/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Húsz éves a Škoda Octavia

2016. április 05. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Az autós világ egyik legsikeresebb modellje, a Škoda Octavia éppen húsz évvel ezelőtt jelent meg a színen. A kompakt modell világszerte hatalmas siker lett, és ma is a cseh gyártó húzómodelljének számít. Az átlag feletti belső tér, modern hajtásláncok, korszerű biztonsági felszerelések és vonzó vételár egyedi kombinációját nyújtó Octaviát eddig ötmillióan választották maguknak.

Körülbelül egy évvel azután, hogy a cseh márka csatlakozott a Volkswagen Csoporthoz, megindult a vadonatúj Octavia modell fejlesztése. A kocsi egy teljesen új padlólemezen nyugvott, amihez időtálló, jellegzetes karosszériaformát álmodtak meg. Az aktív és passzív biztonságnak is nagy figyelmet szenteltek, az Octavia például két légzsákkal érkezett, de a márka történetében először oldallégzsákokkal is felszerelhető volt. A modell egyedi, praktikus vonása volt a hátsó ablakkal együtt felnyíló csomagtérajtó, ami kiválóan megközelíthetővé tette az óriásinak számító, 528 literes poggyászteret. A hátsó üléstámlákat le is lehetett hajtani, ekkor 1328 literesre duzzadt a raktér.

1996-ban, amikor az Octaviát piacra dobták, a vevők kétféle négyhengeres benzinmotor és egy turbódízel erőforrás közül választhattak. A belépő motor az elnyűhetetlen 75 lóerős 1,6 MPI volt, de az autót meg lehetett vásárolni egy 1,8 literes 20 szelepes, 125 lovas blokkal is. A turbódízel aggregát az ugyancsak elpusztíthatatlan, 90 lovas 1,9 TDI volt, amely 5,1 literes átlagfogyasztást szavatolt. Később érkezett a különösen takarékos 1,9 SDI 68 lóerővel, valamint a Győrben készülő, 150 lóerős 1,8 20 V turbó.

Az első Octavia Combi modell 1998 márciusában, a Genfi Autószalonon lépett a közönség elé és májusban került piacra. Pillanatok alatt közkedveltté vált, különösen Európában. 1999-ben megérkezett az összkerékhajtású változata is. Az Octavia első nemzedékének utolsó példánya 2010. novemberében gördült le a szerelőszalagról. 970 ezer limuzin és 470 ezer kombi fogyott belőle.

A második generációs modell folytatta elődje sikerszériáját. Olyan új technológiák jelentek meg benne, mint a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok vagy a duplakuplungos automata váltó (DSG). 2004 és 2013 között a Škoda 1,6 millió Octavia limuzint és 900 ezer kombit értékesített.

Az Octavia harmadik generációja 2012 novemberében jelent meg a piacon, idén márciusban pedig Mladá Boleslav-ban már az egymilliomodik legyártott példányt ünnepelhették. A tradicionális cseh márka a mai napig ötmillió Octaviát gyártott. A kompakt modellt immár Kínában, Indiában, Oroszországban és Kazahsztánban is készítik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/