/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Íme az új BMW M2 CS

2019. november 06. 17:30   |   Autoblog
címkék:  

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH most először a kompakt szegmensben is rajongói elé gurít egy exkluzív limitált szériájú különkiadást. A BMW M2 CS a BMW M2 Competition fölé érkezik meg a modellpalettán, meglovagolva a BMW M3 CS és a BMW M4 CS sikertörténetét. Az újdonság kiváló műszaki alapot szolgáltat a BMW Motorsport új belépő szintű, amatőr versenysorozatában és az új Clubsport kategóriában rajthoz állítható BMW M2 CS Racing versenyautóhoz is (2020-tól).

Számos szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült karosszéria-kiegészítő garantálja, hogy az új BMW M2 CS még a BMW M2 Competition modellnél is sportosabb egyéniségként érkezik meg az utakra. Ilyen többek között a vadonatúj tervezésű motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető (először a BMW M2 modelltörténetében), valamint a jól látható szénszálból készült első koptató, hátsó légterelő szárny és diffúzor.

Az új BMW M2 CS nem csupán gyorsulás és menetdinamika, de precíz irányíthatóság és agilitás szempontjából is új mércét állít fel szegmensében. Kimagasló versenypályás kvalitásai mellett a modell a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható, a Misano Blue metál karosszériafényezés pedig exkluzív eleganciát garantál. Az új BMW M2 CS indulóára Németországban 95 000 euró.

A mérnökök az új BMW M2 CS duplaturbós, soros hathengeres benzinmotorjának teljesítményét 450 lóerőre növelték, amely 40 lóerővel múlja felül a BMW M2 Competition modellét. A motor ereje a BMW M4 sportmodellektől megörökölt adaptív M futóművön és típus-specifikus Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre vagy a versenypálya aszfaltjára. Az adaptív M futómű lehetőséget kínál arra, hogy a sofőr Comfort, Sport és Sport+ üzemmódok szerint hangolja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját.

A vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszert a BMW M GmbH több évtizednyi motorsport-tapasztalata hívta életre. A rendszer a BMW M2 Competition modellénél is nagyobb, elöl 400 milliméter átmérőjű, hátul 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, valamint ugyancsak nagyobb, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel dolgozik. Felárért BMW M karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető, elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergekkel. A még könnyebb rendszer tartósabb és a versenypályák legdurvább megpróbáltatásait is magabiztosan bírja.

Az új BMW M2 CS vérpezsdítő menetdinamikája és agilis vezethetősége a szénszál-erősítésű műanyagból készült keresztmerevítőknek is köszönhető, amelyek fokozzák a frontrész merevségét és a dinamikus menetstabilizáló rendszer működésének precizitását. Nedves útviszonyok közepette utóbbi kivételesen széles tartományban képes felügyelni az egyes kerekek megcsúszását és kiküszöbölni az erőcsúsztatások közben hirtelen fellépő tapadás-egyenetlenségeket.

Sokat segít e téren az aktív M differenciálmű is, amelynek elektronikusan vezérelt többtárcsás záró mechanikája nem csupán a tapadást, de az iránystabilitást is optimalizálja. Ha azonban a napi program nagy részét a pályázás teszi ki, a menetstabilizáló rendszer kiegészítő funkciójaként dolgozó M Dinamikus Mód kerül előtérbe: a technológia minden korábbinál nagyobb fokú kerékcsúsztatásokat tesz lehetővé és még több alul-, illetve túlkormányzást engedélyez, mindvégig kontrollált erőcsúsztatásként.

Az új BMW M2 CS 19” méretű, könnyűszerkezetes, Y-küllődizájnú, magasfényű feketére fényezett kovácsolt keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, amelyet az extrafelszereltség részeként matt arany árnyalatban is megrendelhetnek. Az első tengelyvégekre csavart, 9 x 19 méretű felnik mindössze 9 kilogrammot, a hátsó tengelyen dolgozó 10 x 19 méretű keréktárcsák pedig csupán 10 kilogrammot nyomnak a mérlegen.

A Michelin kifejezetten az új BMW M2 CS modell karakterisztikája szerint finomította a típusra az elöl 245/35 ZR19 méretű, hátul 265/35 ZR19 méretű Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokat, hogy azok a legmagasabb szintű elvárásokat is teljesítsék. A BMW azon ügyfelei, akik a különkiadást főként a hétköznapok útjain használják majd, a modellt felár nélkül Michelin Pilot Super Sport gumiabroncsokkal is megrendelhetik. Ezek a gumik nedves útfelületen jobban tapadnak, mint a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok.

Az új M2 CS nagyon komoly menetteljesítményekre képes. A feláras hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltóval 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A széria hatfokozatú manuális váltóval mindez 4,2 másodpercig tart. A különkiadás végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája az alapfelszereltség részeként kínált M Driver’s Package csomaggal 280 km/óránál korlátozza.

Arról, hogy a motor kenési rendszere a hétköznapokban és versenypályás használat közben egyaránt optimálisan működjön, egy kiegészítő motorolaj-tartály, egy kiegészítő szivattyú és egy kifinomult motorolaj-kiegyenlítő rendszer gondoskodik. A motor megnövekedett hűtőlevegő-igényét típus-specifikus motorháztető hivatott kielégíteni, amelynek nagyméretű légkiömlő nyílásán még hatékonyabban távozhat a motortérben felgyülemlett forró levegő.

A sport kipufogórendszer dupla ikervégződését a vezetés szerelmesei legendás BMW M-stílusjegyként ismerik. A rendszer méltó orgánumát két elektromosan vezérelt szelep garantálja. A vezetés élményét mindeközben a középkonzolon elhelyezett üzemmód-választó gombokkal és a BMW M Engine Dynamics Control motorkarakterisztika üzemmódokkal szabhatják személyre az ügyfelek.

Az új BMW M2 CS utastere az Alcantara egyszerre elegáns és sportos megjelenését innovatív könnyűszerkezetes megoldásokkal egyesíti. A középkonzol és az ajtókárpitok ajtóbehúzó része például teljes egészében szénszálból készült. Ugyancsak végtelenül sportos elemek a BMW M4 CS modellből származó, ultrakönnyű BMW M sport kagylóülések, amelyek Merino bőr/Alcantara kettős borításukkal és vörös kontraszt-varrásukkal a versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészik az utastérbe, miközben maximális tartást kínálnak. Az Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány szintén vérbeli motorsport-örökség. Sőt mi több, a középső könyöktámaszt és a műszerfal vörös „CS” logót viselő dekorbetétjét is Alcantara borítja.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/