/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Íme egy új Lotus a 60-as évek stílusában

2021. augusztus 09. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Mark Stubbs dizájner, a televízióból ismert autós guru Ant Antstead és a korábbi Formula 1-es világbajnok, Jenson Button közös vállalkozást alapított, melynek első gyümölcse egy, a 60-as évek stílusában épült sportkocsi. A Radford Lotus Type 62-2 lényegében a Lotus Type 62 modern átirata, így könnyű, agilis és erős. Csak 62 darabot készítenek belőle.

A Radford első modellje egy középmotoros kétüléses kupé, amelyet a 60-as években gyártott Lotus Type 62 inspirált. Bár a karosszéria hű az eredeti vonalvezetéshez, modern eljárásokkal és anyagokból készült, s korszerű technikát vonultat fel. A váz ragasztott és szegecselt alumínium struktúrájú, az utascella szénszálas kompozitból készült, akárcsak az összes karosszériaelem. Így a mindössze 1133 magas Type 62-2 rendkívül merev és könnyű, a száraz tömege 1 tonna alatt van.

A Type 62-2 a 60-as és 70-es évek versenyautóira emlékeztet. Lapos orr, hullámos sárvédők, körkörös szélvédő, a tetőkbe benyúló, felfelé nyíló ajtók, és oldalsó légbeömlők a középmotor hűtésének kielégítésére. A hátsó diffúzor és a burkolt has szükségtelenné tette nagyméretű légterelők felszerelését, anélkül is megfelelő mennyiségű leszorítóerő ébred. A Radford két verziót kínál az autóból. A Classic modell teljesen szárny nélküli, míg a Gold Leaf két kacsafarok stílusú légterelőt visel hátul. A Type 62-2 Classic elöl 17, hátul 18, a Gold Leaf pedig elöl 18, hátul 19 hüvelykes kovácsolt alumínium kerekeken gördül, opcióként központi rögzítéses kivitelben. Modern megoldások a karbon tükrök, amiben kamerák dolgoznak, valamint a nappali világítással kiegészített LED-es fényszórók és hátsó lámpák.

A Radford Type 62-2 hajtását a legutolsó Lotusoktól örökölte. Az ülések mögött így egy 3,5 literes kompresszoros Toyota-eredetű motor dolgozik, amely 430 lóerőt mozgósít. A kocsi 1 tonnás saját tömegét alapul véve így szenzációs súly-lóerő arány adódik, amely összevethető a legjobb mai szupersportautókéval. A Gold Leaf modellben ráadásul a motor alaposan átdolgozott változata teljesít szolgálatot, amely 500 lóerős. Váltóműből egy hatgangos kézi vagy egy hétsebességes duplakuplungos automata áll rendelkezésre. A Classic modellt alapáron manuális váltóval és elektronikus differenciálzárral szerelik, de kívánságra a DCT váltó és az 500 lóerősre tuningolt erőforrás is elérhető. A Gold Leaf verzió duplakuplungos váltóval és korlátozottan önzáró differenciálművel érkezik. A lassítás feladatát AP Racing fékrendszer látja el.

A Type 62-2 végső beállításait maga Jenson Button végzi el az arizonai Radford versenypályán, a vevők így biztosak lehetnek abban, hogy különösen élénk autót kapnak kivételes kormányzási érzettel és vezetői visszajelzéssel, haladjanak másodrendű úton, autópályán vagy versenypályán. Egyébként minden lényeges információ a vezető számára a 6 colos TFT fő műszeregységről olvasható le. Van WiFi-kapcsolatos adatrögzítő és Bluetooth kihangosító is. Minden egyes autót a legapróbb részletekig a tulajdonossal egyeztetve, egyedi igények alapján állítanak össze.

A Radford Type 62-2 gyártása ez év végén veszi kezdetét, míg a kiszállítások a jövő év első negyedévében indulnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/