Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Íme az új győri Audi, az új Q3

2018. július 25. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Ma leleplezték az Audi Q3 kompakt SUV második generációját, amely nemcsak határozottabb megjelenésű, hanem tágasabb és sokoldalúbb is. Digitális műszerfalat és nagy MMI érintőképernyőt kapott, és számos felsőbb kategóriából átvett infotainment megoldás, illetve vezetőtámogató rendszer került bele. A Q3 négyféle motorral, első- és összkerékhajtással, novembertől kapható.

Az új Audi Q3 lényegesen sportosabb megjelenésű elődjénél. Függőleges lamellákkal tagolt, markáns nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsa és nagyméretű légbeömlő nyílásai határozzák meg maszkulin frontját, amelyet intenzív fény-árnyék játék jellemez. A karcsú fényszórók ék alakban lejtenek befelé, s háromféle kivitelben szerepelnek a kínálatban – egészen a Matrix-LED technológiáig, amelynek adaptív távolsági fénye intelligens szabályozással világítja meg az utat.

Oldalnézetből az övvonal a sárvédők izmos domborulataival közösen kelt atletikus összhatást, a kontúrvonalak pedig az Audi quattro-génjeit idézve még szélesebb kiállással ruházzák fel az autót. A terepjárós karaktert kontrasztárnyalatú kerékjárati borítások hangsúlyozzák. A hátsó szélvédőt oldalról is szegélyező, hosszú tetőlégterelővel kiegészített, erősen megdöntött D-oszlopok vizuálisan már álló helyzetben is előretörő hatást kölcsönöznek.

Az utastér a külső formavilág szerves folytatásaként számos módon utal a négykarikás márka felsőkategóriájú modelljeire. Architektúrája tökéletes harmóniában áll az új kezelési koncepcióval, amelynek központi eleme a fényes fekete üveghatású felületbe integrált MMI érintőképernyő. Utóbbi a légkondicionáló berendezés alatt elhelyezett kezelőpaneljével együtt tíz fokkal a vezető felé fordul. Minden kijelző, gomb és szabályzó ergonomikus elhelyezést kapott. A kényelmes ülések sportos üléspozícióról gondoskodnak, a kormánykerék pedig ennek megfelelően meredek állású.

Elődjéhez viszonyítva az új Audi Q3 csaknem minden méretében nőtt, hosszúsága 4485, szélessége 1856, míg magassága 1585 milliméter. 77 milliméterrel megnyújtott tengelytávja bőséges, széleskörűen variálható térkínálatot tesz lehetővé. A hátsó ülés hosszirányban 150 milliméterrel eltolható, 40:20:40 arányban három részre osztott támlájának állásszöge pedig hét fokozatban állítható. A csomagtartó térfogata a hátsó ülés, illetve támlája pozíciójától függően 530-tól egészen 1525 literig terjedhet. A csomagtérpadlózat háromféle szintre állítható be, a kalaptartó pedig használaton kívül alatta is elhelyezhető. Extrafelszereltségként elektromos mozgatású csomagtérajtó is rendelhető, amely lábmozdulatokkal is nyitható, illetve zárható.

Az új SUV-modell kezelési és kijelző-koncepciója egészen alapjaitól megújult, az Audi nem kínál számára többé analóg műszereket. Már szériafelszerelésként is 10,25 col átlójú kijelzőfelülettel működő, digitális kombinált műszeregység tűnik fel a fedélzeten, ami a multifunkciós kormánykerékről is kezelhető. Az MMI Navigációs rendszer plusz csúcsfelszereltség esetében a kijelzők az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén jelennek meg, amely számos további funkcióval is szolgál és egy 10,1 col képátlójú érintőképernyő egészíti ki. Kívánságra a nagyobb méretű Audi virtual cockpit plus is rendelkezésre áll, háromféle üzemmódja közül az egyik kimondottan sportos megjelenésű. Az intuitív kezelési koncepciót természetes hangvezérlés egészíti ki.

Az Audi Q3 csúcs infotainment rendszere műszakilag ugyanazon funkciókat kínálja, mint a felsőbb piaci szegmensekben. Adatátviteli modulja a különösen gyors LTE Advanced szabványt is támogatja, az utasok mobil eszközei számára pedig WLAN-hotspotot is tartalmaz. A navigációs rendszer a korábbi útvonalak alapján felismeri a vezető preferenciáit és ennek megfelelő útjavaslatokat is tesz. Az Audi connect portfolió az online közlekedési információkkal, az érdekes pontok keresésével és a közvetlenül a navigációs térképen megjelenő parkolóhely- és töltőállomás-adatokkal ideálisan egészíti ki az útvonalvezetést.

Kívánságra a Google Earth is rendelkezésre áll, a hibridrádió pedig mindenkor a legjobb pillanatnyi vétel szerint vált az URH (FM), a digitális vétel (DAB) és az online adatfolyam között. Még szorosabb hálózati kapcsolatban állhat az Audi Q3 a myAudi App révén, amely az okostelefont problémamentesen csatlakoztatja az autó rendszerére. A felhasználó így például a navigációs útvonalakat és az okostelefon határidónaplóját is az MMI-rendszerre importálhatja, de a Q3 pillanatnyi parkolási pozícióját is lekérdezheti.

Az infotaiment kínálatot különböző hardver-modulok egészíti ki, köztük a vezeték nélküli, induktív telefontöltő. Az Audi Smartphone interface az iOS és az Android operációs rendszerű okostelefonokkal kapcsolatot teremtve, Apple Car Play és Android Auto környezetüket az MMI-képernyőn jeleníti meg. Az igényes hangzásvilágról a Bang & Olufsen Premium Sound System gondoskodik, virtuális térhangzással és összesen tizenöt hangsugárzót vezérelve.

A vezetéstámogató rendszerek kínálatának különlegessége az adaptív menetasszisztens, amely az adaptív sebességszabályozást, a dugóasszisztenst és a sávkövető rendszert integrálja, s a jármű hossz- és keresztirányú vezetésében is támogatja a vezetőt. A manőverezés során egyebek mellett négy kamerájával segíti vezetőjét az Audi Q3. Van parkolási asszisztens és hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, valamint holttér-figyelő is.

Piaci bevezetésekor összesen négy motorváltozat – három benzin és egy dízelüzemű – szerepel az új Audi Q3 palettáján, első-, illetve quattro összkerékhajtáshoz csatlakozva. Az erőforrások teljesítménypalettája 150-től 230 lóerőig terjed. Mindegyik motor négyhengeres, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű. Az erőátvitel feladatát hatfokozatú manuális vagy különösen gyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó látja el. Extraként lejtmenet-vezérlő is rendelhető.

A vezető a pillanatnyi menethelyzet, az útviszonyok és személyes igényei szerint az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével hatféle profil szerint változtathatja az Audi Q3 alapvető karakterét, a kényelmestől a különösen gazdaságoson át egészen a kimondottan sportosig. Ez a rendszer az extrafelszerelésként csillapítás-szabályozással rendelhető futómű működését is befolyásolja. Vonzó alternatívaként sportfutómű (az S line külső optikai csomag esetében széria), valamint progresszív kormányzás is rendelkezésre áll.

A második generációs Audi Q3 Győrben, az Audi Hungariánál fog készülni és novemberben kerül a szalonokba.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!