visszajelzést adva a gázadásnak és a fékezésnek a benzinszámlára és a környezetre gyakorolt hatásáról.
Az IMA akkumulátorát és teljesítmény-szabályzóját a csomagtér padlója alá szerelték be, de még így is 300 liternyi hely maradt a csomagoknak. Az ülések lehajtásával a tér 1320 literig bővíthető, akárcsak a nem hibrid verziókban.