/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen Jaguar nincs több a világon

2017. augusztus 22. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

A Pebble Beach Concours d’Elegance-on összesereglett járművek között számos ritka és rendkívül értékes példányt lehetett megcsodálni, ám ettől a Jaguartól az ottani rutinos közönség is ámulatba esett. A Pininfarina karosszériás Jaguar XK120 SE-ből ez az egyetlen létező példány van a világon.

1954 Jaguar XK120 SE by Pininfarina_Classic Motor Cars (Ph Justin Leighton)

A Classic Motor Cars (CMC) specialistái 6725 órát töltöttek az egyedi Jaguar restaurálásával, s a világ egyik legrangosabb oldtimer kiállítására el is készültek vele, hogy a bemutathassák az értő közönségnek. A Pininfarina karosszériás, 1954-es Jaguar XK120 SE kedvező fogadtatásra lelt a gyűjtők és rajongók körében, a zsűri pedig a háború után zárt tetős járművek (O-2 Postwar Closed) kategóriájában a második helyre szavazta meg.

Ezt az XK120-ast az osztrák születésű, New Yorkban élő európai luxusautó-kereskedő, Max Hoffman rendelte meg magának 1954-ben. Meggyőzte a híres olasz formatervező stúdiót, hogy alkosson hozzá egy egyedi karosszériát. Pininfarina elfogadta a kihívást, átrajzolta a Jaguar karosszériáját, s a kész művet az 1955-ös Genfi Autószalonra is elvitte. A Jaguar 1956-ban a Torinói Autószalonra is hivatalos volt, ám oda már nem érkezett meg, mert a tulajdonosa meg szerette volna kapni.

1954 Jaguar XK120 SE by Pininfarina @ Pebble Beach Concours 2017_Classic Motor Cars (Ph Wouter Melissen)

Az XK120-ast 1978-ban megvásárolta egy német úriember, aki néhány éve elhatározta, hogy felújítja az autót. Ebbe végül nem fogott bele és a tovább értékesítés mellett döntött. Ekkor jött a képbe a CMC, és aprólékos munkával eredeti állapotúra restaurálta az autót. A hiányzó alkatrészeket pótolták vagy legyártották. A lökhárítókat és a krómozás nagy részét korabeli fényképek alapján készítették el, a lámpákat és más kisebb alkatrészeket 3D nyomtatással alkották meg.

A restaurátorok az eredeti külső színre a szélvédő eltávolítása után bukkantak rá, a bőrhuzat színére pedig egy apró belső minta alapján következtethettek. Az újrakárpitozáshoz végül ugyanolyan fajtájú és árnyalatú bőrt használtak. Természetesen a dupla karburátoros, 3,4 literes soros hathengeres, 180 lóerős motort is újraépítették.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/