/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen lesz a Volkswagen Phaeton

2015. április 29. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen gyors ütemben szélesíti a modellkínálatát szerte a világon. Koncepcióautókon keresztül mutatja be, mi várható tőle a közeljövőben. Januárban az amerikai piacra tervezett nagyméretű Cross Coupé GTE SUV-val rukkolt elő, a márciusi Genfi Autószalonon a négyajtós Sport Coupé Concept GTE-t vezette elő, most pedig, a Sanghaji Autószalonon az ötméteres C Coupé GTE sportszedánt állította reflektorfénybe, amely a jövő prémium Volkswagenjeit vetíti előre.

A C Coupé GTE hátrafelé megnyújtott C-oszlopa és hátsó szélvédője miatt érdemelte ki a Coupé elnevezést, egyébként egy sportos, négyajtós és négyüléses prémium limuzin, amely arany színével Kína előtt tiszteleg. A hatalmas országban a bölcsességet és a toleranciát, a türelmet és az erőt az arany színnel szokták összekötni.

A rendkívül dinamikus és elegáns vonalvezetésű C Coupé GTE 5071 mm hosszú, 1930 mm széles és 1445 mm magas, tökéletes sportszedán arányokat mutat fel. Első túlnyúlása szokatlanul rövid, mindössze 924 mm-es, a tengelytávja több mint 3 méteres. A kerékjáratokat óriási, 22 colos kerekek töltik ki, amelyekre 265/30 méretű abroncsokat feszítettek.

A Volkswagen friss formanyelvezetének megfelelően az autót horizontális vonalak és éles, precíz sarkok uralják. Meghatározó és megkülönböztető jegy az öt krómléccel bíró hűtőrács, amelyek közül a felső és a középső a kétosztatú LED-es fényszórókba fut bele. Alul egy széles légbeömlőt találunk, amelynek két oldalán C-alakú nappali fényeket helyeztek el – ez minden elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal ellátott Volkswagen tipikus ismertetőjegye. Legalul krómléc fut körbe a karosszérián. Oldalt az ablakkeret krómozott, maguk az ajtók azonban keret nélküliek, Hátulról jól látszik, hogy a kabin mennyivel keskenyebb, mint a karosszéria alsó része, a C Coupé GTE dupla vállat kapott. A lámpák diódásak, a kipufogóvégeket pedig tökéletesen integrálták az alsó köténybe.

Az utastérben a sofőr környezetében minden digitális és érintésérzékeny. Középen egy 31 centiméter átmérőjű black panel képernyő kapott helyet, amely minden fontos információt megjelenít, és erről irányítható a légkondicionáló rendszer is. A Volkswagen kifejlesztett egy „sofőrös” módot, amely a hátül ülő menedzser napi beosztását okostelefonon keresztül betölti az infotainment rendszerbe, amely többek között a találkozók időpontja alapján beprogramozza a teljes napi útvonaltervezetet a navigációs rendszerbe. A fő műszercsoport helyén nagy felbontású, 31 centiméter széles, 3D hatású aktív információs kijelző kapott helyet, amely alapesetben két kör alakú műszert mutat. Ezek között egy sor különböző információ megjeleníthető, a menetadatoktól kezdve a navigációig. A híres épületek realisztikus 3D-s megjelenítése különösen látványos funkció.

Míg elöl high-tech, hátul otthonos, meleg hangulat uralkodik, két különálló fotellal, gazdag bőrkárpitozással és faberakással. Az ülések közötti konzolba egy-egy 11 centiméter átmérőjű érintőkijelzőt építettek be, amelyről az üléspozíció és a hőmérséklet állítható be. Az első ülések hátoldalán azonban további black panel technológiával készült kijelzőket találunk, amelyek okostelefon vagy táblagép segítségével vezérelhetők. A kényelmi funkciók között megtalálhatók a szabályozható oldalsó napellenzők és a sötétíthető panorámatető.

A Volkswagen C Coupé GTE-t a világ egyik legfejlettebb hálózatról tölthető hajtásláncával szerelték fel. Egy négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor, egy nyolcsebességes automataváltó, egy váltóműbe épített villanymotor és egy lítium-ion akkumulátor alkotja. A TSI motor teljesítménye 210 lóerő, míg a villanymotoré 124. A telep tárolókapacitása 14,1 kWh. A meghajtó rendszer összteljesítménye 245 lóerő és 500 Nm, így a C Coupé GTE 8,6 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 232 km/órás sebességet. Kombinált fogyasztása 2,3 l/100 km, ami 55 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg. Mivel az akkumulátor külső forrásból és menet közben is tölthető, a jármű 50 kilométert képes elektromos üzemben megtenni. A maximális hatótávolság 1100 kilométer.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/