/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Húsz éves a Škoda Octavia

2016. április 05. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Az autós világ egyik legsikeresebb modellje, a Škoda Octavia éppen húsz évvel ezelőtt jelent meg a színen. A kompakt modell világszerte hatalmas siker lett, és ma is a cseh gyártó húzómodelljének számít. Az átlag feletti belső tér, modern hajtásláncok, korszerű biztonsági felszerelések és vonzó vételár egyedi kombinációját nyújtó Octaviát eddig ötmillióan választották maguknak.

Körülbelül egy évvel azután, hogy a cseh márka csatlakozott a Volkswagen Csoporthoz, megindult a vadonatúj Octavia modell fejlesztése. A kocsi egy teljesen új padlólemezen nyugvott, amihez időtálló, jellegzetes karosszériaformát álmodtak meg. Az aktív és passzív biztonságnak is nagy figyelmet szenteltek, az Octavia például két légzsákkal érkezett, de a márka történetében először oldallégzsákokkal is felszerelhető volt. A modell egyedi, praktikus vonása volt a hátsó ablakkal együtt felnyíló csomagtérajtó, ami kiválóan megközelíthetővé tette az óriásinak számító, 528 literes poggyászteret. A hátsó üléstámlákat le is lehetett hajtani, ekkor 1328 literesre duzzadt a raktér.

1996-ban, amikor az Octaviát piacra dobták, a vevők kétféle négyhengeres benzinmotor és egy turbódízel erőforrás közül választhattak. A belépő motor az elnyűhetetlen 75 lóerős 1,6 MPI volt, de az autót meg lehetett vásárolni egy 1,8 literes 20 szelepes, 125 lovas blokkal is. A turbódízel aggregát az ugyancsak elpusztíthatatlan, 90 lovas 1,9 TDI volt, amely 5,1 literes átlagfogyasztást szavatolt. Később érkezett a különösen takarékos 1,9 SDI 68 lóerővel, valamint a Győrben készülő, 150 lóerős 1,8 20 V turbó.

Az első Octavia Combi modell 1998 márciusában, a Genfi Autószalonon lépett a közönség elé és májusban került piacra. Pillanatok alatt közkedveltté vált, különösen Európában. 1999-ben megérkezett az összkerékhajtású változata is. Az Octavia első nemzedékének utolsó példánya 2010. novemberében gördült le a szerelőszalagról. 970 ezer limuzin és 470 ezer kombi fogyott belőle.

A második generációs modell folytatta elődje sikerszériáját. Olyan új technológiák jelentek meg benne, mint a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok vagy a duplakuplungos automata váltó (DSG). 2004 és 2013 között a Škoda 1,6 millió Octavia limuzint és 900 ezer kombit értékesített.

Az Octavia harmadik generációja 2012 novemberében jelent meg a piacon, idén márciusban pedig Mladá Boleslav-ban már az egymilliomodik legyártott példányt ünnepelhették. A tradicionális cseh márka a mai napig ötmillió Octaviát gyártott. A kompakt modellt immár Kínában, Indiában, Oroszországban és Kazahsztánban is készítik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/