Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Idén ezek a legjobb nyári gumik

2017. március 21. 10:25   |   Autoblog
címkék:  

A nyári gumik között néhány feljövőben lévő olcsóbb márka is képes immár igazán jó jellemzőket adni – derült ki többek között az idén ötödször megrendezett egyetlen nagyszabású hazai nyárigumi-teszten, melyet a nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu közösen szervezett a Hungaroringen működő tanpályán. A meteorológiai tavasz beköszöntével egyes helyeken már 25 Celsius fokot közelítő hőmérsékletekre is számíthatunk a héten, célszerű tehát mielőbb lecserélni a téli gumikat.

Az esemény célja az volt, hogy a hazai autósok idén se csupán külföldi tesztek alapján tudjanak tájékozódni a jelenleg legnépszerűbb abroncstípusok minőségi sorrendjéről, hanem hazai környezetben mért konkrét eredményekkel is találkozzanak. A minden eddiginél több, 25-féle tesztelt gumiszett között nem csupán nyári, hanem 8-féle négyévszakos és egy használt téli gumi is szerepelt, biztosítva a teljes körű összehasonlíthatóságot.

Az idehaza legnépszerűbb, 195/65 R15 méretű abroncsokat mérő idei teszt során mind a száraz, mind a vizes úton való megállást vizsgálták 60 km/óra mellett. Ezen kívül sor került a kanyarsebesség, a gördülési ellenállást mutató kigurulás, a zajszintek, sőt, a kopásállóság mérésére is.

„Az idei mérések is azt igazolták, hogy a jelentősen hosszabb fékút miatt kockázatos nyáron ’lejárni’ a már lekopott profilú téli abroncsokat. Az is kiderült azonban a teszten, hogy az előírásoknak megfelelő, de már 10 éves nyári gumi is katasztrofális eredményeket produkál – hívta fel a figyelmet Katona Mátyás, a Használtautó.hu csoport autós magazinjának főszerkesztője. – Száraz és vizes úton is csaknem 5 méter volt a fékúttöbblete már 60 km/órás sebességről való fékezéskor is, ami adott esetben végzetes különbség lehet. Mivel a teszt eredménye szerint már nem egészen 15 ezer forintért (vagyis négyes szettben kevesebb mint 60 ezerért) vehetünk ’nagyon jó’ minősítésű vadonatúj abroncsot is, mindenképpen meg kell fontolni, érdemes-e vállalni a nagyon régi gumik használatából fakadó kockázatot.”

A teszt azt is megmutatta, hogy az egyes új nyári gumik között is gyakran 10-15 százalékos eltérések mutatkoznak az egyes fékutak hosszát tekintve, vagyis a megfelelő gumi kiválasztásakor sem árt az árcédula mellett az egyéb jellemzőket is megvizsgálni.

A négyévszakos gumik közül nyári körülmények között több is igen jó eredményt tudott elérni. Ha azonban ezek árát és fokozottabb kopását is számításba vesszük, akkor hüvelykujjszabályként megállapíthatjuk, hogy az átszerelések okozta többletköltség megspórolása inkább az átlagosnál kevesebbet autózóknak éri meg, miközben ezek az abroncsok képtelenek minden körülmény között olyan teljesítményt nyújtani, mint nyáron egy jó nyári, illetve télen egy jó téli gumi.

Mivel az egyes szempontok szerint igen eltérő sorrendet értek el a vizsgált abroncsok, arra a kérdésre, hogy összességében melyik abroncs teljesített a legjobban, csak a különféle mért teljesítmények súlyozásával kaphatunk választ. Az összértékelés élére például olyan abroncs került, amely egyik vizsgálati szegmensben sem a legjobb, ám mindenhol stabilan jó eredményt hozott. A magyar átlagos nyári útviszonyoknak megfelelően a száraz úton mért fékutak 30 százalékos, a nedves aszfalton mért fékutak 20 százalékos, a kopásállóság 15 százalékos, a száraz és a vizes kanyarjellemzők, valamint a kigurulás 10-10 százalékos, míg a zajszint 5 százalékos súlyozásával értékeltük a kapott eredményeket. Ennek alapján így alakult a hazai Nyárigumiteszt 2017 sorrendje:

nyárigumiteszt 2017

Fontos kiemelni, hogy az egyes szempontok eltérő súlyozása változtathat a fenti sorrenden. A súlyozás módosítására a teszt részletes eredményeit ismertető oldalon mindenkinek lehetősége van.

A teszt további részletes eredményei az alábbi link alatt találhatók:

http://www.autonavigator.hu/nyarigumiteszt-2017


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

istvan
2017-03-21 - 15:11

Tavaly ilyenkor szereltem 4 db. vadiúj nyári abroncsot, ContinentalPremium Contact 5, mert a legtöbb helyen ez volt a legjobbnak feltüntetve. November végén cseréltem le, jártam 15-16000 km-t. A szerelő a két elsőt dobta is a kukába, sápítozva, hogy ennyire kopott gumikkal azért lég nagy vakmerőség volt járni, a két hátsót meg kissé nézegette, hogy ezek nagy jóindulattal talán még kibírnak egy nyarat, de kimondottam csak hátul. Ezekben a kimutatásokban jó lenne azt is feltüntetni hogy “normális”, vagy átlagos használat mellett milyen hamar kopnak el.


Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!