/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen Jaguar nincs több a világon

2017. augusztus 22. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

A Pebble Beach Concours d’Elegance-on összesereglett járművek között számos ritka és rendkívül értékes példányt lehetett megcsodálni, ám ettől a Jaguartól az ottani rutinos közönség is ámulatba esett. A Pininfarina karosszériás Jaguar XK120 SE-ből ez az egyetlen létező példány van a világon.

1954 Jaguar XK120 SE by Pininfarina_Classic Motor Cars (Ph Justin Leighton)

A Classic Motor Cars (CMC) specialistái 6725 órát töltöttek az egyedi Jaguar restaurálásával, s a világ egyik legrangosabb oldtimer kiállítására el is készültek vele, hogy a bemutathassák az értő közönségnek. A Pininfarina karosszériás, 1954-es Jaguar XK120 SE kedvező fogadtatásra lelt a gyűjtők és rajongók körében, a zsűri pedig a háború után zárt tetős járművek (O-2 Postwar Closed) kategóriájában a második helyre szavazta meg.

Ezt az XK120-ast az osztrák születésű, New Yorkban élő európai luxusautó-kereskedő, Max Hoffman rendelte meg magának 1954-ben. Meggyőzte a híres olasz formatervező stúdiót, hogy alkosson hozzá egy egyedi karosszériát. Pininfarina elfogadta a kihívást, átrajzolta a Jaguar karosszériáját, s a kész művet az 1955-ös Genfi Autószalonra is elvitte. A Jaguar 1956-ban a Torinói Autószalonra is hivatalos volt, ám oda már nem érkezett meg, mert a tulajdonosa meg szerette volna kapni.

1954 Jaguar XK120 SE by Pininfarina @ Pebble Beach Concours 2017_Classic Motor Cars (Ph Wouter Melissen)

Az XK120-ast 1978-ban megvásárolta egy német úriember, aki néhány éve elhatározta, hogy felújítja az autót. Ebbe végül nem fogott bele és a tovább értékesítés mellett döntött. Ekkor jött a képbe a CMC, és aprólékos munkával eredeti állapotúra restaurálta az autót. A hiányzó alkatrészeket pótolták vagy legyártották. A lökhárítókat és a krómozás nagy részét korabeli fényképek alapján készítették el, a lámpákat és más kisebb alkatrészeket 3D nyomtatással alkották meg.

A restaurátorok az eredeti külső színre a szélvédő eltávolítása után bukkantak rá, a bőrhuzat színére pedig egy apró belső minta alapján következtethettek. Az újrakárpitozáshoz végül ugyanolyan fajtájú és árnyalatú bőrt használtak. Természetesen a dupla karburátoros, 3,4 literes soros hathengeres, 180 lóerős motort is újraépítették.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/